SmultronSöt skrev 2013-08-12 17:43:46 följande:
WOHOO vad spännande, nu börjar det snart bli dags typ 9 veckor kvar bara! Jag går in i vecka 31 i övermorgon. Men jag känner mig redo! Stora måste-ha-saker är klara; Vagn, babyskydd, skötbord, spjälsäng... och lite annat smått också. Ska till BM i morgon och mäta magen en extra gång. Har den inte växt sedan sist jag var där för två veckor sedan så blir det ett extra UL. (Min sf-kurva hade dalat rejält när jag var där sist, från att ligga närmast översta kurvan till att ligga jäkligt nära den understa så därför en extra mätning). Jag är inte orolig för det, bebben sparkar och lever rullan så den mår säkert prima! Hur går det med era magar, växer de? Idag skrev jag ut papper på jobbet för när jag vill gå på föräldraledighet, ni som inte lider av några problem kopplade till graviditeten, hur långt innan beräknad BF kommer ni att jobba? Jag tror att jag kommer att gå den fredag den 14:e och är beräknad t den 22:a. Heltid hela vägen fram. Börjar ni tänka på hur förlossningen kommer att bli? Jag gör det men jag är inte rädd eller orolig utan det går säkert jättebra :) Funderar lite på olika smärtstillande som finns, vad man vill ha osv. Än så länge tror jag att jag känner mig nöjd med lustgas, men om jag behöver mer väl där så kommer jag vara öppen för allt de kan hjälpa mig med Så spännande, första barnet för mig! Och en sak till! NAMN! Har ni börjat fundera? Ni som har partners, kommer ni överens? STOR kram till alla oktobermammor!
Ja visst är det spännande! Själv går jag in i vecka 31 på måndag. Det jag har i tankarna nu är hur och när man ska ansöka om föräldrapenning. Och vad som ska vara med i BB-väskan.. Ledighetsansökan lämnade jag in på jobbet häromdagen. Jag passar på att vara ledig tre veckor innan BF. Jag tänker som så att jag vill ha egentid och känna mig ledig och utvilad när bebis kommer. Jag vill kunna koppla bort jobbstressen helt innan. Det kan ju ta nån vecka bara det.. :) Jag går då på ledighet den 7:e oktober och är beräknad till den 28:e. Skulle säkert kunna jobba ända in i kaklet, men känner inte viljan till det. Magen växer som den ska och bebis lever om hela tiden. Förlossningen har jag också börjat tänka på mer och mer, det är ju ganska oundvikligt. Hoppas verkligen jag klarar mig med bara lustgas, men blir det alldeles för jobbigt så blir det ryggmärgsbedövning. Namn har vi haft bestämt nästan ända från början. Det blir ett släktnamn, min sambos farmors namn. Det var han som föreslog det och jag hade inget emot det. Hade det vart en pojke så hade vi namn då med, jag hade kommit på det och min sambo gillade det namnet med. Så vi har verkligen vart överens hela tiden. :) Lycka till med mage och bebis!