Hur hanterar man sorgen över att vara sekundärt barnlös?
Hej Sofie
Tänkt att denna tråd lever fortfarande! Som du ser har jag bytt "nick" till livetsmitt. Jag kände att jag inte längre var 45 och att det var dags att byta.
Tyvärr måste jag säga att sorgen ligger väldigt ytligt för mig. I långa perioder tänker jag på att jag så gärna ville ha fått ett barn till. Det väcks när jag hör om bekanta som är runt 45 som får barn. Jag har kollat litet på äggdonation, men oaktat risken för havandeskapsförgiftning (jag hade havandeskaps med vår biologiska dotter), så är jag tveksam. Jag tänker på att ett ev. äggdonationsbarn skulle känna sig "halvt" eller som ett andrahandsalternativ i jämförelse med vår biodotter (i synnerhet som det inte är öppna donationer i t.ex. Grekland). Jag tror att dessa tankar bl.a. härrör från min egen avsaknad av ena föräldern. Jag är liksom halvt historielös.
Jag blev väldigt berörd av ditt inlägg och skulle gärna komma i kontakt med dig. Därför inboxar jag dig med litet mer om mig. Om du skulle vilja höra av dig skulle jag bli mycket glad.
Mvh
Charlotte