• Anonym (jag)

Är det mer speciellt att få en dotter?

Jag önskade mig en dotter som andra barn för jag hade redan en son och ville gärna uppleva båda könen. Vi ska bara ha två barn - helt uteslutet med fler.

Nu är min yngste son tio månader och jag kommer aldrig att få uppleva hur det känns att ha en dotter. Men jag blir kallsvettig av bara tanken att minstingen skulle vara en tjej - då skulle vi ju inte haft vår underbare lillebror i familjen.

Mina barn är mina barn, och viktiga oavsett kön.

• Anonym (jag)
    vampyria2 skrev 2013-01-31 01:17:43 följande:
    Eller så gör man som mig, jag fick en tös som sen visade sig vara en grabb men inte tusan älskar jag henne mindre för det hehe
    Va? Hur menar du nu? Har hon gjort könsbyte eller trodde ni vid födesln att hon var tjej, men sen visade det sig senare att det var en grabb?
  • Anonym (jag)
    vampyria2 skrev 2013-01-31 08:21:09 följande:
    Min ena "dotter" ser ut som en tös på ett litet ställe men resten är hon en grabb och hon känner sig som en grabb.
    När Jon var åtta skickades hon på könsutredning och vi fick reda på att hon enbart har pojkkromosomer, så hon är faktiskt en grabb och har levt som det sen dess
    Åh! Du skriver "hon" här, men i vardagen säger ni han och honom? Är han nöjd nu eller vill han operera sig i framtiden? Förlåt ot.
  • Anonym (jag)

Vampyria2: Ok. låter som ni hanterar det väldigt fint!

• Anonym (jag)
    Kimona skrev 2013-01-31 18:51:30 följande:
    Jag vill gärna ha några av varje^^
    Jag ville också ha det. Men eftersom man inte kan bestämma det så blev det två gossar. De är mina ögonstenar och jag skulle inte byta ut någon av dem mot alla flickor i världen. Tror det är så för de allra flesta.
Svar på tråden Är det mer speciellt att få en dotter?