Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

bf oktober 2013???

TessTessan - Sängkläder tycker jag att de hade rätt mycket av. Fina och till ett bra pris! Jag är rätt sugen på att åka igen bara för att fördriva tiden men varken min foglossning eller min sambo gillar idén. Flört 

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    TessTessan skrev 2013-08-20 14:22:09 följande:
    LinnElin kommer du ihåg va sängkläderna kostade??? Vi får se hur mina foglossningar kommer bli när jag vart där ner. Kommer gå på havandeskaps penning nu från måndag så jag får nog vila en del efter besöket, men det kommer det va värt tror jag! Hade dom mycket bodies för nyfödda?

Minnet sviker men kolla i den här tråden www.familjeliv.se/Forum-19-88/m52120528-39.html på sida 39. Jag var inte nöjd med utbudet på barnkläder men jag är rätt kinkig med sånt. Gällade just bodies så var det en hel del pojk och flick. Inte så mycket neutralt som jag hade velat ha.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    sofffi skrev 2013-08-29 11:32:07 följande:
    hej! bf den 14 okt ,hur har ni gjort kring klädköp när det blir kallt jag har köpt en fleeceoverall i stl 56 iallafall men funderar hur mycket som behövs till vintern?vagnen skyddar ju mycket och man lär nog inte vara ute så jättelänge i vinter me en nyfödd.

Bra fråga! Jag har köpt en vindfleece som vi iaf ska ha hem från sjukhuset. Sen vet jag faktiskt inte. Har åkpåse som jag hade tänkt att ha om det blir riktigt kallt. När jag fick dotter jan -10 så var det ju svinkallt och fick rådet att man inte ska ta ut så små barn om det är kallare än -10 så jag var inte ut med henne i vagnen så många gånger, mest bara till och från bilen.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

sofffi - Jag var hos BM idag och totalt sedan inskrivningen har jag gått upp 4 kg. Kan verkligen rekommendera kryckor om du har så ont! Jag skulle inte klara mig utan dem och även om de är bökiga så tar jag hellre det än att benen viker sig på mig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

SmultronSöt, jag hade aldrig tippat på att du är i v 34. Möjligtvis v 25. Du får ursäkta min dåliga koll men är det ditt första barn? Med dottern syntes det knappt på mig men nu med andra barnet så tycker jag definitivt att det syns ändå blir folk på jobbet (och andra ställen) förvånade när jag säger att det inte är så lång tid kvar. Jag har foglossning så det står härliga till... Kryckor och akupunktur är det som får mig att klara dagarna. Två veckor kvar av min 50%s sjukskrivning kvar och sedan blir det 100%. Halsbränna och slemproppen har börjat släppa lite delar ibland MEN det kunde va värre! Jag älskar att shoppa barnkläder och sånt så det har blivit en del sånt... Har tvättat igen alla kläder och sambon tog upp vagnen precis så att jag kan torka av chassi och lite sånt. Nu känner jag verkligen att det börjar närma sig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

SmultronSöt, akupunkturen får jag hos sjukgymnasten. Kostar som ett vanligt besök där, men har frikort nu så det är "gratis".

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Nu är all klädsel på vagnen tvättad och jag har börjat att packa BB-väskan. Meeen det är 49 dagar kvar för min del så det känns som att jag kan vänta med det egentligen. Har för ont för att orka vara glad. Är mest irriterad hela tiden. Så drygt! Någon som har tips på någon rolig film man kan se på för att bli lite gladare?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    SmultronSöt skrev 2013-09-11 21:48:35 följande:
    Tydligen så har jag känt helt galet hur bebben ligger, var hos BM idag och våran ligger i sätesbjudning Förvånad Har den inte vänt sig själv om 2 veckor (BM sa iof att det fanns plats för den att snurra runt än) så blir det vändningsförsök på förlossningen. Där lyckas man tydligen vända 50% av alla "sittande" bebisar men går inte det blir det planerat snitt... Usch jag blev så ledsen, det vill jag absolut inte! Har ju tusan sett fram emot förlossningen, att det ska bli en häftig upplevelse sedan jag fick veta att jag var gravid, och nu idag så säger BM att det är inte säkert, men jag måste ställa in mig på att det inte är omöjligt att det blir snitt... någon mer som har/har haft en bebbe i säte?  

Har ingen erfarenhet av det alls. Hoppas att bebisen vänder sig själv! Dottern fixerade sig tidigt (v 32-33 om jag minns rätt) och denna bebbe har legat med huvudet nedåt de senaste gångerna jag har varit hos BM och på förlossningen.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

sofffi, jag har sytt ett babynest själv och det var inte speciellt svårt. Tror jag har bild i mitt fotoalbum om du vill se hur resultatet blev. Totalkostnaden landade på typ 200-250 kr men hade jag tagit billigare tyg/gammalt påslakan hade jag kommit lindrigare undan. Mina hormoner lever rövare idag... Skitdag rakt igenom! Och med minsta motgång kommer tårarna.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    sofffi skrev 2013-09-13 11:54:11 följande:
    LinnElin : hittade inget i ditt album men det låter ju som en bra grej ska nog försöka :) smultronsöt: kan testa lägga upp en bild tycker inte jag är liten iallafall :)  

Kika på min blogg. Där finns bild. sandraeh.blogspot.se/2013/06/babynest.html
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Sambon har väl druckit totalt 5 öl sedan jag blev gravid. Ingen av oss dricker i stora mängder eller speciellt ofta. Mer jag som har sagt åt honom att dricka någon öl till middagen när vi har varit bortbjudna.

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Min sambo är väldigt förstående och oerhört omtänksam men trots det så kan jag bli irriterad på vissa grejer. Typ som att jag måste köpa nya kläder för att jag inte kan knäppa byxorna pga magen medan han inte behöver tänka på sånt. Eller som att jag inte har orkat plugga på kvällarna pga illamående, trötthet osv och får lägga studierna på hyllan till nästa höst. Säkerligen skitlarvigt men sånt kan verkligen göra mig arg och ledsen. Och att inte kunna gymma och skruva med bilarna för att jag har för ont. Han säger att han förstår men skulle han ha lika ont skulle han ligga i fosterställning och gråta hela dagarna med tanke på hur han låter när han råkar slå i armen i något... Killar säger jag bara... Flört

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

123456 - Vad skönt att den ligger åt rätt håll nu! Höll de på länge innan den vände sig?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Stort grattis till er Lindgren79! Vilken söt liten tjej och riktigt fint namn!

Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden bf oktober 2013???