Inlägg från: Nillann01 |Visa alla inlägg
  • Nillann01

bf oktober 2013???

Evli3 skrev 2013-02-24 19:35:32 följande:
    Jag fick precis reda på att vi väntar andra barnen, v.6+2 i dag...

Känner INGET mer än lite hjärtklappning, men avslutade nyss en långvarig vinterkräksjuka, så tror den har förvillat mig...

Denna var inte planerad men välkommen, lillen är 10,5 månad, shit, hur är det att ha så tajt mellan barnen?

Orkar man vara gravid med en liten?

Börjar jobba på fredag igen och hinner ju knappt tillbaka innan man ska rapportera att "hoppsan ska visst va mammaledig igen om några månader" iiiiiiii känns sådär!

Många som ska ha sin 2:a?

Någon från Göteborgstrakten? 

Väntar med barn nr 2 men när denna kommer om allt går som det ska då kommer den 1 månad innan min dottet fyller 4...

Du kommer att klara det,man klarar mer än vad man tror,samtidigt roligt för syskonen att det inte är så långt mellan dom,på något sett så får dom mer nytta av varandra...

Så kämpa på,detta kommer du klara...

Men vad säger sambon?
  • Nillann01
    LivetSomSofia skrev 2013-02-23 22:02:28 följande:
    Fast på mig syns de! Kan ju faktiskt vara olika på alla!

Ja det är väldigt olika det där från person till person men det syns på mig med!
  • Nillann01
    LinnElin skrev 2013-02-25 13:36:53 följande:
    Det blir andra barnet. Har en dotter, född januari 2010.

Okej,väntar med andra barnet.

Har en dotter född november 2009 :)
  • Nillann01
    LinnElin skrev 2013-02-25 14:10:25 följande:
    Aha, det var ju rätt lika!  

Det kanske ni har diskuterat tidigare men hur länge har ni tänkt att vänta med att berätta nyheten för familj, vänner och på jobb? Sambon vill vänta till v 12 med att berätta för sin familj och jag har väl tänkt samma sak, bortsett från några utvalda som jag umgås väldigt frekvent med. Dock fyller jag 30 snart och då blir det lite festligheter... Jag vet redan vilka som kommer att kunna lista ut det då men jag vet även att de håller tyst om det.

Ja det är det

Jag har bara berättat det för min mamma å min närmsta vän som jag umgås mycket med men känner att jag inte vill säga det till fler förrens vecka 12.

Även killen är överrens om att vänta till vecka 12 innan vi berättar det för någon.

Så några veckor till får man snällt vänta ha ha
  • Nillann01
    Evli3 skrev 2013-02-25 18:56:19 följande:
    Tack :)

Har hunnit smälta det mer nu, det känns bra :)

Min lille sover hela nätterna och vi har bra styr på dagarna så det ska nog gå bra...

Funderar mest på om man kan vara hemma med två, eller om jag ska låta lilleman börja dagis i höst redan, tänkte väntat till jan 2014.

Sambon är jätte glad, så det är inga problem ;) 

Hej!

Vad skönt att det har sjunkit in å att allt känns bra :)

Åh härligt,då får ni eran sömn på nätterna och speciellt nu som ör gravid får din vila...

På ett sett så kan det vara mysigt att gå hemma med två,syskonen får knyta an med varandra mm...

Men samtidigt kan det vara skönt att låta honom gå på dagis och leka av sig om dagarna med andra barn och du får tid till att ta till dig den lill* och knyta an mm...

Det är svårt det där,men jag hade bbog haft både hemma å väntat med att skola in på dagis,fast samtidigt kan det vara skönt att skola in i lugn och ro innan bebisen kommer.
  • Nillann01
    josefinemandarin skrev 2013-02-28 15:50:50 följande:
    Hur mår ni alla som väntar liten i oktober?

Själv är jag totalt sängliggande med hemsk illamående :/ är i v 7+1.

Kram på er!

Hm jag mår helt okej,lite molvärk å mensvärk...

Illamåendet är under chack men idag mår ja illa som jag vet inte vad å en hemsk trötthet. Är

I vecka 7.

Usch jobbigt,har du testat postafen å åksjuke band?

Banden har jag på mig hela tiden och dom lindrar faktiskt illamåendet lite...

Postafen tar jag bara dom dagarna då illamåendet är som värst...

Ett tips ;)

Kram
  • Nillann01
    LinnElin skrev 2013-03-03 18:11:40 följande:
    Under veckan som gått har jag mått illa på eftermiddagarna lagom till det är dags att gå hem från jobbet. Sambon käkade Pringles Sourcream i början av veckan och det vände sig i magen på mig av lukten. I vanliga fall älskar jag den smaken men inte nu. Både igår och idag har vi haft fullspäckat schema, vilket har sugit musten ur mig. Jag som i vanliga fall kör på i 110 jämt. Så det har blivit till att vila en timme både igår och idag på eftermiddagen. Rätt skönt faktiskt. Men annars mår jag rätt bra. Ungefär som när jag väntade dottern.

Jag längtar verkligen tills det är dags att berätta för våra familjer. Seeega veckor!

Syns det på någon av er att ni är gravida än? Med andra barnet brukar det kunna synas tidigare än med första. På mig syns det inte.

Har också ett hemskt illamående som är värst när jag vaknar och sedan är det lugnt fram till eftermiddagen/kvällen då slår illamåendet emot mig med en smäll...

Har också svårt för lukten av dom chipsen eller ja av alla chips,pojkvännen min åt chips igår vanliga potatis chips men jisses den lukten fick det att köra runt ordentligt i magen.

Jag är precis som du van att köra järnet varje dag med runt 14 tiden är jag helt slut och måste lägga mig en stund eller ja 1 timme sedan är jag pigg igen. :)

Men med denna graviditeten så mår jag otroligt mycket bättre än vad jag gjorde när jag väntade dottern,då var jag jätte dålig,spydde hela tiden och blev inlagd till å från hela tiden pga att jag inte fick behålla något (mat,dryck)

Så nu njuter jag av att jag bara har illamående och är trött...

Håller med dig att dom här veckorna går verkligen inte fort,man vill bara berätta NU! :) ha ha

På mig har det börjat synas så man får tänka på vad man klär på sig för kläder ett tag till ;)
  • Nillann01
    EmiliaGK skrev 2013-03-05 14:09:47 följande:
    Jag är i v. 6+0. Det kom inte så mycket men efter att ha varit iväg ett par timmar nu så kom det en liten omgång till nu när jag kom hem. Det är inte mycket men litegrann. Har inte märkbart ont i magen utan bara lite växtvärk. Får se om det ger med sig nu närmsta dagarna annars får jag nog ringa....

Det är helt normalt med brunaktiga flytningar i början,är gammalt blod och blodkärl som kan spricka i livmodern eftersom allt ändra sig mm inne i magen.

Men är du orolig så ring din bm och be om ett vul för att stilla din oro.

Så länge det inte kommer färskt blod så är det ingen fara.

Så bruna/rosa flygningar är normalt i början.

Molvärk och mensvärk har jag med till och från visa dagar men allt ska töjas,livmodern ska flyttas mm i magen.

Själv är jag i vecka 7 (6+4) idag...

Hoppas det löser sig och att du snart stillat din oro som du har.

////kram
  • Nillann01
    EmiliaGK skrev 2013-03-05 14:43:57 följande:
    Ja det händer ju massa hela tiden där inne så jag hoppas oxå att det är nåt litet blodkärl som gått sönder. Bara det inte fortsätter nu så är det säkert inget att oroa sig för, sen läste jag att så länge man har symptom som illamående tex så ska det vara lugnt. Men man kan ju ändå aldrig va säker men... Hoppas allt är lugnt iaf!!

Tack ska ni ha!

Nej det är klart att man blir orolig och att tankarna skenar iväg...

Men man får försöka att tänka positivt även om det inte är lätt alla gånger å som du skriver att så läge man har symptom så är det igen fara :)
  • Nillann01
    Ila skrev 2013-03-05 17:06:41 följande:
    Smyger in lite försiktigt i den här tråden. Plussade i går och har BF i slutet av oktober. Det är ju tidigt än, men jag håller en tumme över att få hänga kvar här ända in i oktober. Är alldeles ny användare av Familjeliv och tycker än så länge att allt är lite snurrigt, men hoppas att det här landar där det ska.

När bör man ringa MVC för inskrivning? Minns inte när första besöket var när jag väntade mitt första barn. 

Grattis :)

Man kan ringa dom samma dag som man plussar för att få en tid för inskrivning :)
  • Nillann01
    EmiliaGK skrev 2013-03-07 16:13:38 följande:
    Nu är jag hemma igen. Vad läkarn kunde se så var det inget konstigt. Han kunde inte heller se nåt foster i fosterblåsan. Vilket berodde på att det var för nytt och för litet. Han gissade på endast 5-6 veckor. Så fick ny tid om 10 dgr.

Hoppas det slutar blöda och att det går bra nu!!

Håller tummar och tår för er...

Men hur mår du idag?

Är det för litet så går det inte att se på ett ul utan är först i vecka 6-7 man kan se fostret genom vul...

Hoppas allt löser sig för dig och att du slutar blöda snart...

Kram
  • Nillann01

[quote=69083092][quote-nick]EmiliaGK skrev 2013-03-08 11:30:25 följande:[/quote-nick]Tack! Jag mår ganska bra idag, molande värk o både mage och rygg, nån av er som känner av även i ryggen??

Kom ytterligare en liten blodfläck på pappret i morse. Men tänker att så länge det inte störtblöder eller jag får superont så ska jag inte oroa mig.

Känns skönt att jag fick en ny tid iaf. Hoppas att det ser bra ut då och att man kan urskilja ett litet foster!

Kram[/quote

Okej,molande värk har jag till och från å ont i ligamenten :(

Så länge det inte kommer en massa blod så är det ingen fara,kan även vara så att några blodkärl brustit från livmodern och då kan det bli lite blod som kommer.

Skönt att du fått en ny tid för återbesök...

Håller tummarna för er...

Kram

Är det någon mer än jag här inne som har ett sjukligt illamående?

Jag har både postafen,lergigan comp och åk sjukeband,men inget verkar lindra mitt illamående. :( :(

• Nillann01

Josefinemandarin,okej! Äter också både postafen oc lergigan å samtidigt har jag armbanden... Är olika fram dag till dag med mitt illamående men just som ja trodde att jag skulle slippa spy på morgonen så kom det som ett brav på posten :(

Hinner knappt vakna och sätta mig upp i sängen förrens det är dags att springa på toa för att spy :(

Hur långt gången är du?

Själv är jag i vecka 8 nu...

Kram

• Nillann01

Ja hus inget roligt,å min dotter undrar varför mamma måste springa och spy på morgonen :(

Hon är 3,5år så förstår ju mycket i den åldern...

Hade jag varit lycklig över att slippa göra men som du säger detta illamåendet har man dygnet runt...

Få hoppas det lugnar sig lite ju längre man går...

Okej :)

• Nillann01
    EmiliaGK skrev 2013-03-12 07:16:28 följande:
    Hej på er!

Igår började jag blöda igen samtidigt som jag fick mensvärk-liknande smärtor som tilltog allt mer och ju längre tiden gick desto mer blod med klumpar kom ut. Var på KK igårkväll där missfall konstaterades.

Känner mig helt tom men tackar Gud för att jag har min älskade lilla flicka hemma som livar upp tillvaron.

Lycka till nu allihop med era graviditeter! Hoppas allt går bra!

Massa karmar till dig!
  • Nillann01

Linn-Elin: skönt att höra att allt såg bra ut :)

Enilorac81: härligt att höra att du mår bättre med illamåendet.

Spännande med kub test :)

Hm mitt illamående har tilltagit och jag har börjat spy på morgonen den senaste veckan å har kraftigt illamående hela tiden så inte så lätt att bita ihop när man har en livlig 3,5åring som inte förstår varför mamma ute orkar leka å busa så mycket.

Varit på akut Gyn med pga ont i magen ,gjort vul men allt såg bra ut å hjärtat tickade på så fint.

Visar sig att jag fått ont i muskelfästena/ligamenten,ajajaj...

Går in i vecka 9 imån så nu hoppas jag att illamåendet lugnar sig snart...

Sen är man sjukt trött å somnar lätt i soffan på kvällarna ;) ha ha

• Nillann01
    123456 skrev 2013-03-14 20:11:22 följande:
    Ni som har barn sedan innan,  när börjar det visa sig på magen att ni är gravida? 

När jag var gravid med dottern så syntes det redan i vecka 8,denna gången är det likadant å börjar få svårt att dölja det...
  • Nillann01
    Snusann skrev 2013-03-19 10:32:05 följande:
    Jag har varit på hälsosamtalet i morse och då frågade hon om jag var intresserad av KUB och sen bokade hon in allt gällande det direkt. Väldigt smidigt!

Ska på inskrivning om två veckor och då även lämna plodprov och dylikt, sen blir det ultraljud den 16 april. Hoppas att tiden går fort fort fort tills dess...!

Någon mer som är konstant hungrig? Skulle kunna äta hela tiden tror jag...! :)

Vägde in mig idag också, två kilo minde än när jag vägde in mig med sonen... har satt max 16 kilo i viktuppgång! Satte max 14 förra gången och det klarade jag att hålla så jag ska nog lyckas denna gången också!

Jag känner inte så mycket trötthet än, har snarare svårt att sova, vaknar mitt i natten och sen vrider och vänder de sista timmarna. Tradigt som attans... 8+2 idag!

Ska på inskrivning på onsdag,och då även få tid för till ett KUB test...

Hm då är ja inte den enda som är hungrig hela tiden,känns som man kan äta jämt å ständigt...

Med dottern hon jag upp 25kg pga mycket vätska oc komplikationer som gjorde att jag var mycket sängliggande till å från under hela graviditeten!

Denna gången har jag sagt MAX 14kg i viktuppgång!

Har med svårt att sova på nätterna,somnar jätte bra pga tröttheten som jag har sen kan ja vakna på nätterna å gå upp å kissa för att sen ligga och vända å vrida på mig...

Man kommer inte riktigt till ro på något sett. Sen vaknar jag ibland av mitt illamående som vägra ge med sig,seda 2 veckor tebax så spyr ja varje morgon,hinner knappt vakna på morgonen!

Har även fått börja tänka på bad jag har på mig då det syns sen är brösten svullna som Dolly Parton,mindre kul ;) ha ha

En gratis bröst förstoring.

Är 8+4 idag så hoppas illamåendet vänder snart.
  • Nillann01
    LinnElin skrev 2013-03-21 11:58:39 följande:
    Hur mycket kan man sova egentligen? Somnade när jag "nattade" dottern igår (läs: läste saga för dottern), vaknade av sambon en timme senare. Stängde av datorn och gick till sängs igen. Tröttmössa de lux! Och hur ont i huvudet kan man ha? Går det aldrig över? Och hur mycket kan man äta innan man spricker? Jag tycker jag äter mest hela tiden. Äpplen, bananer, frukost, lunch, middag, skorpor osv.

Hm undrar samma sak hur mycket man kan sova egentligen?

Är konstant trött å när dottern somnat på väller så däckar jag i soffan å kan vakna 2-3 timmar senare för att sen gå å lägga mig i sängen å fortsätta sova som en gris!

Usch vad jobbigt,jag hade problem med migrän å kraftig huvudvärk när jag väntade dottern och då fick ja citodon utskrivet och fick ta det i 1 månad innan huvudvärken lugnade ner sig oc försvann.

Jag äter med hela tiden,känns som det inte riktigt finns något stopp,å går det för många timmar mellan målen som jag äter så mår jag illa och spy istället...

Hur mår ni andra i denna gruppen?

Har ni varit på inskrivning?

Hur är det med eran trötthet,illamående å hunger?
  • Nillann01

Var på inskrivning idag,visade sig att jag gått ner 8kg dom här veckorna :(

(Vecka 11 på fredag)

Mindre kul,fick en chock när jag ställde mig på vågen hos bm!

Så nu är primperan uthämtat och hoppas nu att dom här tabletterna hjälper mot det hemska illamåendet...

Tig även blodprov inför kub testet å den 15/4 är det dags för kub ul :)

Jag gör det mest för att få se bebisen och få en bekräftelse på att det är ett litet liv i magen med ett hjärta dom slår..

Har ni andra gjort kub testet eller ska nu göra det?

Svar på tråden bf oktober 2013???