• synthetical

När byta från babyskydd till bilstol?

Hej.
    Jag undrar när ni bytte från babyskydd till bilstol?

Vår son är 6 månader och väger 9 kg nu. Han sitter upp själv och när vi ska sätta honom i babyskyddet blir han galen. Han hatar att han inte kan sitta upprätt utan måste halvligga ner. Det är inte roligt att åka bil längre. Tror ni att vi kan byta till bilstol?

Har ni några tips på bra bilstol?

• Svar på tråden När byta från babyskydd till bilstol?
  • Sisisisi

Idiotisk försäljare! Barn ska åka bakåtvända så länge som möjligt eftersom det är mycket säkrare. Kombistolar bör dessutom inte användas framåt, man ska ha en bältesstol.

Axkids stolar är bra och funkar länge. Vi har akta graco BeLogic som har lång användningstid och vi är väldigt nöjda med.

Britax maxway och multitech är oxå bra och funkar till minst 5 år.

Nya besafe Izi plus är antagligen väldigt bra och om den verkligen funkar tills barnet är ca 120 cm skulle jag köpa den

• Sweet life

Nya Besafe skulle jag säga. Vi har provsuttit den och den verkar grym!! Slängde ner femåringen i den också, hon väger 24 kilo och sitter perfa!

Så vänta tills den kommer!

• Sisisisi
    synthetical skrev 2013-05-17 20:50:19 följande:
    Någon som vet när den släpps?

I början av juni så det är inte långt kvar
  • synthetical
    Sisisisi skrev 2013-05-17 20:52:50 följande:

I början av juni så det är inte långt kvar
    Tack.

Det tåls att tänkas på. Tyvärr är det ju lite av en prisfråga med :(
  • synthetical
    izgo skrev 2013-05-17 11:18:22 följande:
    Vi bytte vid 6 månader då sonen är väldigt tung och lång jämnfört med genomsnittet.
    Vilken stol har ni?
  • fluu

Vår dotter är 16 månader. Babyskyddet är upp till 13 kg så hon skulle kunna ha det nu egentligen(väger 9 kg),men vi bytte när hon var nio månader och ville komma upp mer och se ut.
    Har en britax max way nu,den är jättebra och bekväm,men ganska bred så har ni en liten bil/ska få plats med fler stolar så kanske den inte är att rekommendera.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • synthetical
    FrökenLöken skrev 2013-05-17 21:34:59 följande:
    Doh! Varför inte gå till kunniga försäljare, istället för ett föräldraforum?
    Ja du, jag har vart hos försäljare men vill gärna veta vad folk som använder stolarna tycker.

Du är välkommen att lämna tråden om du ska lägga sådana kommentarer. Det var inte det jag var ute efter.
  • hannis

Vi bytte vid 6 månader när vår son kunde sitta stadigt själv. Vi bytte till en britax hiway.

• Sisisisi

Det finns tyvärr inte så gott om kunniga försäljare, de flesta har sjukt dålig kunskap.

Vad är det för fel med att få tips av andra som verkligen använder stolarna och inte bara visar upp dem??
  • iff

Vi hyr av IF kostar 109 kr i månaden om man inte har försäkringen där. Då är det 3 stolar men den sista får du. Det som är bra är att blir den stulen så får man en ny krockar eller man tappar den så får man en ny. Så de tycker jag att du ska kolla upp. För vi är hur nöjda som helst.

• Sweet life
    För att försäljare uppenbarligen inte är så kunniga i alla lägen kanske?
Svar på tråden När byta från babyskydd till bilstol?