• La Lola

Jag ger upp nu!

Det är ju bara 7 mån.
    Varför ge upp redan?
    När ni försökt i 1 år kan ni söka hjälp.

Snittet att lyckas ligger på 7 mån och upp till 1 år räknas som normal tid.

Sen...visst fan är det trist när andra runt omkring blir gravida.
    Men du blir inte mer gravid för att nån annan inte blir det.
    Gråt, var ledsen ett tag och sen försöker ni igen.
    Under de 3 år som vi försökte få Hedda hann många få barn men barn är ju en glädje! Så försök att glädjas. Du ska bli moster ju.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-02-06 21:12:26 följande:
    Sök hjälp. Kan vara så att du behöver hjälp med hormoner ägglosning. Bara för man fått barn tidigare betyder inte automatiskt att det funkar nu. Beror på homonbalansen. Mannens spermers kvalitet kan variera. Vi gick på barnlöshetsutredning och fick 2 barv via insimination. Ge inte opp kan bara behöva lite tid och ev hjälp på traven. Har du använt p-piller kan det ta opp till ett år innan äggslossning och hormoner kommit i balans för att bli gravid.
    Fast innan de försökt 1 år kan det vara svårt att få hjälp.
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-02-07 14:20:14 följande:
    Det tog 13 månader för mig att bli gravid, och så många gånger jag ville ge upp, trodde inte jag kunde bli gravid,  Slutade tyvärr med abort, pga psykisk ohälsa, lång historia. Så det var jobbigt då man försökt så länge, men var det bästa för mig och barnet... Så ge inte upp en det kommer, försök att inte tänka på det så mycket, tänker man blir det en stress, och blir det en stress blir det svårare att bli gravid.
    Nja stress påverkar inte. Möjligen om vi pratar sån extrem stress så att menscykeln påverkas.
Svar på tråden Jag ger upp nu!