Inlägg från: Lilla du |Visa alla inlägg
  • Lilla du

väntar smått i septembereller oktober i Umeå

Ja det är lite dumt, men jag gjorde så att jag ringde till alla barnmoskor som var tillgängliga på teg om jag hade något man undrade över, de kan ju alla svara.

Men de mesta man funderar på kan man ta reda på själv via nätet eller vänner och bekanta.

Så lena blev din moska...hon har jag hört är bra

Vad har ni tänkt göra för inköp till ert barn? Vagn. bäbiskydd mm..

• Lilla du

Vi har mycket saker kvar sedan första barnet, men vi har köpt en syskonvagn idag. En babytravel med både mjuk och hårdlift. Vi fick ge 2200 kr för en 2005-2006a. Jag kommer också hyra beskydd från NTF eller babyproffsen .förra gången lånade vi en från bekanta. Det blir nog mera inköp när vi haft ultraljud. Är i v 18.

• Lilla du

Nä det känns som man vill vänta med att köpa saker till man vart på ultraljudet. Det blir som mera verkligt då och så vet man ev kön och hur många.

• Lilla du

Nu är Ultraljudet gjort och det var lika häftigt att se den lilla där som förra gången. De kunde inte fastsälla kön, men de såg varken snopp eller pung, så förmodligen är det väll en liten tjej. Men vi får se när den kommer.

Datumet blev också förändrat fr 27e sep till 3 okt. Dagen före storebror. Så nu är man tillbax i v 18Rynkar på näsan

Den lilla har då börjat göra sig påmind i magen nu, för en vecka sedan så kände jag inget, men den veckan som gått så har jag börjat känna den mer och mer...och nu är det full rulle där inne.

• Lilla du

Det känns skönt att känna barnet inom sig, det gör ju inte alls ont på något vis. Nu är ju bäbbe så liten så det känns mest som sockerdricka i magen, eller små små pick där inne. I bland så killas den med. Det blir mindre kul när den blir större och börjar kanske sparka en i revben eller kissblåsa. Men jag personligen tycker det är som härligt att "lära känna" barnet där inne.

Nu sista två dagarna har jag varit stressad och inte mått så bra i själen så då har jag inte kännt något, men jag hoppas den vill röra sig mera idag när de mesta är bättre.  

• Lilla du

Merryn: jag skaju ha den 3okt, så vem vet vi kanske får våra samtidigt. Jag har inte gått upp så mycket än, ca 1,5 kg på 19v. Men men med första var de ganska lika. Då Gick jag upp 16 kg. är dock större denna gång.

• Lilla du

Nu är jag i v 21 och nu har magen börjat svälla på sig en hel del nu. Har gått upp ca 3  kg nu enl min våg. Jag känner det lilla livet ibland, men inte alls som med nr 1.

Jag har börjat få ont i revbenens muskler nu , det som ömmar utanpå precis under bysten. Inte kul men det får man leva med. Sedan har jag börjat få lite sammandragningar när jag är stressad. 

Har ni börjat göra några inköp än?    

• Lilla du

oj, det var ju mindre kul.

jag sväller bara på mig mera och mera, magen är ca 3 veckor större än vad den var med första barnet om jag jämnför bilderna som jag tagit på magen.

Jag har min moderkaka i framvägg så ingen annan än jag har fått känna bäbisens rörelser och jag är ju endå i v 26. Lite tråkigt att inte sambon har fått känna ens.

jag sitter och funderar på vad vi fick se på ultraljudet, barnmoskan trodde de var en tjej var inte alls säker. Hon hade inte gjort så mycket dateringar heller. Vi har som sagt att det är ca 75% chans att det är en kille, men nu har man fått höra så mycket om det här med hur man ska se på blygdbenet.

Turtle neck= pojke och hamburger= flicka. så om det är så att blygdbennet ska vara delat om det ska vara en tjej, men de var då inte delat.  Så vad ska man tro?

• Lilla du

Jag vill gärna ha en tjej, men bebis är ju frisk så man ska vara nöjd med det. Men nu känns det som man blev ennu mera förvirrad än innan ultraljudet. Då visste man ju inget och efter så fick vi ju som veta att det kunde vara en flicka, men vi skulle enda inte ställa in oss på de. de blev som varken eller. Det känns som om det är rätt dött här på den här tråden, men är det nån som har lust att ses på en lunch eller fika nån dag framöver?

• Lilla du

Hej
    Jag har varit rätt frånvarande här på tråden ett tag, men det har vart en sommar med mycket göra .  Min bäbis växer där inne och jag är trött och tung jag med. Har en hel del sammandragningar och nu även smärtor/tryck i underlivet som gör att jag inte kan motionera alls. Korta turer till min mammas grav " ca 200m" sedan små turer till affären.

Annica 14: välkommen till tråden.  Så tråkigt att pappan inte kunde vara med dig, men det kanske finns andra som finns vid din sida och stöttar dig.

Har ni bestämt nån dag att ses, jag är helt  klart på att ses på en fika eller lunch framöver.

Svar på tråden väntar smått i septembereller oktober i Umeå