• tösami

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

Nu börjar det dra ihop sig till första IVF-försöket! Vore kul att hitta någon/några i ungefär samma ålder som går igenom samma sak. Själv är jag 26 år och vi har försökt få barn i 2 år. Utredningen hittade inga fel, jag vet inte riktigt om det är positivt eller negativt när det kommer till IVF.

Ska vi följas åt? 

• Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?
  • Sanaa

Är på ruvar dag 7 och har haft mensvärk i två dagar nu samt att brösten är ömma.. Vet inte hur jag ska ta det här! Tror att mensen är på väg.. Bryter i hop snart :/

• Lindholm01

Sanaa: Jag hade också ömma bröst (fast mer ömma bröstvårtor faktiskt) och molande värk/mensvärk under en del av ruvardagarna . Sen plussade jag, så tappa inte hoppet hörru :)

• Sanaa

Tack fina Lindholm01 det händer lätt att tankarna rusar iväg :)

• Jorun

Ja Sanaa det är jättemånga som haft mensvärk när de varit gravida! Det ska ju kännas ungefär likadant när livmodern växer

• Tossen

Nybesök imorgon! Nervös! :( Någon som kan förklara vad man gör på besöket?

• Lindholm01

Sanaa: vilken dag får du testa? Jag hade på RD 14 men plussade faktiskt redan på RD 5 super supersvagt. Dock blev strecket starkare varje dag. Det är ju inte så långt kvar till du får testa hur som, på jag veeeet hur jobbigt det är att vänta o vänta..

• semlorna
    Tossen skrev 2013-06-03 11:28:20 följande:
    Nybesök imorgon! Nervös! :( Någon som kan förklara vad man gör på besöket?

Jag vet faktiskt inte vilket besök du syftar på?
  • Sanaa

Jorun: tack! Känner lite hopp nu :) Lindholm01: ännu en gång Grattis :D jag har testdag den 14 juni så det är långt kvar ditt:/

• Tossen

På min kallelse från fertilitetsenheten står välkommen till nybesök.

Alltså första besöket på kliniken.

Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?