• Jorun

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

Haha vecka 32 är ju 5e augusti, räknas nog som hela. Då öppnar min klinik också

• Jorun

Tösami: Inte alls kört!! Det kan ju vara så att ägget fäst och det du känner är växtvärk, ska tydligen kännas likadant

• Jorun

Okej det låter ju inte så bra kanske då.. Men 'troligtvis' betyder ju inte att det måste bli så! Så jag vidhåller att det fortfarande inte är kört Men det kan ju alltid vara bra att vara lite mentalt förberedd på att det kanske inte går.. Oavsett symptom.

• Jorun
    tösami skrev 2013-06-15 17:22:35 följande:
    Bläää nä det känns inte så positivt. Ska på en väns babyshower i morgon, känns inte superlägligt om jag ska vara ärlig. 
    Oh men jippie! Var också på babyshower för ett tag sen, beisen blev till på första försöket och hon började babbla fertilitet och att det är ju faktiskt vanligare än man tror att folk har svårt att få barn, och vad det kan bero på. Kändes lite weird... Hon visste inte att vi försökt i två år
    Hoppas det inte blir för jobbigt för dig bara!
  • Jorun
    Victrix skrev 2013-06-15 19:13:33 följande:
    Jorun: Precis så känner jag också, skulle aldrig önska att andra inte fick barn (förutom de som inte tar hand om sina barn då) eller vara avundsjuk och bitter. Bara för att kanske vi inte kommer kunna få barn betyder ju inte att andra barn inte kan födas och göra andra människor lyckliga.

Tänkte inte på att vi inte går på samma klinik, men då verkar det ju som att de har stängt under samma tid. 

Nej, precis, dock sa min sambo igår att han nog inte ville bli besviken i onödan utan "glädjas" lite längre och testa på testdagen om det skulle vara minus. Men får se hur vi gör.

Exakt!

Ja ni får se hur ni gör då, jag håller tummarna att det blir ett plus oavsett när ni testar
  • Jorun
    Kort presentation: 
    Victrix: 23 år, bor med sambo och hund. PCOs är troligtvis orsaken till vår barnlöshet, har ingen egen mens och därmed ingen ägglossning. Har tidigare behandlats med provera, pergotime och injektioner (gonal-f). 

tösami: 26 år, bor med fästman och två katter. Vi har ingen känd problematik men har de två gångerna vi lyckats bli gravida på egen hand fått väldigt tidiga missfall. Vi har aktivt försökt i 2 år men inte blivit gravida på 1,5 år. 

Sara84: 29 år, bor med man, 2 barn (ett varsitt sedan tidigare relationer), ett halvt zoo (hund, katt och 2 dvärghamstrar). Utomkvedshavandeskap 2012 i v 9, ena äggledaren sprängd av trycker och den andra har ingen passage.    

Jorun: 27 år, bor med min man och våra katter och hundar. Försökt bli gravida sen maj 2011 men det har inte hänt något alls. Efter utredning i oktober 2012 fick vi veta att min man har väldigt få spermier så det är ivf som gäller.

Klinik och antal IVF:

Fwoida - Sahlgrenska (1a IVF) 
    tösami - IVF kliniken Stockholm (1a IVF) 
    Sherdil - Sahlgrenska (1a IVF) 
    Victrix - RMC Malmö (1a IVF) 
    Sara84: Fertilitetsenheten, KS Huddinge (1a IVF)
    Jorun: Fertilitetscentrum Stockholm (2a IVF)

Spraystart:  

Sprutstart: Fwoida - 3 okober 
    tösami - 26 maj 
    Sherdil - 5/6 
    Victrix - 1 juni 

Sara84 -  12 Augusti 
    Jorun - Augusti

VUL: 
    Fwoida - ca 14 oktober 
    Sherdil - 11/6  
    Victrix - 7 juni, 10 juni 

Äggplock: 
    Fwoida - ca v.42 
    tösami - 7 juni 
    Victrix - 12 juni

ET/FET:
     tösami 12 juni
    Victrix 14 juni

Ruvare och testdag:

tösami 27 juni
    Victrix 30 juni

Gravida:
  • Jorun

Hoppas febern är gravtecken tösami! Eller att det bara är just feber och iaf inte har något med avstötning eller så att göra!

• Jorun

Oj vad svullna ni är! Jag märkte inte av det alls. Har uniform på jobbet så det hade blivit svårt att hitta andra kläder som passade, så det var kanske bra

Victrix: Haha! Alltså jag tänkte den tanken också, att jag ska testa efter ovitrellesprutan bara för att få se ett plus! Ska nog göra det nästa gång

• Jorun

Tösami: Haha men jag tänkte man skulle testa väldigt snart efter sprutan, innan återföringen, då vet man att det inte kan vara äkta

Victrix: Jag är inte heller någon kjol- eller klänningmänniska faktiskt. Men jag har en kjol som hör till uniformen så det kanske kan vara lösningen! Eller så tar jag de brallerna jag har där knappen har flugit åt helsike och ställer in där det passar med skärp

Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?