• Jorun

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

Victrix: Jag fick inte heller några embryon till frysen. Vi fick ju ut 9 ägg, 6 av dem var mogna. Två blev befruktade men bara ett av dem var något att sätta tillbaka. Känner som du att det kanske var dålig kvalitet på mina ägg.

Men de sa till oss att det är ovanligt att få ägg till frysen första gången då de inte lärt känna våra kroppar ordentligt och hur de svarar på hormonerna. Så jag hoppas på bättre resultat nästa gång iaf! Och att du slipper en nästa gång helt och hållet

• Jorun

Själv har jag semester i slutet på juli, början av augusti. Låångt kvar! Vill verkligen göra ivf nr 2 då så man slipper vara borta från jobbet. Förra gången behövdes det inte då alla läkarbesöken av ren slump hamnade före eller efter arbetstid och på lediga dagar. Lär inte ha sån tur igen.

• Jorun

Nej vi har inte frågat, dom har bara berättat. Det där med ovanligt till frysen sa dom efter att jag var nere att det bara blev ett befruktat ägg.

Jag funderar lite på om man kommer få köra långa protokollet nu, det ska iaf ge bättre ägg har jag hört. Jaja vi får se, de ska ringa nästa vecka

• Jorun

Sjukt spännande tjejer!!! Jag håller tummar och tår för er båda två!!

Hade för övrigt en del magkramp i början av ruvningen, fick världens förstoppning av lutinus! Men det kanske inte du har tösami? Har det kommit tillbaka?

• Jorun

Grattis lillis87!!

Victrix: Det är vad jag hört iaf, var jag nu läste det. Så på sätt och vis hoppas jag också på långa. Tänkte först att det var min mans spermier som inte var tillräckligt bra men de har inte sagt ett ljud om att de få han får ut skulle vara dåliga på något sätt. Tvärtom, de har klarat nån tvättning eller vad det var.

Jag hoppas du slipper fundera på det iaf och plussar sen när du väl testar

• Jorun

Igår vid toabesök fick jag rosa på pappret och nu har jag en svag molande värk. Verkar som mensen är på g trots allt!! Hoppas!! Så håller den sig regelbunden till nästa gång också så kan vi sätta fart igen direkt när kliniken öppnar efter semestern!

Haha enda gången man är glad för att mensen kommer är inför ivf

• Jorun

Äh de ringde från kliniken idag, de har fullt hela början av augusti så vi får inte börja förrän till nästnästa mens, vilket är i början på september

Ska få byta medicin från gonal-f till menopur så ska få komma dit och lära mig hur den ska blandas den 20 augusti. Någon som haft menopur?

Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?