• Jorun

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

Men vad hemskt att läsa om hur ni blir bemötta! Vi är lite äldre, 27 och 29, men har inte stött på några konstiga reaktioner på fertilitetskliniken. Enda jag kommer ihåg var vad min gynekolog sa när jag frågade vart man skulle vända sig för utredning. "Ja men du är så ung ännu" som att det inte behövde utredas. Jag var då 26. Men vad hjälper det att man är ung när det finns fysiska fel?? Visste vi ju inte då men nu vet vi det.
    Går för övrigt på fertilitetscentrum i Stockholm, supergullig personal!

Tossen: Men vad bra att man kan kolla sånt! Häftigt

• Jorun

Victrix: Nej man trodde verkligen inte att det här skulle behövas, det skulle ju gå på ett kick tänkte man IVF, vad är det?! Å andra sidan är det ganska häftigt att få vara med om det här också kan jag tycka, men man vill ju gärna ha en bebis av det! Är också orolig att det aldrig kommer gå

Vi går inte privat, landstinget betalar än så länge

Är man redo för barn så är man, oavsett ålder! Har man dessutom stabilt förhållande och ekonomi så ska ju ingen komma och säga något! Vilka rikspuckon till läkare!

• Jorun

Kul att höra att någon plussat iaf

För oss gick det inte vid första ivfen så siktar in oss på den andra i slutet på sommaren.

Har samma problem som dig Sanaa, inga fel hittade på mig men min man har för få spermier. Gjorde också icsi. Hoppas det går bättre för er nu och att den stannar

• Jorun

Popparn: Vad skönt att ni inte måste vänta till efter sommaren!

Semlorna: Vad roligt!! Till frysen också! Hoppas ni inte behöver använda det förrän när det är dags för syskon När har du testdag?

Sanaa: Ja men verkligen, negativa tester och mens var inte alls kul! Nu får det fasen gå bra

• Jorun

Semlorna: Men det verkar ju helt sjukt att ni inte skulle få fler försök isf! Det kan ju uppenbarligen inte bli några embryon ena gången för att sen få två jättefina nästa gång! Jag klarade mig inte alls från att tjuvtesta iaf haha!

• Jorun

Jag tar två tabletter mitt val kvinna per dag. De kanske inte är tillräckligt bra? Funderar på att beställa hem såna där strong start för både mannen och kvinnan, kostade 399 kr/paket och räcker typ 30 dagar. Dyyrt men börjar känna mig desperat så vad sjutton

• Jorun

Semlorna: Ni gjorde inte icsi förra gången alltså? Men jag tycker ändå man borde få sina tre försök, eller hur många man nu har där man bor.

• Jorun

Semlorna: Okej men då var det här ert sista försök ändå? Eller räknas det inte som försök om man inte kommer till et? Det låter bekant.. Jag kanske har frågat förut? Vilket minne man har alltså!

• Jorun

Semlorna: Hehe ja det är gulligt! Jag kallade det återinsatta embryot för E.T. med tanke på alien och så blev det en bra koppling till ivf, et. Nästa får helt enkelt heta E.T. 2 osv, tills det blir en bebis.

Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?