Inlägg från: lyckaokarlek |Visa alla inlägg
  • lyckaokarlek

Flaskmatning, magont med mera

Är gärna oxå med i den här tråden. Precis dom dig Mysan har jag en dotter på 4v som både ammas o får ersättning (tror dock att mjölken är på väg bort tyvärr...) Även vi ger Nan1 och senaste veckan har hon haft ont till o från. Blir betydligt bättre med semperdroppar och magmassage.
    Hur mycket ersättning dricker din tjej?

• lyckaokarlek

Här knorras, pratas och fäktas det en hel del! Ibland låter det till o med som att hon skäller på bröstet för att det inte kommer tillräckligt med mjölk, supergulligt! Men gissar att det betyder att den lilla amningen jag kan ge snart är över... Nu får hon i dig runt 20-30ml av mig och äter 120-140 i ersättning.

• lyckaokarlek

Ni som både ammat o flaskmatat, hur slutade ni amma? Hur förstod ni att bebisen inte ville ha bröstet längre?
    Min 5v har ammat utan problem fram till igår då det var som att hon "gett upp", tar bara bröstet en kort stund och sedan mest bara ligger där i väntan på att få flaska... Imorse ville hon ens knappt ta bröstet! Vet genom pumpning att jag har samma mängd (20ml) som förra veckan

• lyckaokarlek

Tack för dina tips Caroline! Ska försöka ngn dag till, men har känslan av att amningstiden är förbi nu... Även om jag räknar de här 5v som bonus (trodde inte jag skulle kunna amma alls) och att det nog snart var dags, känns det otroligt jobbigt!

Svar på tråden Flaskmatning, magont med mera