Inlägg från: längtan 89 |Visa alla inlägg
  • längtan 89

Gravid på andra försöket genom heminsemination!

På hemsidan heminsemination.se kan man beställa hem både spruta, slang o allt vad man kan tänkas behöva. Jag beställde därifrån, supernöjd. Finns hela kit eller beställa var sak för sig.

• längtan 89
    längtan 89 skrev 2013-10-23 15:08:51 följande:
    På hemsidan heminsemination.se kan man beställa hem både spruta, slang o allt vad man kan tänkas behöva. Jag beställde därifrån, supernöjd. Finns hela kit eller beställa var sak för sig.
    sorry länken funkade inte.. menar heminsemination.nu :)

• längtan 89
    Nikita78 skrev 2013-10-24 21:12:15 följande:

Hej

Verkar vara krångligt att använda...och den där långa slangen???.......
    Är det svårt och komplicerat att använda?
    Vi har försökt under ett år att få mer barn men inget händer..... året innan det fick jag missfall i tredje månaden.....

Nej det är inget svårt alls. Min kille sprutar i en ren plastmugg, sen tar man sprutan o suger upp det, sätter på slangen som jag kortade ner till ca. 9 cm och kör upp o sen tjoff! In med det så snabbt som det går. Har bara försökt denna period så nu väntar jag in om det blir mens eller inte.. :)
  • längtan 89
    Nikita78 skrev 2013-10-28 20:09:40 följande:
    Lycka till och berätta gärna hur det gick, jag tänkte köra på som vanligt men om det inte händer nåt kommande månad så tänkte jag testa....
    Tack :) ja ja ska berätta hur det går , 10 dagar till BIM. Bara vänta vänta o vänta...
  • längtan 89

Blev inget denna månad så nu försöker vi på nytt! Ska försöka köra in slangen ännu lite längre denna gång så att det kommer så långt in som möjligt. Men jag är fortfarande kluven om man ska göra varje dag runt ÄL eller varannan? Sägs att spermierna blir fler o snabbare om man inte får utlösning mer än varannan dag..? Nån som vet ??

• längtan 89
    Tove1975 skrev 2013-11-09 12:39:11 följande:

Man kan också sätta på slangen först, och sen dra upp sperman i själva slangen. Då är den aldrig i själva sptutan utan fyller endast slanngen, då kan man lätt välja vilken längd man vill ha utan att något går till spillo.
    Man kan använda sprutan flera gånger då också eftersom sperman aldrig är inne i den.

Ett annat alternativ (som jag själv gjorde) va att inte använda slang alls utan endast sprutan. Det går också :)

Lycka till allihopa!

Vänligen
    Tove Smedberg
    www.heminsemination.nu

Bra tips! Men man kan ju använda sprutan fler gånger om man "diskar" den med hett vatten, eller?
  • längtan 89
    Tove1975 skrev 2013-11-10 09:21:49 följande:

Diska den först och koka den sen!

Oj det har inte jag gjort..vad är det som är farligt om man inte gör det?
  • längtan 89
    Adina15 skrev 2013-11-13 17:09:28 följande:
    som jag förstått det så är det viktigt att mannen håller sig outlöst precis de 2 dagarna innan ägglossning och insemination så att kvalitén och antalet spermier är som bäst. helst ska han dessutom ejakulera ofta innan dess för att produktionen verkligen ska rulla igång, men viktigt som sagt att han håller sig precis innan?

När du väl har fått ägglossning så är det bara att köra på så ofta det bara går för att maximera chanserna. ju närmare den faktiska ägglossningen desto bättre. och varför inte varva insemination med samlag om det går? spermierna kan leva upp till 2 dygn i kroppen som jag hört så ju fler som pumpas in desto bättre är det väl!

eftersom den hela vilja-ha-barn-försökshärvan är så pass oromantisk i sig som det kan bli så tror jag det är viktigt att inte tappa den fysiska kontakten med varandra, detta får man anstränga sig för att behålla.

håll oss uppdaterades på hur det går och lycka till! :) 
    Tack för ditt svar :) jag har ÄL enligt appen den 23 november på lördagen, borde vi inseminera varje dag dom "fertila" dagarna från den 18 november fram till 21 på torsdagen o sedan vänta till lördagen när ÄL beräknas vara? Men det är svårt o veta om ÄL faktiskt är just den dagen... Får nog köra med älstickor för att veta. Ja håller er uppdaterade!
  • längtan 89
    Adina15 skrev 2013-11-15 11:17:15 följande:
    ja absolut, köp ÄL-stickor och testa morgon + kväll så ökar ni chanserna.
    ägglossningen är ju alltför sällan såsom kalendern visar och det optimala är att insemineras i samma stund som ägglossningen helst, så så snart det är positivt -kör på! 

om appen säger den 23:e så skulle jag börja testa stickor redan den 21:a eller den 22:a och se till att killen håller sig outlöst från den 21:a? 

och för all del, se redan nu till att få igång produktionen hos honom redan nu! sedan stopp den 21:a fram till ägglossning och insemination.

spännande! 
    Tack för hjälpen! Blir att köra på den planen
  • längtan 89

Testade med äl-test idag o det visar som att jag ska ha ÄL typ nu, men enligt appen ska jag ha den 23 november allså om 6 dagar. Kan man ha ÄL +12 dagar från mensens första dag ?

Svar på tråden Gravid på andra försöket genom heminsemination!