mikispikis90 skrev 2013-07-09 12:15:42 följande:
Sara84, då är vi två :)
Är också nygift och startar med min första IVF i mitten på aug :) pirrigt värre :)
Vad roligt med en tillsom är nygift ;) När gifte ni er?
Börjar du med sprutor i mitten på augusti ?
Victrix skrev 2013-07-09 20:17:30 följande:
Skönt med semester! Och tack. Förstår att du är nervös, men det kommer gå bra. Tycker inte man behöver vara direkt på läst utan man får ju instruktioner hela tiden om vad man ska göra. Du får fråga här också om det är några frågor du har så ska jag försöka svara så gott jag kan. Vilka sprutor ska du ta?
Gällande överstimuleringen, under tiden jag tog sprutorna var jag fruktansvärt trött men tror inte det hade med överstimuleringen att göra eftersom den kommer efter äggplock eller gjorde för mig i alla fall. Min mage blev svullen efter äggplock och ömmade och det där släppte inte riktigt. Efter transfer så började det successivt bli värre, öm och svullen. Efter jag hade plussat rd 7 så fick jag kramper och smärta i buken, värst på natten. De kom i omgångar. Efter fem dagar ringde jag och fick komma in på undersökning, då hade jag fullt med vätska i buken och förstorade äggstockar. Blev ordinerad smärtstillande, mycket salt och mycket vätska. Efter ännu en vecka blev det bättre och nu har jag fortfarande lite vätska kvar men inte alls så mycket och det gör inte ont längre.
Tack för lyckönskningen!
Jag har faktiskt inte så stor koll på vad sprutorna hette nu som jag skulle ta. Har inte hämtat ut dem ännu, har tänkt att göra det i slutet av Juli.
Min läkare pratade med mig om att jag troligen tillhör den skaran tjejer som har risk för att bli överstimulerad och därför undrade jag hur reaktionerna har varit...
Vad jobbigt med så mycket vätska i buken! Vad är tanken - hur länge ska du behöva gå med det och vad kan de göra åt det????
Det låter ju inte riktigt klokt att gå omkring och ha vätska i buken faktiskt.. *kram*