Vore kul om ni nya (och gamla så klart) ville uppdatera listan! :)
Kort presentation:
Victrix: 23 år, bor med sambo och hund. PCOs är troligtvis orsaken till vår barnlöshet, har ingen egen mens och därmed ingen ägglossning. Har tidigare behandlats med provera, pergotime och injektioner (gonal-f).
tösami: 26 år, bor med fästman och två katter. Vi har ingen känd problematik men har de två gångerna vi lyckats bli gravida på egen hand fått väldigt tidiga missfall. Vi har aktivt försökt i 2 år men inte blivit gravida på 1,5 år.
Sara84: 29 år, bor med man, 2 barn (ett varsitt sedan tidigare relationer), ett halvt zoo (hund, katt och 2 dvärghamstrar). Utomkvedshavandeskap 2012 i v 9, ena äggledaren sprängd av trycker och den andra har ingen passage.
Jorun: 27 år, bor med min man och våra katter och hundar. Försökt bli gravida sen maj 2011 men det har inte hänt något alls. Efter utredning i oktober 2012 fick vi veta att min man har väldigt få spermier så det är ivf som gäller.
Fwoida - Är 24 år och bor med min sambo i en liten mysig småstad i Dalsland. Vi har försökt att få barn i ca 2-2½ år. Enligt utredningen har min sambo få och trötta spermier så att bli gravida normalt kan bli svårt.
Lindholm01: 23 år, bor med min sambo som jag är förlovad med och våra två katter. Vi har försökt i ungefär tre år att bli gravid genom olika behandlingar som bara misslyckats. Problemet är att jag inte har egen mens eller ägglossning. Blev gravid i slutet av förra året som slutade i MA kring v. 8-12 som upptäcktes v. 20. Nu väntar vi barn igen efter första IVF-försöket.
lillis87: 26 år, bor med sambo och hundar. Försökt få barn i 2 år, manlig faktor med för få spermier samt att jag har PCO. Blev gravid på första IVF försöket men slutade med missfall samma dag som plusset kom. Andra FET-försöket i juni-13 lyckades och nu väntar vi barn.
Helena81: 32 år, bor med min fästman i Uppsala. Försökt skaffa barn i ca 2 år, genomgått två stora operationer pga stora cystor som slutade med att jag fick ta bort cystor och min vänstra äggledare. Trodde då att felet var hos mig men visade sig att allt ser bra ut men min sambo har ej några spermier och detta är sen han föddes men ej vetat om. Gjort 2 st inseminationer med donerad sperma och nu väntar IVF i augusti.
Klinik och antal IVF:
Fwoida - Sahlgrenska (1a IVF)
tösami - IVF kliniken Stockholm (1a IVF)
Sherdil - Sahlgrenska (1a IVF)
Victrix - RMC Malmö (1a IVF)
Sara84: Fertilitetsenheten, KS Huddinge (1a IVF)
Jorun: Fertilitetscentrum Stockholm (2a IVF)
Lindholm01: IVF-kliniken Falun (1a IVF)
lillis87: IVF kliniken Stockholm (2a IVF)
Helena81: Akademiska , Uppsala
Spraystart:
Sprutstart:
Fwoida - 3 okober
tösami - 26 maj
Sherdil - 5/6
Victrix - 1 juni
Sara84 - 12 Augusti
Jorun - Augusti
Lindholm01: 25 april
Helena81: Augusti 2013
VUL: