Fortfarande gravid efter abort?
Jag gjorde en medicinsk abort för ca 6 veckor sen. Efter 4 veckor tar jag ett gravtest, tittar på det efter 1 min och det är negativt vilket jag talar om för BM när hon ringer. Dagen efter såg jag att testet låg kvar och visade starkt positivt. Jag hade tittat på testet för tidigt. Ringde BM som da att jag skulle ta ett nytt test då detta var opålitligt. Jag struntade i det eftersom jag trodde att det var fel då det legat över natten. Förra veckan kände jag mig gravid, kissade hela tiden och gör fortfarande. Men inga ömma bröst. Tog test i torsdags som visade positivt. Fick komma till BM på fredagen och där visade två test negativt. Sedan gjorde jag ett till när jag kom hem. Positivt igen. Var på kvinnohälsan igår där test igen visar negativt. De förstår inget. Imorgon ska de kolla vaginalt ultraljud. Köpte ett digitalt test efteråt igår som visade "Gravid, 1-2 veckor". Nu undrar jag, kan detta var en ny graviditet (har använt skydd)? Eller kan det finnas hormoner kvar efter 6 veckor? Och varför visar deras tester negativt isåfall? Nu på eftermiddagen fick jag lite mensvärk och har blödit lite under kvällen men ganska lite...Förvirrad....