Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

bf oktober 2013???

Nu har jag varit på två VUL. Ett i tisdags pga olidlig smärta i magen (förmodligen ett muskelfäste som bråkar), där sa de att jag endast var i v 6 (5+4), vilket jag tvivlade starkt på eftersom att jag plusade för tre veckor sedan. Idag hos min vanliga gyn (världens coolaste farbror) så fick han det till var 7 fullgångna veckor iaf. Det låter mer troligt i mina öron. Enligt min beräkning blev det till samma dag som sambon friade, lite häftigt! Cool Hjärtat pickade på och allt såg bra ut. Så istället för 25 oktober trodde han på månadsskiftet oktober/november men jag hänger kvar här ändå och hoppas att det är ok.

Hur mår ni? Ni som mått illa, börjar det blir bättre?

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • LinnElin

Förra graviditeten syntes inte på mig förrän framåt v 27-28. Helt sant! Vi var på semester i Spanien och då var jag i v 16-17 och ingen trodde att jag var gravid. I v 36 fick jag gå på tillväxt UL just för att magen inte hade växt något på 3 veckor. Trots det vägde dottern 4465 gram när hon bestämde sig för att göra entré. Vi får se hur det blir den här gången...

• LinnElin

Jag har sådan fruktansvärd huvudvärk! Förra söndagen låg jag däckad, i lördags kväll fick jag ont igen och hade så ont att kräkningarna inte var långt borta. Vaknade igår morse med huvudvärk, hade ont hela dagen. Imorse vaknade jag utan huvudvärk med efter ett par timmar här på jobbet så fick jag ont igen. Jag brukar inte ha ont i huvudet speciellt ofta och det är ingen idé att äta Alvedon för det hjälper inte. Någon mer som har en jävulsk huvudvärk?

• LinnElin
    iMHotEP skrev 2013-03-18 14:24:28 följande:
    Japp, fick migrän förra graviditeten, fick utskrivet citodon mot den, trodde jag klarat mig denna gång, men igår kom den, idag är det lika illa. Men nu kan jag tyvärr inte få citodon av andra orsaker. Min läkare skickade mig på neurocentrum för utredning av huvudvärken, och håller det i sig så får jag ringa dit igen och höra om jag kan få något annat än citoon som hjälper.

Var du till husläkaren eller någon annan läkare?

• LinnElin

Vart bokar man KUB? Ringer man bara till sin BM eller ska man vända sig till sjukhuset?

• LinnElin

Jag är också hungrig hela tiden! Med dottern gick jag inte upp ett enda kilo, men har en känsla av att det inte kommer att bli så denna graviditet med tanke på min ständiga hunger. Eftersom att jag redan är lite rund så fick jag rådet av min BM att inte gå upp något, vilket jag lyckades med. Jag var inte så här hungrig med dottern.

Jag ska inte på inskrivning förrän 4:e april och kommer då att vara i v 10 så då borde det väl gå att höra om man kan få en tid för KUB? Eller blir det för sent? Jag vet att man inte ska fråga om en dams ålder, men hur gamla är ni? Av vilken orsak vill ni göra KUB?

• LinnElin

Hur mycket kan man sova egentligen? Somnade när jag "nattade" dottern igår (läs: läste saga för dottern), vaknade av sambon en timme senare. Stängde av datorn och gick till sängs igen. Tröttmössa de lux! Och hur ont i huvudet kan man ha? Går det aldrig över? Och hur mycket kan man äta innan man spricker? Jag tycker jag äter mest hela tiden. Äpplen, bananer, frukost, lunch, middag, skorpor osv.

• LinnElin

Jag berättade för min chef i fredags att jag är gravid. Var lite osäker på hur han skulle reagera då jag bara jobbat på nuvarande avdelning i fem månader och att hitta en ersättare och lära upp denne tar minst 2-3 månader. Men han tyckte det va jättekul att göra och gratulerade så hjärtligt. En av anledningarna till att jag berättade är ju huvudvärken och illamåendet. Så han vet varför jag inte är på topp alla dagar. Känns skönt att ha det överstökat! Hoppas att ni alla har en trevligt påsk och att illamåendet har börjat lätta för er som mått illa.

• LinnElin

Jag har inskrivning imorrn. Ska fråga om KUB då men tror inte att jag kommer få det då jag är under 35. Men man kan ju alltid hoppas. Jag har varit helt sänkt sen i söndags, feber och något som satt sig på luftvägarna men nu börjar jag piggna till. Från att kunna äta hela tiden till att inte ha någon aptit alls.

Sambon vill verkligen vänta till v 12 med att berätta för sina föräldrar och då har jag oxå väntat med att berätta för min släkt (bortsett från mina småsyskon och min bästa vän samt chefen).

Jag har inte fått större mage än men längtar lite faktiskt. Saknade magen när dottern hade gjort entré.

Appropå att berätta om graviditeten, jag tänkte försöka hitta örngott som det står Farmor/Farfar på och ge till sambons föräldrar. Vad tror ni om det? Mina föräldrar har tyvärr gått bort men om mamma hade varit i livet så hade hon bara behövt titta på mig för att veta det. Hon kände mig innan och utantill.

• LinnElin

Jag är bara i v 11 men känner lite smårörelser. Sen om det är fosterrörelser eller tarmarna vet jag inte. Men det känns likadant som det gjorde med dottern.

Svar på tråden bf oktober 2013???