• Tossen

Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?

Hej! Jag vill gärna hoppa in. Ska på nybesök i början av juni. Jag ska dock göra PGD i samband med IVF, men annars är ju behandlingen densamma.

Är 22 år gammal.

• Tossen
    Victrix skrev 2013-05-16 12:58:54 följande:
    Tossen: vad innebär PGD?

PGD går till på samma sätt som IVF fast man testar embryot för genetiska sjukdomar innan det sätts in. Jag är analagsbärare för en kromosomavvikelse med ca 50% risk att det förs vidare till mina barn. Så jag kan alltså få barn, fast risken är att dom är sjuka om jag inte gör PGD.
  • Tossen

Är det någon som har tips på hur man ökar chanserna att lyckas med IVF? Någon speciell vitamin etc? Börjar förhoppningsvis efter sommaren :)

• Tossen

Nybesök imorgon! Nervös! :( Någon som kan förklara vad man gör på besöket?

• Tossen

På min kallelse från fertilitetsenheten står välkommen till nybesök.

Alltså första besöket på kliniken.

• Tossen
    Sara84 skrev 2013-06-03 14:00:45 följande:
    Jag var på nybesök på fertilitetsenheten på KS i Huddinge idag. :)

Vi fick prata med överläkare, gå igenom provsvar, gå igenom vilken IVF behandling (vi vet vad problemet är redan) samt när vi ska börja med den.

Vi kommer göra vårt första IVF försök i Augusti, superspännande! Längtar redan =)    

Tack för svar! Ingenting att vara nervös över antar jag? :) har några blodprover att komplettera vet jag. Tas prover där eller får man göra det på sin vanlia VC?
  • Tossen
    Sara84 skrev 2013-06-04 15:26:17 följande:
    Hur gick det på nybesöket idag?

Det gick jättebra! Det var inget att vara nervös över :) hinner inte börja innan sommaren men ska höra av mig när jag får min nästa mens så att barnmorskan kan planera behandlingen till augusti/september! :D sååå lättad och glad!
  • Tossen
    Sara84 skrev 2013-06-04 17:01:19 följande:
    Tossen: då börjar ni samtidigt som oss!

Min mens kommer i mitten på Augusti så då planerar vi att köra igång

Känns väldigt skönt, lättande och väldigt pirrigt!

Kul! Då blir det precis efter Huddinges sommarstängt? Jag hoppas vi hinner till augusti men tror inte min mens kommer matcha. Om jag inte börjar med sprayen under ledigheten. Kommer du göra så?
  • Tossen
    Sara84 skrev 2013-06-05 11:03:15 följande:
    Jag kommer inte köra med sprayen alls, utan enbart sprutor för min del.

Om beräkningarna stämmer så kör jag igång med det runt 13:e Augusti, äggplock 12-13 dgr senare och sedan återiföring ett par dagar efter det (slutet av augusti)... Undrar om jag förstod allt rätt då :)?

Ska du spraya?   

Jag kommer att spraya. Vet du var som avgör om man får köra långa eller korta protokollet? Tyckte det var lite krångligt att förstå när man skulle börja och sluta, men antar att man får ytterligare information när det närmar sig. :)
  • Tossen

Kul att det gått bra för några av er! Har varit på semester så har inte kunnat skriva.

Snart är det min tur att börja! Mensen ska komma om 2 dagar och sedan är det på CD21 jag börjar med synarela. Ni som också sprayat med synarela, hur har ni mått?

Svar på tråden Någon relativt ung som ska göra sitt första IVF-försök?