linn74 skrev 2013-06-27 13:54:52 följande:
Intressant att läsa alla svar hittills.
Jag har oxå varit i kontakt med Lennart B men valde efter besöket att tacka nej t studien,då jag kände att mitt enda lilla halmstrå nu är ett läkemedel o då vill jag inte riskera att få ett placebo.
Sen att fler kontroller gör att man blir lugnare stämmer inte på mig,en kontroll är en stress för mig med 1 MF o 3st MA bakom mig.Sist jag kollade en tidig graviditet,som gick åt skogen, grät jag när jag lagt mig i gynstolen av rädsla för att få höra: det finns inget hjärta.
Och det var innan hon ens börjat kolla..O så var det, vi fick höra det igen o jag tackar än en gång min sambo för att han följde med.hade aldrig orkat med att gå igenom det o höra de orden ensam...
Nästa gång vill jag inte göra en tidig koll,ingen idé ger bara mer stress o sömnlös natt dagen inna undersökning..Så för mig är det inte lugnande med fler kontroller..
Sen kan jag oxå kritiskt tänka att hur många ggr man än kan ringa Lennart ,om man är med i hans studie, så lär inte det hjälpa om det ändå blir en eller flera blodproppar o man känner avtagande symtom.
Kritiskt kan jag oxå tänka att för de i hans studie som det går bra för,som ändå får placebo,har kanske oxå tur.Jag menar någon gång lyckas iaf en del med upprepade missfall få sitt älskade barn.Undrar hur mkt de där ev extra samtalen spelar roll för de det går bra för. Nu vet jag oxå att de i studien inte får veta om det är placebo förrän studien är avslutad.o jag vet inte när den är det,kanske är den det nu, vi var där i feb o då pågick den.
Lennart själv trodde ju mer på sitt läkemedel än det som han i Helsingborg kör med i sin studie, han nämnde ngt om att de verkar olika.
Nu har vi fått ett e-recept men gyn sa bara ring vid plus så därför visste jag inte när vi skulle starta,hade inte en tanke på att fråga då vi var där sist,mådde inte toppen då...vid ett pågående MA...
Nu i efterhand tänker jag säkert menar hon start av läkemedel vid plus då,men ville kolla lite här med er andra tjejer som har erfarenhet av detta.
Tack för era svar hittills!!
Förstår att VUL kontroll är nervöst o jobbigt. Speciellt efter alla missfall.
Jag känner lite som du att det är så hemskt att få höra att "det ser inte bra ut" men ändå känner jag alltid lika stort hopp o förväntan att "denna gång ska det nog gå bra".
Min sambo är också alltid med som stöd.
Skulle du få Trombyl nästa gång?
Jag tar babyaspririn (samma som Trombyl fast 100 mg) o det ska jag börja med på dag 21 i varje cykel (tillsammans med Fragminsprutor) eftersom Dr D vill att man har det innan man kan se plus på stickan.
Så om mensen kommer slutar jag o börjar om nästa månad.
Fast jag har ju prednisolon också o de börjar jag med innan ÄL o trappar ner efter mens.
Sen är det ju intralipiddropp precis vid/efter ÄL också.
Så ser min behandling ut.
(plus fiskolja o folsyravitaminer o apelsinjuice o tomatjuice.)