Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Blev nyfiken på hur det gick för han som startade den här tråden och fick blandade känslor av att smyga på frun och hennes älskre. Signaturen Micke. Konfronterade du frun?

• Anonym (Nyfiken)

En märklig historia, fast kanske inte helt ovanlig. Men då brukar det vara kvinnor som accepterar att mannen har en älskarinna som han träffar regelbundet istället för tvärtom. Tidigare i tråden var det någon som berättade om en moster (eller vad det var) som fått diskbråck och därför tillät sin man att ha en kvinna som han gick till när lusten föll på bara han skötte det diskret.

Men min fråga gäller i första hand signaturen "Ynk". Vad jag förstår njuter inte Micke av att hans fru är otrogen, men lever efter devisen "Får man inte det man älskar, får man älska det man får." Signaturen "Ynk" däremot verkar vara njuta på något sätt av vetskapen att frun är otrogen. Stämmer det? Jag frågar därför att jag hade själv en märklig upplevelse för många år sedan. Jag och min dåvarande fru hade varit gifta i över sju år, då hon en kväll efter vi hade haft ett långt och skönt vardagsknull plötsligt började gråta. Mellan snyftningarna kom det fram att hon varit otrogen med chefen på en konferens hon varit på i helgen. Men till min egen förvåning blev jag inte rosenrasande. Tvärtom. Kuken reste sig igen och blev stenhård. Hjärtat bultade och jag blev jättekåt. Vi låg sked och jag körde in den igen med all kraft.  Medan jag juckade bad jag henne berätta alla detaljer. Särskilt upphetsad blev jag av hennes stönande att "han var så stor", samtidigt som hon urskuldade sig med att "det bara hände". Självklart var hon förvånad över min reaktion, men insåg snart att ju mer snaskiga detaljer hon berättade desto kåtare blev jag - och så gick det för mig en gång till.

Efteråt var jag smått chockad över min egen reaktion. Till saken hör dock att jag själv hade varit otrogen en gång tidigare, och levt alla helvetes kval av dåligt samvete. Så jag berättade om min otrohet för min fru och vi kom sedan överens om att ha ett sk. "öppet äktenskap". Det höll i några år men sedan sprack det - men det är en annan historia. 

Så nu är jag nyfiken om du "Ynk" eller någon annan känner igen sig i min berättelse. Finns det fler som blir kåta av att höra om partnerns eskapader, eller vill ni helst inte höra vad hon eller han gjort - även om ni accepterar det?

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad