Inlägg från: Nellin |Visa alla inlägg
  • Nellin

Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!

Ungmammatillflera: Jag hittar ingen nubb och skallen är inte tillräckligt synlig för att jag ska våga gissa. Måste nog säga 50/50.
  • Nellin
    Hallonfrossa: Det finns ingen nubb på första barnet, och på andra syns ju inte könet heller. Om jag skulle våga mig på en vild chansning grundat på skallformerna så gissar jag på att båda är flickor. Berätta gärna! Om du nu vet andra barnet ännu vill säga. :)
  • Nellin
    tjockobbe skrev 2013-08-18 14:35:02 följande:
    Från mitt RUL i vecka 18+0.
    Har fått en gissning då men hade varit kul o se om det blir samma här :)
    www.familjeliv.se/hem/tjockobbe/gallery/phpxj...
    Hmm... ingen nubb syns alls. Om jag ska gå på skallen så gissar jag flicka. Men det är ju ganska osäkert. Det är ju nubben man behöver se för att kunna göra mer kvalificerade gissningar.
  • Nellin
    Hallonfrossa skrev 2013-08-18 21:32:00 följande:
    Helt rätt :) det är två flickor, testade dig lite, väntar nr 3 nu. Så lägger väll in en rul bild sen när det är dax :)
    Roligt! :) Grattis till nummer tre! :)
  • Nellin
    K87 skrev 2013-08-20 14:10:05 följande:
    V.12 på kub... Vad tror du?
    Ser ingen bild.
  • Nellin
    K87 skrev 2013-08-20 14:21:30 följande:
    Har lagt upp bilderna i mitt galleri :) vore kul om du kunde gissa :) har RUL om två veckor :)
    Du har inget galleri på din sida.
  • Nellin

Ingen nubb syns och skallen är också väldigt otydlig på bilden, så jag törs inte gissa. 50/50.

• Nellin
    K87 skrev 2013-08-20 14:47:04 följande:
    Okej :) vad är nubb :)?
    Om du går in på in-gender.com så kan du läsa mer om "gender prediction" där inne. 

I början av graviditeten, runt vecka 12-14 så ser bebisarnas könsorgan väldigt lika ut innan de blir mer åtskiljbara. Båda två har liksom nånting som "sticker ut" där ner, en liten nubb. Då har man ser ett mönster som visar att om nubben pekar helt vågrätt (i förhållande till bebisens rygg) eller om den pekar lite neråt så är det en flicka. Om den pekar mer uppåt så är det en pojke. 

Skallteorin är inte lika säker, men det finns teorier om hur skallbenet ser ut på män respektive kvinnor, där skillnaden syns i pannans rundning samt hur bakhuvudet är format. Killar ska tydligen ha en lite mer platt panna och "kantigt" bakhuvud, medan flickors panna är mer rundade och liksom "bulligare". Det behöver inte alls stämma, för ultraljudsbilderna kan vara missvisande... men om man tittar på nubb och skalle så finns det en sannolikhetsfaktor som kan tyda på ett specifikt kön.

Det hela är ju mest för skojs skull och egentligen kan man ju inte få ett helt korrekt svar förrän bebben kommer ut, men det är ju roligt att gissa lite. Inte ens på könsultraljuden kan man alltid få ett säkert svar, även om det ofta går att se.
  • Nellin
    Mandiisen skrev 2013-08-20 17:39:29 följande:
    åh, jag måste bara få fråga, vad är nubb och hur kan man se på huvudet att det blir en flicka/ pojk. lite nyfiken ^^

Jag skrev ju just det. Ett långt inlägg typ tre inlägg innan ditt. Skrolla upp och läs...
  • Nellin
    Nov13 skrev 2013-08-20 15:24:09 följande:
    Konstigt! För jag gick nyss in och kollade och i mitt bildgalleri ligger 4 bilder :/
    Ditt galleri är inte synligt för någon annan än dig själv förrän du ställer in det. Vi kan inte se att du har något galleri alls.
  • Nellin
    Pamela Ella skrev 2013-08-21 00:15:35 följande:
    Vecka 14, 13+5 :)
    Jag ser inte bilden.
  • Nellin
    Nov13 skrev 2013-08-21 09:06:08 följande:
    Nu har jag ställt in det! Nu måste det ändå fungera :p
    Nu funkade det!

Jag ser ingen nubb på någon av bilderna. Skallformen ser lite ut som en flicka på ena bilden, men som en pojke på andra så det är svårt att gissa måste jag säga. Just skallformen är ju också så osäkert kort. Det är ju nubben man vill se. Men jag lutar kanske liiiiiiiite mer åt pojke. Aningen! :) 
  • Nellin
    Pamela Ella skrev 2013-08-21 11:56:44 följande:
    Nu så?
    Nope. Jag ser bara en fyrkant. Ingen bild. Lägg in i ditt galleri annars så kikar jag där.
  • Nellin

LindaD: Är osäker på om det verkligen är en nubb där, men jag lutar åt flicka. :)

Svar på tråden Får jag gissa könet på bebisar? :) Måste ha ul-bilder från v 12-14 ca!