• Anonym

Relationsstatus facebook

Jag ändrade min relationsstatus på facebook till "i ett förhållande" och valde att lägga till hans namn .Högst upp på min sidan står "i ett förhållande" men inte hans namn. Längre ner på min sida står hans namn och ett hjärta som en uppdatering av facebook alla kan se.  Kikar jag under inställningar står det  "awaiting confirmation"? och pending?  Vad innebär detta?  
    Det har gått några dagar nu och jag frågade min kille igen, han svarade att han trodde det ändrades automatiskt när jag ändrade? och att han skulle kika. Borde han inte fått en förfrågan? Jag förstår ingenting.Har han fått en förfrågan men valt att inte accepterat den?  Finns det någon som uppdaterat nyligen och vet hur det fungerar?

• Svar på tråden Relationsstatus facebook
  • Pastell1983

Verkar som han inte accepterat den.

• TaSe

Han får en notis om att du har lagt till honom som pojkvän men han måste aktivt acceptera om han vill det. Annars kan man ju lägga till vem som helst som va som helst.

• Anonym

Så han borde alltså fått en förfrågan av mig ? 

• Pastell1983
    Anonym skrev 2013-03-11 12:49:36 följande:
    Så han borde alltså fått en förfrågan av mig ? 
    Jajjemen. Absolut.
  • Pastell1983
    TaSe skrev 2013-03-11 12:49:28 följande:
    Han får en notis om att du har lagt till honom som pojkvän men han måste aktivt acceptera om han vill det. Annars kan man ju lägga till vem som helst som va som helst.
    precis
  • Anonym

Men märkligt att det syns hans namn och ett hjärta på min sida, utan att han ens accepterat det? Jag trodde nämligen att han gjort det då =S

• Pastell1983

Du borde fundera över varför han inte vill visa att ni har ett förhållande. Fråga honom.

• Anonym

Han måste godkänna när du ändrar en relation som länkar till hans namn, innan det syns som länk på din sida.

• Anonym

Jag frågade honom igår eftersom jag upptäckte att han stod som singel fortfarande. Men det verkar ju som han ljög när han sa att han trodde det skulle ändras automatiskt då. Jag frågade honom först om det var okej att jag ändrade så alla fick veta, så trodde ju givetvis allt var okej.

• pluvdo
    Pastell1983 skrev 2013-03-11 12:51:36 följande:
    Du borde fundera över varför han inte vill visa att ni har ett förhållande. Fråga honom.
    Det kan ju faktiskt vara så också att han inte vet att det är någonting han måste acceptera för att det skall visas. Han kan ha trott att notisen han fick bara var en "bara så du vet så har XXX lagt till dig som pojkvän". Inte "XXX har lagt till dig som pojkvän, men för att detta skall synas så måste du acceptera".

Jag får för mig att jag inte alltid får mail när folk skickas relationsförfrågan.
  • Pastell1983
    pluvdo skrev 2013-03-11 12:55:56 följande:
    Det kan ju faktiskt vara så också att han inte vet att det är någonting han måste acceptera för att det skall visas. Han kan ha trott att notisen han fick bara var en "bara så du vet så har XXX lagt till dig som pojkvän". Inte "XXX har lagt till dig som pojkvän, men för att detta skall synas så måste du acceptera".

Jag får för mig att jag inte alltid får mail när folk skickas relationsförfrågan.
    Ok, ja det återstår ju att se hur det är med den saken. Lär ju TS märka relativt snabbt nu då.
  • pluvdo

Jag hittar inte ens var det är sådana notifications hamnar.

Alltså, om nu TS och killen pratade/kom överens om det där innan så vore det ju väldigt konstigt om han nu plötsligt inte vill att det skall synas att de är ihop?

• Anonym

Aha, Ja det kan ju vara så, att han trodde det varit en notis. Fast han är bättre än mig på facebook, så tycker han borde veta. Men han kanske missade det.  Ja, återstår att se då. Tack för svar.

• Anonym

Ja exakt, jag frågade ju honom först, så tyckte det vore väldigt märkligt om han nu inte skulle tycka det var okej. Men jag får avakta och se..

• Edda2

Man får en notis där man får vänförfrågan och detta visas INTE på mobilen tex. Går man in via datorn så ser man notisen och kan acceptera.
    Så har det iaf när jag/vi la till oss. Eller om man lagt till mamma/pappa syskon mm.
    Så kan ju vara så att han verkligen inte har sett.

• Trädblåsare

Det verkar dock inte som du litar speciellt mycket på honom, så det är väl lika bra att göra slut på en gång.

• Kiviell

får mitt ex en notis när jag ändrar relationsstatus på fb? 

när jag tog bort den valde jag samtidigt att de inte skulle synas i flödet? men fick han notis om de ändå? 

Svar på tråden Relationsstatus facebook