• Anonym (undrar)

Har fått fast anställning men schema på fel helg

Jag har fått fast anställning, bara någon timme per månad men ändå. Det är något man tackar ja till! Nu till problemet, det är på mina helger med barnet.

Exet och jag har inte något bra samarbete så jag vet inte riktigt om han kommer gå med på något byte av helg. Ja, jag vet att det inte kommer vara några problem för exet att byta helger. Det enda som kan sitta i vägen är om han inte vill.

Men OM han nu vill kan man då skriva papper på det hos familjerätten som då gäller istället för domen efter vår vårdnadstvist?

Jag har försökt få tag i exet den senaste tiden angående vårt barn men inget svar så jag tänkte passa på att höra här så jag vet hur det ligger till tills exet dyker upp igen. 

• Svar på tråden Har fått fast anställning men schema på fel helg
  • Anonym
    Anonym (undrar) skrev 2013-02-14 07:58:44 följande:
    Ja, har erbjudit mer men han vill inte. Nej, det är inget problem det säger han själv till både mig och familjerätten. Det är viljan som fattas.

Säger han nej då är det så då kan jag inte göra så mycket. 
    Du kan inte tvinga på honom mer tid.
    Så på en rakt fråga om han utan problem kan byta helg, svarar att han jo men jag vill inte?

Sant.
  • vetvadjagvill

DU och arbetsgivaren var inte överens om vilka helger du skulle arbeta?

låter som om ni inte pratat om detta speciellt noga.

• Anonym (ddd)

Hade hört med jobbet om man kunnat ändra på schemat, de brukat förstå.

• Anonym (X)

Hade mitt ex kommit och behövt byta helger pga jobb så hade jag blivit skitsur. Har ju som någon skrev tidigare anpassat mitt barnlediga liv efter de helgerna och planerat in saker och resor osv. Ditt ansvar att kolla upp sådant innan du tackar ja, eller ordna med annan barnvakt.

• Anonym (***)
    Anonym (undrar) skrev 2013-02-14 08:25:05 följande:
    Några fler timmar per månad är det, ca 16 timmar per månad. Både jag och barnet skulle behöva vara lediga tillsammans åtminstone en helg per månad vilket det inte blir nu. Barnvakt har jag inget problem att fixa utan det är bara det att vi behöver vara tillsammans, speciellt nu.
    Jag förstår inte, jobbar du bara 16 timmar i månaden eller har du ett annat jobb också?

Om han inte har barnet alla sina helger så är väl barnet hos dig? Hur kan 16 timmar göra att du inte kan träffa barnet någon helg i månaden?
  • Anonym (musli)
    Anonym (X) skrev 2018-07-30 15:58:32 följande:

Hade mitt ex kommit och behövt byta helger pga jobb så hade jag blivit skitsur. Har ju som någon skrev tidigare anpassat mitt barnlediga liv efter de helgerna och planerat in saker och resor osv. Ditt ansvar att kolla upp sådant innan du tackar ja, eller ordna med annan barnvakt.

Say what? Vilken jobbig samarbetspartner. Det är rätt självklart att ett och samma umgängesavtal inte kommer att funka resten av barnets liv. Saker och ting förändras och jobb går före föräldrarnas nöjen etc (då barnets liv och försörjning hänger på det).
  • Anonym (H)
    Anonym (ddd) skrev 2018-07-30 14:41:55 följande:
    Samma här.
  • Anonym (musli)

Fråga honom och funkar det inte så stäm honom. Har han inget giltigt skäl för byte av helg så ser jag inte att en domstol skulle neka då det handlar om jobb.

• Anonym (...)
    Anonym (ddd) skrev 2018-07-30 14:41:55 följande:

SLUTA LYFTA 5ÅR GAMLA TRÅDAR. DU ÄR FÖR SENT UTE FÖR ATT HJÄLPA TS.
  • Anonym (Li)
    Anonym (musli) skrev 2018-07-30 18:24:11 följande:

Fråga honom och funkar det inte så stäm honom. Har han inget giltigt skäl för byte av helg så ser jag inte att en domstol skulle neka då det handlar om jobb.

Tråden är 5,5 år gammal, så förhoppningsvis har det löst sig!
  • Anonym (X)
    Anonym (musli) skrev 2018-07-30 18:22:50 följande:

Say what? Vilken jobbig samarbetspartner. Det är rätt självklart att ett och samma umgängesavtal inte kommer att funka resten av barnets liv. Saker och ting förändras och jobb går före föräldrarnas nöjen etc (då barnets liv och försörjning hänger på det).

Tvärtom har vi ett väldigt bra samarbete och ingen av oss arbetar på helgen så problem solved.
Svar på tråden Har fått fast anställning men schema på fel helg