• tösami

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

Nu börjar det dra ihop sig till första IVF-försöket! Vore kul att hitta någon/några i ungefär samma ålder som går igenom samma sak. Själv är jag 26 år och vi har försökt få barn i 2 år. Utredningen hittade inga fel, jag vet inte riktigt om det är positivt eller negativt när det kommer till IVF.

Ska vi följas åt? 

• Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?
  • Tossen
    Sara84 skrev 2013-06-04 15:26:17 följande:
    Hur gick det på nybesöket idag?

Det gick jättebra! Det var inget att vara nervös över :) hinner inte börja innan sommaren men ska höra av mig när jag får min nästa mens så att barnmorskan kan planera behandlingen till augusti/september! :D sååå lättad och glad!
  • Sara84

Tossen: då börjar ni samtidigt som oss!
    Min mens kommer i mitten på Augusti så då planerar vi att köra igång
    Känns väldigt skönt, lättande och väldigt pirrigt!

• tösami
    Jorun skrev 2013-06-04 11:05:29 följande:
    Tösami: Nej du behöver inte oroa dig för äggplocket, det går fort och man är lite off. Sen får man vila i en skön säng med värmedyna och lite senare får man gott fika! Kommer säkert gå kanon

Bra tänk där, vi resonerar lite likadant. Har sagt att vi ska göra minst fyra ivf, just för att jag hört så många som klarat det på det fjärde. Har kollat på adoption också men det är dyrt! Man kan ju göra 6 ivf för de pengarna! Vi är lite kluvna där.. Hur många är det lönt att man gör? Hur många orkar man? Vi får se efter fyra helt enkelt. Men föräldrar ska vi bli på ett eller annat sätt
    Tack för pepp! Det är klart att det blir på fredag nu och återföring på måndag. Hade 12 äggblåsor. Det känns lite lite?

Ja, usch. Hur många orkar man? Vi har sagt 6 stycken. Att om det inte funkar med de första 3 gratisförsöken så köper vi ett 3-pack. Sen får det vara nog. Men det där vet man ju aldrig. Adoption tror jag nog att vi lånar till om det blir fallet. Förstår inte hur man ska ha råd med både och? 
  • Tossen
    Sara84 skrev 2013-06-04 17:01:19 följande:
    Tossen: då börjar ni samtidigt som oss!

Min mens kommer i mitten på Augusti så då planerar vi att köra igång

Känns väldigt skönt, lättande och väldigt pirrigt!

Kul! Då blir det precis efter Huddinges sommarstängt? Jag hoppas vi hinner till augusti men tror inte min mens kommer matcha. Om jag inte börjar med sprayen under ledigheten. Kommer du göra så?
  • Jorun

Tösami: Spännande då! Jag hade 13 äggblåsor, de fick ut 9 ägg varav 6 var mogna. Tyckte det var lite också men de säger ju att det är kvaliten som räknas.

Är det billigare att köpa 3-pack? Får man tillbaka pengar då om man inte behöver de andra två?

Det blir iaf ett väldans sparande oavsett.. Tur banken finns

• semlorna
    tösami skrev 2013-06-04 17:19:02 följande:
    Tack för pepp! Det är klart att det blir på fredag nu och återföring på måndag. Hade 12 äggblåsor. Det känns lite lite? Ja, usch. Hur många orkar man? Vi har sagt 6 stycken. Att om det inte funkar med de första 3 gratisförsöken så köper vi ett 3-pack. Sen får det vara nog. Men det där vet man ju aldrig. Adoption tror jag nog att vi lånar till om det blir fallet. Förstår inte hur man ska ha råd med både och? 

Runt 10 ägg har jag hört är lagom men jag har inte mer koll än så. Förra gången fick vi ut 16 ägg, mådde som en påse skit i en vecka efter det äggplocket. Blev ingen befruktning heller men det berodde troligtvis på annat. Den här gången fick de ut 6 ägg och jag har mått fint :) Så 12 äggblåsor låter alldeles lagom, hoppas dom innehåller fina ägg nu!
  • Lindholm01

Jag hade minst tio äggblåsor på vardera sida och fick ut 16 ägg. Jag säger som Semlorna, mådde skit minst en vecka efter det. Men härligt att få ut många ägg såklart. 12 blev befruktade, ett i mig och tre till frysen :)

• Sherdil

Hej hoppar in här om det är ok =)
    Jag är 26 och min sambo är 25, vi har försökt i två år. Vårt första IVF försök. Kör korta programmet och kommer starta med Puregon injektioner i morgon och ska göra ultraljud den 11/6 hi hi SPÄNNANDE 

• Lindholm01

Sherdil, välkommen :) lycka till med sprutorna!

Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?