Lite ny info mitt läge:
Har vart inne på förlossningen nu på em i 4 timmar ca pga "mensvärkar" som vägrade ge me sig. Ringde förlossningen för att rådfråga innan jag åkte in å då ville dom ha in mig på engång å kolla upp det.
Vi åker in, blir på kopplade en sån ctg kurva allt va normalt där, hjärtljuden låg jämt å fint på bebisen, mina sammandragningarna gick upp å ner. Fick lämna ett urinprov, visade lite bakterier så jag kan ha urinvägsinfektion. Men fick träffa en läkare oxå som undersökte mig, livmoderhals tappen va stängd å oberörd av sammandragningarna. Fick göra ul oxå å då kom den stora överraskningen, bebisen ligger me rumpan neråt så har den inte vänt sig till vecka 37 ( är i v 35+3) så blir det vändningsförsök eller snitt för våran del. Så om 2 veckor blir det nytt ul för att kolla om den lilla vänt sig.
Men fick tabletter mot sammandragningarna som hjälpt lite, känner mig mest öm nu
Doktorns order blev oxå vila å inte göra nåt alls, för gör jag nåt så kan bebisen komma å det är för tidigt å inte bra nu när den ligger som den gör. Åh om värkarna fortsätter komma eller vattnet går så är det förlossningen på engång!
Hoppas ni andra mår bra!