Inlägg från: Zayco |Visa alla inlägg
  • Zayco

Köper du kläder på H&M?

Japp, jag handlar kläder på H&M och äter kött och bär päls

• Zayco

Varför låtsasbryr ni er som säger att det är fel att köpa H&M kläder bara för att dom är gjorda i fabriker i bangladesh där barn jobbar? Har ni varit där? Gör ni något åt saken? Nä det tror jag verkligen inte att ni gör. Och sen går ni och äter kött med gott samvete, så är det alltid någon jävel som klagar antingen antipäls, vegetarian eller som du TS. Förstår verkligen inte varför folk låtsas bry sig, när dom egentligen inte gör något för att stoppa det. Det är pinsamt.

• Zayco
    Rocket Mania skrev 2013-01-30 17:33:01 följande:
    Vem är du att bestämma det? Jag köper inga kläder från HM, äter enbart ekologiskt kött och väljer gärna veg alternativ. Köper inte ny mobil för att en ny modell kommit utan byter när den gamla är slut, tänker över min konsumtion i det stora hela.

Andra äter bara ekologiskt. Ytterligare andra äter veg.

Varför skulle det vara sämre att bry sig över det man kan och förmår än att sitta och skita i allt? Det om något är väl fult och jävligt illa. 
    Bestämma vad? Min åsikt? 

Även om du äter ekologiskt kött, inte köper kläder på H&M finns det fortfarande människor som dömer dig för att du just - äter kött - 

Bry sig? Då skulle jag gärna vilja veta vad du gör för att stoppa dessa fabriker och köttproduceringen. Snälla du, hellre att man är ärlig och säger högt ut att man skiter i än att man ska vara fejk och låtsas att man bryr sig, fast än man inte gör något åt saken. Man är lika dum om man tittar på utan att göra något.
  • Zayco
    Rocket Mania skrev 2013-01-30 17:41:56 följande:
    Vaddå "fejk" och "låssas"? Vad är det som är örligt med ditt sätt att resonera? Att skita i att göra något om man inte kan åka dit och göra något på plats?
    Hur vet du om vad som sker på fabrikerna? vad gör du för att stoppa det? 

Eller är du en av de naiva personerna att du bara ignorerar det och inte handlar därifrån, och tror att du är moraliskt ren??  
  • Zayco
    Rocket Mania skrev 2013-01-30 17:44:28 följande:
    Jag gör det lilla jag kan, jag handlar inte därifrån. Lika lite som jag stödjer annan handel eller verksamhet som jag tycker är dålig.

Du menar alltså att du inte tror man kan göra något om man inte står på barrikaden i Bangladesh? Bra där. 
    Det finns så himla mycket dålig skit i världen, folk låtsas bry sig när dom blir ''berörda'' av att se bilder på afrikanska barn t.ex men inte fan gör folk något åt saken? Ja faktiskt, skulle jag bry mig så himla mycket så skulle jag givetvis försöka göra något åt saken, men det gör jag inte. 
Svar på tråden Köper du kläder på H&M?