Är detta en gravid black Molly? (Bild)
Hur många yngel brukar det bli nån som vet ? Och hur långt tror ni det är kvar om man kollar bilderna ?
Hur många yngel brukar det bli nån som vet ? Och hur långt tror ni det är kvar om man kollar bilderna ?
Har köpt flytväxter nu å släppt den gravida lös med dom andra fiskarna. Tror ni det funkar eller kommer ciklidera äta upp ynglen?
Någon som bet om det går ha ciklider när ynglen kommer ?
Nån som kan nåt om palettciklider. Hur man ser skillnad på hane och hona ? Hur man ser om honan är gravid ?
Hon har inte fött än p jag har hon lös med alla andra fiskar . Undra när man ska stänga in hon ?
Om jag inte hinner se när dom ynglar av sig tror ni dom andra fiskarna hinner äta upp alla ynglen? Syns det på honans mage direkt efter dom fött?? Jag har ju haft dessa fiskar i två månader är det inte konstigt att dom inte fött tidigare ?
Nu skiter min black molly typ hela tiden. Är det ett tacken på att det närmar sig?
Jo den har flyttat sig längre bak så liksom rump hålet nästan som står ut mer .
Idag födde hon yngel :) vart runt 40 stycken nu lever bara ca 15 efter några timmar bara. Dom är själva i en ynglepåse . Har en massa ciklider i aqvariumet som är väldigt nyfikna på ynglaran. Hur många ör det vanligt att överlever? När kan man flytta in dom med övriga fiskarna?
Pappan till ynglen var efter mamman som en svans alldeles när det var dags stt föda. Brukar dom göra så? Så man vet det är ett tecken? Sen så åkte hon in och gömde sig i flytväxterna bär hon skulle till stt föda . Är det oxå vanligt ?
En fråga till. Kommer min black molly bli gravid om och om igen :)? Har ju en silver molly hane och en black molly hane . Hur ofta får en black molly yngel egentligen??? Ynglena var svarta men en del var vita då lär det vel vara silver molly som är pappan?
Imorgon är det två veckor sen black mollyn fick yngel. Nu är hon jättetjock igen . Kan det vara dags snart igen eller är det alltid minst 28 dagar emellan?? Kan en black molly hona bli gravid av en segelfensmolly?