• tösami

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

semlorna skrev 2013-06-12 16:02:57 följande:
    Så skönt tösami, lycka till nu!
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • tösami
    Kort presentation: 
    Victrix: 23 år, bor med sambo och hund. PCOs är troligtvis orsaken till vår barnlöshet, har ingen egen mens och därmed ingen ägglossning. Har tidigare behandlats med provera, pergotime och injektioner (gonal-f). 

tösami: 26 år, bor med fästman och två katter. Vi har ingen känd problematik men har de två gångerna vi lyckats bli gravida på egen hand fått väldigt tidiga missfall. Vi har aktivt försökt i 2 år men inte blivit gravida på 1,5 år. 

Sara84: 29 år, bor med man, 2 barn (ett varsitt sedan tidigare relationer), ett halvt zoo (hund, katt och 2 dvärghamstrar). Utomkvedshavandeskap 2012 i v 9, ena äggledaren sprängd av trycker och den andra har ingen passage.    

Klinik och antal IVF:

Fwoida - Sahlgrenska (1a IVF) 
    tösami - IVF kliniken Stockholm (1a IVF) 
    Sherdil - Sahlgrenska (1a IVF) 
    Victrix - RMC Malmö (1a IVF) 
    Sara84: Fertilitetsenheten, KS Huddinge (1a IVF)

Spraystart:  

Sprutstart: Fwoida - 3 okober 
    tösami - 26 maj 
    Sherdil - 5/6 
    Victrix - 1 juni 

Sara84 -  12 Augusti 

VUL: 
    Fwoida - ca 14 oktober 
    Sherdil - 11/6  
    Victrix - 7 juni, 10 juni 

Äggplock: 
    Fwoida - ca v.42 
    tösami - 7 juni 
    Victrix - 12 juni

ET/FET:
     tösami 12 juni

Ruvare och testdag:

tösami 27 juni

Gravida:
  • tösami
    semlorna skrev 2013-06-13 10:28:43 följande:
    Jag plusade igår!
    Wow! Grattis grattis grattis!!!! Gravid
  • tösami
    Victrix skrev 2013-06-12 16:39:50 följande:
    tösami: vad kul! Superbra resultat ju! :) För vår del blev det sju ägg vid äggplock idag. Tyvärr tog inte morfinet särskilt bra och jag hade väldigt ont. Ville inte klaga, men hon som satt bredvid mig såg hur ont jag hade och gav mig mer morfin. De sa att äggstockarna var mycket förstorade och att det därför det kändes. Men det är värt all smärta. Vi är så tacksamma och glada för de sju äggen. Imorgon ska vi ringa för besked.
    Hur har det gått för dig Victrix, har ni ringt och fått besked än? Håller alla tummar och tår!
  • tösami
    Victrix skrev 2013-06-13 12:08:00 följande:
    Uppdaterade listan med mitt ET. Det blir imorgon. Tre av sju ägg blev befruktade. Vet inte om detta är bra eller dåligt, men jag är bara glad att det blev något, hoppas nu att de klarar sig tills imorgon och att det vill stanna kvar i magen sen. Jag är nervös och pirrig inför morgondagen.

Hur känns det för dig att vara ruvare nu? måste kännas häftigt! Våra testdagar kommer ju vara på ett ungefär samtidigt om mitt ET går bra och så imorgon.
    Superskönt att tre blev befruktade ju!!! Åh vad nervöst! Men själva insättningen gick väldigt smidigt tycker jag, det var mest roligt! 

Det känns superskumt att ruva. Vet inte riktigt hur man räknar, eftersom jag satte in embryot igår, räknas idag som ruvardag 1 eller 2? 

Håller alla tummar för oss! Baby 
  • tösami
    semlorna skrev 2013-06-13 12:47:56 följande:
    ET räknas som 0 så du är på rd 1 idag
    Tack!
  • tösami

Jag är så spänd och nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Förstår inte hur man ska kunna vänta hela ruvarperioden? :) Blir lite rädd för jag kanske har för höga förhoppningar också. Vågar inte ens tänka tanken på om det inte skulle gå nu när vi har så fina odds Baby

• tösami
    Victrix skrev 2013-06-13 17:07:29 följande:
    Jag förstår precis, är spänd jag med och då har vi inte ens fått göra återföring ännu och inte en med så fina resultat som ni. Men jag tror det bästa man kan göra är att njuta av situationen, att det gått bra hittills och hoppas men försöka vara beredd på att det kanske går dåligt. Men att vara negativ hjälper ju inte så jag tror det är bra att man är positiv och tror att det ska gå vägen! Jag försöker tänka att ifall det inte går denna gång så gick det i alla fall bra med hormonstimulering och det blev ägg som blev befruktade, så så långt borde det fungera nästa gång med, om det inte går första gången :).
    Jo så tänker jag också :) Tidigare har jag aldrig njutit utan bara utgått från att det ska gå skit. Denna gång känns det helt annorlunda vilket gör mig lite rädd. Men du har rätt, vi får se det som att det fanns ägg och spermier denna gång, allt såg bra ut.

Det gick upp för min fästman igår att det nu är "på riktigt", jag skrattade så jag grät medan han sprang runt hemma och skrev listor på saker som måste fixas innan barnet kommer, skruvade ihop möbler vi inte orkat fixa, lagade mat från en kokbok för "nu måste vi lära oss att laga mat ordentligt". Så HIMLA gulligt men jag försökte lugna ner honom med att om det ens tar denna gång så har vi 9-10 långa månader på oss att förbereda. Det bet inte på honom och han sprang runt svettig i kallingarna och röjde hemma halva natten. Skrattande
  • tösami
    Victrix skrev 2013-06-13 17:08:35 följande:
    Kommer du tjuvtesta något förresten? jag vet inte alls hur jag ska göra ifall det blir ET imorgon, är så nyfiken av mig, men det känns som att det inte är bra att testa tidigt heller. Svårt.
    Jag kommer nog tjuvtesta på ruvardag 8 eller 9 tror jag. Det är ju lite skillnad med en blastocyst eftersom den är lite "äldre". Det är väl ungefär som att testa dag 10 eller 11? Men jag är för nyfiken för att hålla mig! Hur tror du att du gör?
  • tösami
    Victrix skrev 2013-06-13 19:19:11 följande:
    Haha, gulligt av honom men som sagt, det finns ju tid att dona under graviditetens gång. Fast det kanske känns annorlunda för männen, de känner ju liksom inte det som vi gör, hormoner som ska tas och allting. 

Jag vet inte hur jag ska göra, vill nog egentligen inte tjuvtesta med rädsla för felaktigt svar, men kommer säkert göra det så nyfiken som jag är. Kanske jag gör ett test ett par dagar innan verkliga testdagen.. får se hur länge jag kan hålla mig, om det nu blir ET imorgon, det måste ju bli avklarat först.
    Hoppas det går bra för dig idag!!
Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?