Inlägg från: TessTessan |Visa alla inlägg
  • TessTessan

bf oktober 2013???

En dum fråga kanske, men tänkte börja tvätta upp lite baby kläder å lakarn nu i veckan, men va jag minns från föra gången så va det nåt man skulle tänka på när man tvättade till dom små. Var det att man inte skulle ha sköljmedel i eller skulle man tvätta me milt tvättmedel å sköljmedel :-/ blev lite fundersam...

• TessTessan

Så, då har man beställt hem barnvagen idag Skrattande
    det känns riktigt skönt och  har även tvättat upp lite baby sängkläder å filtar.
    Men nu är jag helt slut i kroppen Obestämd

• TessTessan

En konstig fråga kanske!
    Men jag måste försöka ge mig ut å köpa en amnings bh. Hur går man på storlek där?
    För brösten sväller väl mer när amningen kommer igång på riktigt!?

• TessTessan

Lite ny info mitt läge:
    Har vart inne på förlossningen nu på em i 4 timmar ca pga "mensvärkar" som vägrade ge me sig. Ringde förlossningen för att rådfråga innan jag åkte in å då ville dom ha in mig på engång å kolla upp det.
    Vi åker in, blir på kopplade en sån ctg kurva allt va normalt där, hjärtljuden låg jämt å fint på bebisen, mina sammandragningarna gick upp å ner. Fick lämna ett urinprov, visade lite bakterier så jag kan ha urinvägsinfektion. Men fick träffa en läkare oxå som undersökte mig, livmoderhals tappen va stängd å oberörd av sammandragningarna. Fick göra ul oxå å då kom den stora överraskningen, bebisen ligger me rumpan neråt så har den inte vänt sig till vecka 37 ( är i v 35+3) så blir det vändningsförsök eller snitt för våran del. Så om 2 veckor blir det nytt ul för att kolla om den lilla vänt sig.
    Men fick tabletter mot sammandragningarna som hjälpt lite, känner mig mest öm nu
    Doktorns order blev oxå vila å inte göra nåt alls, för gör jag nåt så kan bebisen komma å det är för tidigt å inte bra nu när den ligger som den gör. Åh om värkarna fortsätter komma eller vattnet går så är det förlossningen på engång!
    Hoppas ni andra mår bra!

• TessTessan

Smultron ja vi får verkligen hoppas dom vänder sig. Jag vet inte riktigt va jag känner just nu, är mest helt paff å chockad av beskedet igår. Fattar inte att rumpan är neråt :-/ men det är väl bara att gilla läget nu å göra det bästa av det. Som läkaren sa på förlossningen igår bättre att vi upptäckte det nu än om jag skulle in å föda sen. Har dina sammandragningar blivit bättre?

• TessTessan

Muffins hoppas din bebis ligger rätt. Mitt första barn föddes vaginalt å hade inga konstiga komplikationer eller nåt.
    Den här gången är det mycket tokigheter man ska testas tydligen. Men som läkaren sa är man omföderska så finns det gått om tid för bebisen att vända sig än. Så jag hoppas på det.

• TessTessan

Vart hos bm idag för vanlig koll!
    Min bus bebis ligger fortfarande fel :-/
    Men har fått en tid för ul å vändningsförsök nästa torsdag 26/9. Men fick ett tips av bm att stå på alla 4 när bebisen bökar mycket. För då kan det hjälpa den att vända sig själv när magen hänger mer. Så det ska jag verkligen pröva!!

Svar på tråden bf oktober 2013???