• Elin 885

alkohol & sobril

enligt de psykläkare som jag har mött så ska man inte dricka öht om man är i behov av sådanna tabletter.
    det är väl bara att dricka alkoholfritt...problem?

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Elin 885
    solosss skrev 2013-03-01 21:11:09 följande:
    de e ju ASKUL :D
    ja om man vill bli förgiftad och riskera och dö så....

jösses väx upp! och till ts med, VÄX UPP!
  • Elin 885
    solosss skrev 2013-03-01 21:14:04 följande:
    ah men det är sant, det är inte mixen alkohol+tabletter som är problemet, det är väl alkohol+panikångest som är bekymret
    kroknar leven ihop så har du inte så mkt och säga till om förutom hej jorden.
  • Elin 885
    solosss skrev 2013-03-01 21:16:45 följande:
    fast levern tar ju ingen skada av enstaka 10 mg sobril och alkohol då och då...
    ok du har ju internet, så då har du väl antagligen någon sökmotor som google?, så varsågod och sök.

• Elin 885
    solosss skrev 2013-03-01 21:20:35 följande:
    Ja, detsamma? Googla på sprit och  1 alvedon, har du NÅGONSIN hört någon irl som fått leverskador av den kombon?
    nej.
    men sobril är starkare än alvdeon, så pass starkt att det krävs speciell receptblankett för det.
    alltså går det inte att jämföra.

• Elin 885
    solosss skrev 2013-03-01 21:26:21 följande:
    Sobril är receptbelagt enbart för att det är beroendeframkallande och inte för att det är starkt. Visst, ta en näve och det blir liite kul, men det är inte tillräckligt dospotent för att det ska ses som "farligt". 
    Ett seriöst svar till TS, jag har alltid fått höra av läkare att "vet du att du ska dricka en dag så ta inga mediciner den dagen" så det är lugnt för din del. 
    jaha?
    men man ska ändå inte dricka alkohol om man är i behov av så pass starka tabletter (beroendeframkallande medel ÄR starka, oavsett vad DU säger), men jag tycker inte att någon ska varken röka eller dricka, totalt onödigt.
    aja nu dags för tv mors.
Svar på tråden alkohol & sobril