• semlorna

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

Tack Jorun och sanaa! Tisdagen var förskräcklig, vi väntade bara på samtalet om att inga ägg hade befruktats den här gången heller och vi inte skulle få fler försök. Sen gick det fint ändå, känns så härligt :)

Vi har testdag den 17e men i och med att det är en måndag kommer vi testa helgen innan, runt den 15e. 

• semlorna
    Victrix skrev 2013-05-30 14:33:50 följande:
    Semlorna: vad kul! håller tummarna nu! 

Är det någon som tar några tillskott av er? Själv fick jag för mig nu att jag skulle börja ta fler tillskott så jag har beställt hem en rad olika efter noggrann koll. 

Vitamintablett och magnesium tar vi båda, sen tar jag D-vitamin också.
  • semlorna
    Jorun skrev 2013-05-30 16:28:20 följande:
    Semlorna: Men det verkar ju helt sjukt att ni inte skulle få fler försök isf! Det kan ju uppenbarligen inte bli några embryon ena gången för att sen få två jättefina nästa gång! Jag klarade mig inte alls från att tjuvtesta iaf haha!

Det hade varit om vi inte fick några befruktade ens med ICSI. Nu blev det ju inte så men det har varit nervös väntan tills igår.
  • semlorna
    Jorun skrev 2013-05-30 16:39:44 följande:
    Semlorna: Ni gjorde inte icsi förra gången alltså? Men jag tycker ändå man borde få sina tre försök, eller hur många man nu har där man bor.

Precis, vi hade vanlig ivf förra gången, då kom vi inte till ET. Vi har två försök i mitt län, detta räknas då som vårt första. Tyvärr fungerar det inte så att man får 2 eller 3 försök oavsett. Om läkarna bedömmer att det inte kommer gå får man finansiera det själva i så fall.
  • semlorna
    Jorun skrev 2013-05-30 18:49:13 följande:
    Semlorna: Okej men då var det här ert sista försök ändå? Eller räknas det inte som försök om man inte kommer till et? Det låter bekant.. Jag kanske har frågat förut? Vilket minne man har alltså!
    Jag vet inte om du frågat förut men du kanske läst det någonstans? Hur som, kommer man inte till ET räknas det inte, detta är alltså vårt första. Om inte detta tar sig och vi försöker oss på att tina vår eskimo och den inte fixar upptiningen får vi en helt ny IVF.
  • semlorna
    Jorun skrev 2013-05-30 23:11:19 följande:
    Haha okej då är jag med tror jag! Eskimo

Ja, roligt uttryck! Orkade inte skriva "vårt nedfrusna embryo" och sett att folk använder det uttrycket. Tycker det är lite sött.
  • semlorna
    Sanaa skrev 2013-05-31 11:44:58 följande:
    Hej allihopa :) nu är jag på ruvar dag 8 hoppas på att jag har räknat rätt, har fått väldigt ömma bröst samt en liten plutt mage kan det vara Luitnus?

Progesteron kan ge den typen av symtom ja men det behöver ju inte bara vara det. Jag har varit svullen om magen sen jag började med sprutorna, ser lite roligt ut...
  • semlorna

Jag har blivit väldigt svullen av sprutorna båda gångerna (och är det fortfarande). Stora, lössittande kläder är min räddning :)

• semlorna
    Tossen skrev 2013-06-03 11:28:20 följande:
    Nybesök imorgon! Nervös! :( Någon som kan förklara vad man gör på besöket?

Jag vet faktiskt inte vilket besök du syftar på?
Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?