• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Provade att öva med en profylax-dvd idag. Kan ju säkert inte vara fel.. Sen blev jag så avslappnad så jag fick en härlig powernap

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-30 17:41:41 följande:
    Låter ju kanon det! smile1.gif Så har det varit på natten för mig när jag har haft onda fövärkar och börjat djupandas. Har somnat om som en stock.

Idag får jag sammandragningar så fort jag står upp och rör mig. När jag sitter och ligger ner är det lugnt. Bebisen är väldigt livlig. Känner mig handlingsförlamad och det är så himla typiskt, för imorgon kommer svärmor och hälsar på i vår nya bostad för första gången, och jag är helt okapabel att städa ordentligt... Jag kommer skämmas!
    Haha så skönt!

Men klart du inte ska skämmas! Jag är likadan när folk ska komma hit, men vi är ju höggravida. :)

Min bebis har också varit riktigt livlig idag. Pressat ut fötterna där hon brukar konstant sen förmiddags tror jag, ska hon inte sova snart? :)
  • oldy

På väg till förlossningen igen då. Började störtblöda efter sex! Massor av blodpölar under mig i duschen & kom ut någon riktigt stor blodklump. Antagligen tappen som blev irriterad men de ville kolla ändå. Min kille skäms, haha!

• oldy

De ville ha kvar mig för observation över natten, hon kunde inte se var blodet kom ifrån men de tror tappen eftersom vi hade sex.

På gränsen till för lite fostervatten men ändå ok, inget de skulle sätta igång mig för.

Jag är öppen typ 1 cm & hon kunde känna huvudet.

Vet inte mer än så, blir nog en lång natt :/

• oldy

Haft massa förvärkar & de gjorde ondare i natt så tillslut bad jag om en sovdos och sen sov jag 3 timmar. Nu gör det rätt ont igen & jag gick för att värma värmekudden så säger en bm "du kanske ska föda barn!". Jag tror inte det är så nära, vi får se vad de säger sen.

• oldy
    Sara H skrev 2013-08-31 08:31:56 följande:
    Spännande! Håller tummarna. smile1.gif
    Hörde en bm prata om dig här. Alltså inget sekretessbrott men min rumskamrat har en bebis som ligger i säte & frågade om folk föder så osv. Då sa bm att en tjej hade gjort vändningsförsök här som ej lyckades, men att hon gärna vill föda vanligt & ska göra det i Helsingborg. Måste ju vara dig hon pratar om!
  • oldy
    Sara H skrev 2013-08-31 10:01:45 följande:
    Haha, så lustigt! smile2.gif

De var verkligen jättepositiva till att jag ska åka till Hbg om jag vill det. Så det kan ju vara skönt för din rumskamrat att veta att alternativet finns om förutsättningarna är de rätta.

Hur mår du nu?
    Blivit undersökt av doktorn igen och ska åka hem nu, tjoho!

Han trodde det kunde vara en teckningsblödning, men inget på g just precis nu.

Fostervatten hade jag 6 cm, normalt är 5-25 så lite lite men ingen fara.

Nu ska jag sova!
  • oldy
    Stora My skrev 2013-08-31 10:07:23 följande:

Oldy: spännande! Har ju tänkt att det är på gång i flera dagar. Och nu är du ju där. Bra med koll så man vet hur det ligger till.

Ja kroppen har börjar förbereda sig, sen om det dröjer veckor vet man ju ändå inte. Bara 9 cm kvar iaf haha
  • oldy
    Stumpan84 skrev 2013-08-31 20:13:23 följande:

Nu har magen kommit igång och sammandragningarna är hårdare!
    Heja heja!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?