• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Gud så spännande, Oldy!!!

Sarus85: Åh, så skönt att höra! Jag ska dit för TUL på tisdag, ser fram emot att träffa personalen!

• Sara H

Sarus85: Nej, jag kommer inte bli igångsatt. Det är viktigt att värkarbetet kommer igång av sig själv och funkar effektivt när rumpan ska ut först. Så jag hoppas att kroppen kommer jobba på bra!

• Sara H
    Stumpan84 skrev 2013-09-01 14:27:23 följande:

Min frisörska ska snart få sitt andra barn och både denna och första är säte och hon poppade ut den första vaginalt och hoppas på samma med denna men det beror ju på om hon hamnar i Malmö eller Lund (hon bor i Svedala) men så som jag uppfattade det hela så fick hon bara ta i lite mer när hon krystade och sen kom han tydligen som en champagnekork haha
    Ja, det låter ju lysande, hoppas på nåt liknande.

Min ena lillebrorsa är född i säte, och från det att den första värken kom för mamma tog det lika lång tid att föda honom som det tog att föda mig. Det drog igång vid lunchtid båda gångerna, och vid 18.30 var vi ute.
  • Sara H
    Stumpan84 skrev 2013-09-01 16:08:05 följande:

Hoppas att det går lika smidigt för dig då! Har dom röntgat ditt bäcken?
    Jag ska på röntgen imorgon och på TUL på tisdag. I torsdags visade TUL på att han vägde 2,9 kg, så han ser ju inte ut att bli nån tungviktare. Och förlossningsläkaren trodde att min bäckenmått säkert ska vara ok, så jag hoppas på det.
  • Sara H
    Stumpan84 skrev 2013-09-01 18:32:01 följande:

Då ska jag hålla tummarna för att läkaren har rätt! Om han ligger i säte så kanske det är skönt att han inte blir en tungviktare? :-P
    Javisst! Han får inte väga mer än 4 kg. Men det verkar det ju av allt att döma att han inte kommer göra.
  • Sara H
    Stora My skrev 2013-09-01 18:57:56 följande:
    Sara: Håller tummarna för dig imorgon och på tisdag. Skönt att den lille efter beräkningarna inte är så stor.
    Tror ju min lille är en stor en, fastän enligt veckoschemat ska han ligga kring 3.1 kg, så hoppas ju det stämmer.
    Tusen tack, Stora My!

Blir spännande att höra om du får en bjässe eller ej!
  • Sara H
    Carla300 skrev 2013-09-01 19:14:07 följande:
    Min borde vara runt 4kg nu så jag skulle inte få föda vaginalt vid säte.

Ikväll fick jag en liten blödning. Blodkärl som gått sönder i tappen. Hade likadant när jag väntade sonen och han kom 6 veckor senare så tar det inte som något tecken. En del slempropp har släppt också de senaste dagarna så något kanske sker där nere men har inga känningar alls. Hoppas att jag får sova bra inatt och vaknar upp på gott humör imorgon.
    Hoppas att du får sova gott, och att nåt ändå är på gång.

Oldy: Hur går det, händer det nåt mer efter vattenavgången?
  • Sara H
    oldy skrev 2013-09-01 20:06:15 följande:
    Hyfsat regelbundna värkar, iaf 1-2 på 10 minuter och ont gör de. Men klarar mig på andning & värme än så länge. Får se om man får sova i natt & imorgon blir det ju lägeskoll om inte annat :)
    Åh, vilken spännande följetong!
  • Sara H
    Stora My skrev 2013-09-02 09:53:12 följande:
    Idag har jag återigen ont i fogarna framtill. Aj! Gör ont varje steg jag tar. Tror jag kommer få dras med det här varje dag fram till förlossningen. Nu är det ju inte så länge kvar men det känns olidligt. Tröstar mig med att jag till nu mått bra och sluppit värre foglossning. Och nu är det bara 4 dagar till BF.
    Hoppas det blivit bebis nu eller är på gång för er Oldy och Stumpan.
    Har likadant! Har dykt upp de senaste veckorna, fram till dess har jag mått oförskämt bra, så jag får acceptera läget och göra det bästa av det. Har även värk i ryggen idag, som mensvärk på steroider.
  • Sara H
    Mammaspärlaa skrev 2013-09-02 15:30:04 följande:
    Hade värkar igår kväll och trodde att det skulle dra igång! Men nä, somnade som en stock och vaknade utvilad och smärtfri:) känner lite press då sonen fyller år på onsdag och ser så fram emot tårta och paket... Blir det ingen bäbis idag så får jag hålla igen tills på torsdag iallafall :) av alla dagar på året så kan de väl få varsin dag:)
    Ja, visst vore det typiskt om de får samma födelsedag?

En f.d kollega till mig har två döttrar med två års mellanrum som delar födelsedag. Den äldsta är född två veckor efter BF och den yngsta två veckor innan. Vad är oddsen för det?!
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?