Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

bf oktober 2013???

angeldevil skrev 2013-06-06 14:09:55 följande:
    Då började man nationaldagen med att åka in till förlossningen efter att mått jätte dåligt igår och imorse. Lugnt va de där iaf :) men vi mår bra nu :)

Skönt att ni mår bra nu!

Denna långhelg har varit fullspäckad med aktiviteter. Igår blev det lite spontanshopping, två bodies och en amningskudde fick följa med hem. Har börjat kolla efter spjälsäng oxå. Det blir nog en Gulliver från Ikea eftersom att man kan ta bort långsidan på dem. Frågan är vilken madrass man ska ha... Jag gav bort i princip ALLA babysaker veckan innan jag plussade till brorsan som precis hade fått en dotter och till syrran som var gravid.
    Jag tänkte ge mig på att sy ett eget babynest, vilket inte verkar vara allt för avancerat. Har köpt allt som behövs, bortsett från en spole till undertråden så det blir veckans projekt.
    Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Jag kände buff i magen igår för första gången! Och idag har jag oxå känt rörelser. Helt underbart! Har förbannat moderkakan som ligger i framvägg ett antal ggr kan jag meddela.

Hannah77, har du många BB i närheten? Jag vill föda på samma som sist, nära dit (inte ens 2 km) och jag trivdes med personalen förra gången. På Vårdguidens sida kan man jämföra förlossningsmottagningar om man bor i Sthlms län. Kanske funkar om man bor i andra län oxå.

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Woho! Igår blev jag klar med babynestet. Jag är rätt nöjd, men om jag får för mig att göra fler någon gång kommer jag att göra på ett annat sätt. Blir både enklare och snyggare. Total kostnad blev runt 250 kr. Men man kan ju köpa billigare tyg för att få ner kostnaden.

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin
    TessTessan skrev 2013-06-13 08:17:58 följande:
    LinnElin Gud vilken snygg! Har oxå funderat på om man ska inskaffa sig en sån.
    För sy kan jag inte, det har jag aldrig kunnat.
    Va den svår att göra?

Nja, så svårt tycker jag inte att det var men bökigare än nödvändigt. Var lite för snål för att lägga mellan 500 och 1000 kr på ett nest. Sambon tyckte att vi kunde köpa ett men nu är han glad över att vi inte gjorde det.
    Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin
    angeldevil skrev 2013-06-13 14:07:04 följande:
    LinnElin: Gud va fin :) du kanske kan börja göra såna och sälja? ;)
    Tack så mycket! :) Nja, det finns rätt många som pysslar med sånt och säljer så jag tror inte att marknaden är så bra. Men om någon vän/bekant skulle be mig sy en så skulle jag absolut ställa upp!

Var en sväng på rean idag och det råkade bli två par byxor och en body till den lilla. Storasyster fick två par byxor, två tunikor och en tröja. Finns ju så mycket fina barnkläder!
    Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Hur går det för er tjejer? Hänger ni med i det vardagliga tempot? Jag känner mig tröttare och tröttare. Egentligen har jag ett rätt bra arbete men jag står en hel del när jag är ute på golvet och gör bedömningar. De senaste dagarna har jag fått yrsel och svimningskänningar. Mindre skoj när man måste vara fokuserad i 1½-2 timmar.

Men det är inte bara negativa saker, lilla livet i magen gör sig till känna mer och mer nu. I söndags eftermiddag var det verkligen party i magen! Så mysigt!

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Haha... Vi var på IKEA förra helgen för att lämna tillbaka en rullgardin och köpa lite småsaker. Då råkade det bli en spjälsäng, madrass, bäddmadrass och lakan oxå. Kanske lite tidigt men det känns ändå skönt att ha det avklarat. Vagn och babyskydd finns sen tidigare. Insåg när jag var uppe på mormors vind att jag har en massa babykläder där. Bärsele ska vi få av min kompis, babynest har jag ju sytt. Funderar fram och tillbaka ang skötbord, vi har inte riktigt plats för det så vi kanske skippar det. Hade inget till dottern heller. Bröstpump fick jag av syrran, hon fick inte tillräckligt med mjölk så hon behövde den inte.

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Även mina fogar känns mer och mer. Hade 1½ vecka som det kändes riktigt bra men sen slog det tillbaka i dubbel styrka känns det som. De veckor sambon jobbar kväll är rena pinan. Kan inte lägga mig med TENS-maskinen förrän vid typ halv nio-nio men då är jag så trött så då lägger jag mig hellre för att sova.

Min ersättare kommer inte förrän tidigast 1:a september och då kommer jag behöva gå bredvid honom i ungefär en månad. Han har ingen som helst erfarenhet av detta arbete så vi får väl se när jag kan gå hem. Iofs vill jag jobba så länge som möjligt men får jag allt för ont måste jag nog tänka om.

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Bortsett från amningskudde, spjälsäng, madrass, vagn och babyskydd är detta vi har införskaffat till den lilla. Det som behövs i klädväg nu är väl pyjamas och strumpor. Jag har kvar sängkläder till spjälsäng från när dottern var liten.

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Rund och go var jag redan innan. Flört Skämt å sido så syns det även på mig att jag är gravid. Det ser inte bara ut som att jag är smällfet. Var till BM idag och har inte gått upp någon sedan sist.

Här är det kalas i magen mest hela dagarna numera. Framförallt när jag är kissnödig och inte är i närheten av någon toalett...

Linnéa 100107, BF 131025
Svar på tråden bf oktober 2013???