Inlägg från: Lilla du |Visa alla inlägg
  • Lilla du

väntar smått i septembereller oktober i Umeå

Bflista: Annica 14 : 24 sep Lilla du: 3 okt

• Lilla du

Jag är också bara hemma och drar, men konstigt nog så fyller man ut dagarna  med jobb. Jag vet att man ska vila med, men jag är en som har lite svårt för sånt. Jag har lovat mig själv att jag ska vila en stund varje dag efter lunch och hittills så har det funkat lite si och så. Men nu vilar jag ju framför datorn.

Förra gången så hann jag inte packa den, eftersom alla hade sagt att man som förstföderska alltid går över så jag tog det lite lungt. Men han dök upp en vecka förtidigt, så det som slank me var, tandborste, en pyjamas till bebis, mobilen, kameran och en flaska juice till min sambo.
    Den här gången ska jag ha med mig lite mera.
    Hygienartiklar till mig, amningsbehå/linne, amningsnappen, kofta och sockar.
    mobilen, videokameran, vanliga kameran I-paden för att sambon ska ha något att pyssla med.
    Så klart kläder till bebis, nappar. Nån mysig filt. Godis , mat till gubben.

Det finns jätte fina packningslistor på nätet eller på babyproffsens hemsida tror jag att det finns med.

Hur ska vi göra med att ses???
    Tisdag den 27/8 kl 11.00 på Weynes? Vem är på?

• Lilla du

Vilken dag passar er här på tråden? Jag kan alla dagar utom måndag....

• Lilla du

Hej Vi har drabbats av magsjuka i vårt hus så jag kan inte ses denna vecka. Hur ser det ut för er nästa vecka?

• Lilla du

Hej tjejer Vad spännande Annica14, är allt packat och klart nu? Vad besvärligt med trycket och förvärkarna, men det tyder ju på att det kanske är på g. Har slemproppen gått för er? Jag har min bf om två veckor så vi får se när det lilla livet vill komma. Jag har också mycket sammandragningar, molvärk i underlivet och allmänt tryck nedåt hela tiden. Min slempropp har inte gått, men jag har hört att den inte alltid går innan förlossningen kommit igång. Nu är då väskan packad och de mesta här hemma är fixat inför bebis ankomst. Vagnen bäddad, kläderna tvättade och de mesta inköpt. Ska bara köpa lite energibars till oss båda och laga nå matlådor till gubben min. Sandra11: Vad skönt att du äntligen fått ledigt. Man måste få varva ned och ta in att man ska föda barn. Sedan vila upp sig ifall man har ont. När var du beräknad?

• Lilla du

Hejsan tjejer Sandra11: Du får väldigt gärna vara med här endå. Det är kul att surra med alla som vill vara med här. Det är verkligen ingen bra fart här på forumet. De är ju typ vi tre som skriver. Men jag är med i forum på Facebook där det är mera fart. Norrlandsmammor och gravid2013. Är nån av er med i den? Men Annica14, vilken otur att det stannade upp, men jag är rätt säker att de kommer igång snart igen, kanske i natt. Jag håller tummarna att du ska få bli mamma närmaste dygnet. Själv ligger jag i soffan och vilar, har haft kraftigare sammandragningar och smärta i underlivet, så jag samlar kraft ifallatt de skulle komma igång tidigare.

• Lilla du

hej Jag försöker kolla detta forum varje dag i Mån av tid. Jag är en tjej på 29 år som väntar mitt andra barn på torsdag som kommer. Bor ca 5 km utanför centrala Umeå. Just nu så är jag hemma och väntar på att vår lilla ska komma. Fixar och stökar mest och försöker ta det lugnt imellanåt.

• Lilla du

Hej Jag tycker absolut att vi måste försöka hålla det lilla liv som det är här på forumet vid liv , även när bebisarna kommer. Det är jätte kul att träffas och surra och få lite nya upplevelser när manar hemma med små. Lite förvärkar men inget som tyder på bebis. Jag hoppas det kommer igång snart. Vill inte krocka med 3 årskalaset på fredag. Då vår son fyller år. Så vad gör ni för att fördriva tiden på dagarna? Har ni en massa projekt som ni vill hinna innan eller vilar ni och tar det lugnt. Själv har jag svårt att vila men försöker. Har hus så det blir en del pyssel på dagarna.

• Lilla du

Jag har ärvt en symaskin av min mamma men inte ens packat upp den. Så jag har inte gjort något till bebis. När jag väntade nr 1 så sydde jag lite sängkläder. Jag är beräknad till torsdag denna vecka men det känns då inget idag heller. Får väll gå över bara för att folk har hela tiden sagt att man får för tidigt om man gjorde det med första Känner trots allt ett lugn i mig själv. Man måste ju tro att man fixar detta. Sedan får man väll se hur det känns när det kör igång. Nu ska jag hämta Albin på dagis...

• Lilla du

Oj, man tänker ju att bebis inte mår bra där inne och hinner bli orolig. Skönt att allt var bra, synd att de inte kom igång. Visste ni vilket kön ni ska få? Vi tror att det ska komma en tjej men barnmorskan är inte säker. Lite spännande att inte veta. Med första tog vi reda på vad det var och de kunde se att de var en kille. Idag är ingen bra dag känner jag. Min mamma dog den 18 mars i cancer och det känns rätt jobbigt att inte ha mamma till hands denna gång. Visst, jag är adopterad och min mamma har varken fött barn eller ammat men jag vill endå ha henne hos mig, vilket jag inte kan nu. Saknar henne jätte mycket och hormonerna gör det inte bättre. Idag grät jag över mamman för första gången sen begravningen...usch Känner mig både rädd och ensam, men nog ska jag klara det här med.

• Lilla du

Vad roligt med en överraskningsfest. Det måste ha varit uppskattat till tusen. Jag känner mig mycket gladare nu när man fått ur sig lite av allt som man har inom sig. Har bakat jätte söta små kladdkakemuffins till sonens kalas och baka är kul och gör mig gla. Jag har min sambo som även är pappa till nr 1 vid min sida och han tar hand om mig och är med hela vägen.. Vill ni så får ni kolla in min blogg...försöker skriva så fort jag hinner och orkar. Nattmusen.blogspot.com

• Lilla du

Hej Härligt att komma ut och njuta av vädret. Jag har inte kunnat promenera så mycket, men igår tog jag min febriga men glada son ut på en liten sväng i vagnen. Det gick över förväntan, men fick magknip efteråt, men då vet man att allt funkar. Har det blivit nån bebis? Jag har inga tecken på att den ska komma...får endå inte komma idag på sonens 3 årsdag, men sen...snälla kom ut.

• Lilla du

Sandra11:tänkte du på mitt kalas för sonen? Jo det var mycket folk som vanligt eftersom vi är så många i familjen. Bara våra familjer med barn och respektive så är vi 18 st ifall svägerskan har sina egna barn med och barnkalas då blir det ju några fler så vi var väll kring 23 st. Men allt gick ba fint, men ingen bebis. Idag tvättar, städar och donar jag och hoppas på att de ska komma igång. Har haft mycket magknip sista dagarna trots toabesök och de två sista dagarna har jag haft en del förvärkar , så nått händer ju. Har lagt in ett " kissskydd" i sängen ifall vattnet skulle gå på natten , så vi slipper köpa en ny bäddmadrass. Den går nämligen inte tvätta. Det är inge kul att gå runt och vänta. Har ni provat några knep för att få igång förlossningen?

• Lilla du

Hej tjejer Jag hämtade ut min Box på babyproffsen och fick också lite smått och gott, men kanske inte så roliga saker. Prover från head and shoulders kanske inte var så kul. Massa reklam, en liten kräkduk och en skallra. Min kompis hämtade sin nån vecka före mig och hon fick både nappar och en body, så det verkar som det skiljer sig från låda till låda. Imorse gick slemproppen och jag känner en lät molnande känsla där nere, så nu håller jag tummen att de är dags snart. Ska endå åka ner på stan och äta lunch med en kompis, äta måste man ju endå. Sen hem och vila.

• Lilla du

Wihla: jag är med i norrlandsmammor och jag såg ditt inlägg och tänkte att det måste vara du. PS. Nu händer det saker, blir nog tvåbarnsmor närmaste dygnen. Var på förlossningen i morse och är nu hemma och väntar på att det ska bli tätare värkar.

• Lilla du

Nu är vi fyra i familjen. Vi åkte in på onsdag morgon med rätt täta värkar och vår lilla Ella kom 01,16 natten mot torsdag med lite hjälp av sugklocka. Ska skriva en mer detaljerad berättelse när jag känner mig mera orkesfylld. Wihla: hur går det för dig?

• Lilla du

Vad roligt att det har börjat födas lite bebisar. Wihla: då låg vi på bb en natt samtidigt, jag åkte hem på lördagen den 12/10. Du får skriva och berätta om förlossningen sedan när du orkar. Jag ska skriva min berättelse sen, men just nu så har jag ingen bra dator att skriva på, jobbigt att skriva på paddan när man ska skriva mycket. Nu har det gått ca 1,5 vecka sedan Ella kom och jag har läkt ihop så bra att jag inte behöver ta nästan nån värkmedicin och igår var jag ute på en liten promenad. Så jag siktar på att gå till min mammas grav och tända ett ljus. Det är ca 800 m dit, så det är nära. Jag har inte kommit så långt i bestyren här hemma. För precis när jag svalde frukosten så kräktes Ella ordentligt och efter det har jag fått vyssa henne och nu ca 1,5 timma senare så somnade hon. Nu är det gasen i botten innan hon vaknar igen. I morgon är det BVC dags, spännande att se hur hon vuxit och gått upp i vikt sen födseln.

Svar på tråden väntar smått i septembereller oktober i Umeå