• VaBussig

Vilka Converse är snyggast? Helvita eller de med färgade ränder och märke?

Jag ska köpa mig ett par nya Converse skor och jag vet att jag vill ha vita.

Men det finns ju två olika sorter att välja på. De som är helvita och de som är vita men har ett färgat märke och har  blå och röd rand på.

Jag har varit rätt säker på att jag vill ha helvita, de ser lite finare ut och tycker kanske att de passar bättre man passerat 25 års - strecket. Men nu blir jag så osäker, känner mig rätt velig och vet inte vilka jag ska välja.

Jag vet att det är jag som väljer tillslut vilka jag vill ha men det vore intressant att veta vilka ni som hänger här på FL tycker är snyggast???  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-29 09:28
    De helvita: www.brandos.se/converse/las-specialty-hi-11xu646-white-monochrome/a27261

De med färgat märke: www.brandos.se/converse/all-star-canvas-hi-11x7650-optical-white/a27253

• Svar på tråden Vilka Converse är snyggast? Helvita eller de med färgade ränder och märke?
  • Cosette
    VaBussig skrev 2013-04-28 20:18:31 följande:

Mm det är verkligen supersvårt, jag har haft ett par Converse, ett par marinblåa, de är så slitna nu så därför vill jag ha nya.

Men de helvita är väl äkta Converse? Det är klart, det syns ju mer på de med färgade märket att det är äkta Converse. 
    Ja de helvita är äkta och fina de med.

Jag tycker bara att de vita med färgdetaljerna är den mest klassiska Converse-skon som finns. Just den modellen har jag ägt flera stycken av och köper alltid nya när de blivit utslitna. 

Men de helvita är ju lite mer speciella eftersom de kanske inte är lika vanliga. 
    Svårt val, men om din första tanke var att du ville ha de helvita kanske det är dem du ska satsa på. (Fast var inte orolig för att de andra inte passar efter 25, för de är såpass klassiska att de funkar på alla åldrar, enligt mig iaf) Solig 
  • linnéa001

Tycker de med ränder är snyggast, men helt ärligt så skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på ett par vita skor. En dag ute och de kommer vara smutsiga. Köp ett par färgade istället.

• millan darling

Kom på att det finns vita i länder också. Sjukt fina. Kanske blir sådana till sommaren för min del =)

• Ernst Hugo

MED rand utan minsta tvekan

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • VaBussig
    Persona skrev 2013-04-28 20:42:08 följande:
    Precis invigt ett par helvita i helgen, hoppas de blir skitiga fort

Ja men så är det ju med Converse, att de blir snyggare när de ser använda ut och är lite smutsiga   :)

Man vill ju inte att de ska vara kritvita, utan gärna lite vit-grå färg.  

Jag hade ju bara tänkt att köpa ett par, men nu får jag nog nästan inhandla båda sorterna, tyvärr blir det lite för dyrt..   

• Annsiss

Jag gillar att de är vita har haft mina i fem år välanvända men de åker i tvättmaskinen 2 ggr/ år och har bytt snörena mot bomull så de också går att få rena, ser som nya ut!

• VaBussig
    Annsiss skrev 2013-04-28 22:30:51 följande:
    Jag gillar att de är vita har haft mina i fem år välanvända men de åker i tvättmaskinen 2 ggr/ år och har bytt snörena mot bomull så de också går att få rena, ser som nya ut!

Har du helvita?
  • EnAnonumius
    VaBussig skrev 2013-04-28 20:01:23 följande:
    Jag ska köpa mig ett par nya Converse skor och jag vet att jag vill ha vita.

Men det finns ju två olika sorter att välja på. De som är helvita och de som är vita men har ett färgat märke och har  blå och röd rand på.

Jag har varit rätt säker på att jag vill ha helvita, de ser lite finare ut och tycker kanske att de passar bättre man passerat 25 års - strecket. Men nu blir jag så osäker, känner mig rätt velig och vet inte vilka jag ska välja.

Jag vet att det är jag som väljer tillslut vilka jag vill ha men det vore intressant att veta vilka ni som hänger här på FL tycker är snyggast???  
    Men vad sjutton..
    Varför skall man bli super tråkig TANT och tänka  i dessa trista banor "passar dessa skor/kläder mig nu",  för att man passerat 25?

Skall du sluta och lyssna på din favorit musik när du är 40, och börja lyssna på dansbandsmusik för det är ju något som "hör till den åldern" också? Flört

Nu hade jag inte råd att köpa äkta converse.
    Så jag köpte converse kopior. Mina är svarvitrutiga, med 4-5 infällda gröna rutor i per sko. Jag sket i min ålder och jag sket i vad "andra tycker", jag gillade dem för att de såg häftiga ut. 
    Dock skulle jag ha råd att köpa äkta convers så skulle jag satsa på klassiska utformningen av dem och i helsvart tyg.

/Tanten EnAnonumius på 40+, som hoppas att hon aldrig hittar "tråktants knappen".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vilka Converse är snyggast? Helvita eller de med färgade ränder och märke?