Inlägg från: Lily of the Valley |Visa alla inlägg
  • Lily of the Valley

Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?

Jag undrar om det är fler än jag här i krokarna som vill ha lite nya vänner?

Jag är i 28 år och min sambo 35. Vi bor i ett hus i Valbo och har 2 barn tillsammans. Eira 4 år föddes 1 april 2009 och Atle snart 2 år föddes 16 maj 2011.

Jag tycker om att umgås med vänner och familj, fika, fynda på loppis, läsa böcker (även fast det mestadels blir tidningar numera), allt härligt i naturen såsom utflykter, upptäcktsfärder, bärplockning osv osv, listan kan göras lång.

Är du som jag också ute efter en ny vän så hör gärna av dig.

• Svar på tråden Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?
  • Lily of the Valley

Mikaela: Det är inte alltid teknologin funkar som den ska, nu provar jag att skriv från surfplatta för första gången så vi får se hur det går ;) Är ni ursprungligen från Järbo? Själv är jag inflyttad och har inte så stort kontaktnät, så det skulle var kul att skaffa lite nya bekantskaper :)

• Lily of the Valley

Jag kommer från en liten by i Jämtland, så jag har långt "hem" till min familj och släktingar. Dvs ännu mindre socialt kontaktnät. Vad pysslar du med om dagarna då? Själv gör jag praktik på en förskola via arbetsförmedlingen. Har sökt förskollärarlinjen till hösten och håller tummarna att jag kommer in!!

• Lily of the Valley
    miqkaela skrev 2013-05-08 22:29:09 följande:
    Håller tummarna att du kommer in Skrattande
    Just nu så jobbar jag deltid som receptionist, men det är väl inte det jag vill
    hålla på med i framtiden, men det duger just nu Glad Annars är jag hemma med dottern, sambon jobbar 5 skift på sandvik så han jobbar "jämt" känns det som. Tungan ute
    Tackar :)
    Skönt att du har ett jobb som duger tills vidare i alla fall, det har inte jag så det känns helt rätt att börja plugga nu. Har du funderat något på vad du vill bli "när du blir stor"? ;)
  • Lily of the Valley
    Krissy skrev 2013-05-20 23:15:25 följande:
    Hej 
    Jag letar också efter lite nya vänner.
    Bor dock i bomhus men har bott i valbo innan jag flyttade.
    Har en son född 2010

Hur länge hade du bott i Valbo? 
    Jag har bott här i 8 år nu. Fast de flesta verkar ju så upptagna av redan befintliga kompisar. Ingen har tid med mig ;)

Varför flyttade du ifrån Valbo? Denna vackra plats! ;) Skämt åsido, har sett många fina hus i Bomhus ute på hemnet och tycker att det verkar vara ett bra område!
  • Lily of the Valley
    toksnippa skrev 2013-05-27 18:06:27 följande:
    Jag har aldrig emot fler vänner! Du vet ju vem jag är iallafall. Dock är det nästintill helt omöjligt att vara social i veckorna då jag kommer hem sent, där saknar jag föräldraledigheten MASSOR! 

Hittar gärna på något!

Er som inte vet vem jag är så bor jag i Valbo med sonen född 2010 och maken som är 32 år. Själv är jag 31 år - gillar fotografering, djur och naturen, fika, matlagning, loppisar, pyssla med miljarder småprojekt som aldrig slutförs (hmm...).. Filmer och umgås med mina nära o kära. 
    Men åh! Vi borde ju få till vår lekdejt någon gång! Vill gärna lära känna dig bättre :)
  • Lily of the Valley
    Lotten73 skrev 2013-06-07 21:37:06 följande:
    Jag har två barn pojke på 5 år och tjej på 7 år.
    Både dom och jag som är snart 40 år skulle vilja ha nya vänner som bor i Gävleborgstrakten.
    Vi bor i Valbo.
    Vi behöver någon att ha roligt med medan mammorna umgås kan ju våra kära barn leka och ha kul.
    Bara maila min inbox om du är intresserad eller svara här.

Lotta
    Jag ses gärna! Fast frågan är om dina barn har någon glädje av mina som är några år yngre ;) Du får avgöra själv.

Hursomhelst så tänkte jag att vi kanske kunde fixa en lekträff med alla i den här tråden :) Om det finns något intresse av det?
  • Lily of the Valley

Den här veckan har vi besök av min syster med familj :) Men jag ses gärna nåt nästa vecka!

Vi bor på Stålbergavägen, det är mellan Ludvigsbergsskolan och Farmec-huset (änglahöjden) där Dilens Saluhall ligger.

Vart bor ni? Varför flyttade du/ni hit från Sthlm?

• Lily of the Valley

Hej allesammans!

Nu är det sommar och många är bortresta eller har fullspäckat med aktiviteter på hemmaplan, så jag förstår att det inte skrivs så mycket här i tråden :)

Vad gör ni nu i sommar? Själv är jag med familjen och hälsar på mina släktingar i Jämtland just nu, sen ska vi åka till Gotland en vecka. Men i augusti skulle det sitta fint med en lekträff :)

Vilka är med på att ses? jag, toksnippa, krissy, dandountiii?

Hoppas ni allesammans har en underbar sommar!

• Lily of the Valley

Jag kom in på utbildningen men just därför var det ett tag sedan jag skrev här, för det är väldigt fullt upp just nu. Det är en omställning från att ha varit föräldraledig i över 4 år till att sätta sig i skolbänken igen

Mamma Sarah: Vad roligt med ännu en valbobo Varför flyttade ni hit, pga jobb?

Fiaaif: Självklart går det bra :) Jag pluggar på högskolan, så en lunch på stan lät inte helt fel

toksnippa: Är du ledig en dag i veckan nu då? Vilken dag isf? Jag är ju hemma rätt ofta med barnen.

Krissy: Datoruppehåll lät som en väldigt god idé. Man måste pausa och försöka att bara vara i nuet Vad pluggar du för nånting? Har du tänkt att ta uppehåll när bebis kommer?

• Lily of the Valley

Hej allesammans! Gör ett försök att blåsa liv i den här gamla tråden igen

Vad sägs om att ses?? Nu när det är vår (och snart sommar ) så är det ju enkelt att ses utomhus, i en lekpark t.ex.

Hoppas allt är bra med er! Kramar Hjärta

• Lily of the Valley
    Åsa xyz skrev 2014-05-28 13:10:14 följande:
    Jag tycker det vore kul att ses! Vi har inte så mycket för oss så det är kul för både mig och dottern om det händer något!
    Trevligt! Har du något förslag på var och när? Jag som har två vildingar (3 och 5 år) ses gärna vid någon lekpark eller så
  • Lily of the Valley
    Åsa xyz skrev 2014-06-18 19:09:14 följande:

Lekparken i Boulongnern kanske? Ska vi bara sätta ett datum och hoppas att fler hakar på?
    Jag kan också tipsa om att natursnokarna, dvs naturskyddsföreningens barnavdelning, ska ha utflykt och titta på fjärilar den 28 juni. gavle.naturskyddsforeningen.se/
    I länken står det 7 juni men de ska göra det igen den 28:e. Jag tänkte följa med på det, det ska tydligen vara barnvagnsvänligt också.

Jag tycker absolut att vi kan boka en dag, så får vi se (hoppas) att några fler hänger på Hur ser det ut för dig i sommar?

Tack för tipset! Har hört talats om natursnokarna faktiskt, men inte riktigt tagit mig för att vara med på någon arrangerad träff. Att kolla på fjärilar lät ju roligt, det skulle mina barn älska. Ska kolla in deras hemsida lite mer
  • Lily of the Valley
    Chaotica skrev 2014-06-18 22:18:32 följande:

Den här tråden har jag missat!

37-årig 4-barns (5 år, 3 år, 2 år och 2 år) mamma som bor i Gävle

Har varit föräldraledig i drygt 3 år nu, bor i Stigslund.

Vi kommer gärna om det kommer en träff och det funkar praktiskt

Hej och välkommen! Vad roligt med fler

Du verkar minst sagt ha fullt upp med barnen Men det är klart att du ska hänga med och ses! En dag i Boulognern där barnen kan springa fritt o leka, så får vi försöka prata så gott det går medan vi springer efter ungarna

• Lily of the Valley

Imorgon är det midsommar! Vad har ni för er?

Vi ska plocka blommor på förmiddagen och försöka få till två kransar för barnen att ha i håret. På eftermiddagen åker vi till kompisars stuga för att dansa kring midsommarstången och fika, men middag äter vi här hemma och tar en lugn kväll

Glad midsommar och trevlig helg allesammans!

• Lily of the Valley
    Mamma Sarah skrev 2014-07-16 09:38:27 följande:

Hej! Har ni Facebook? I sådanafall skulle vi kunna starta en grupp där så kan vi skriva till varandra där om ni vill, Jag fick min dotter den 20 maj :) Har även en son som är 4 år och vi träffas jättegärna i någon lekpark. Jag kan lite när som helst eftersom jag är hemma med båda på heltid. Ha det så bra!

Bra initiativ! Säger precis som Chaotica, loggar sällan in här numera.
  • Lily of the Valley

Känns som att vi måste spika ett datum så fort som möjligt, eftersom det helst ska vara en bit in i framtiden så att så många som möjligt som vill kan

Och eftersom det är en bit fram som gäller, så har kanske folk börjat jobba igen? (Förutom föräldralediga då) Vilket innebär att det är helgdagar som gäller för vår träff? Själv så studerar jag, men vissa veckodagar funkar det fint att vara hemma med barnen Försöker ha dem hemma så mycket som möjligt, så gott jag kan.

Förslag: Lördag 30 augusti. 

Svar på tråden Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?