Inlägg från: Retromorsan |Visa alla inlägg
  • Retromorsan

bf oktober 2013???

Vi har RUL den 13/5!

• Retromorsan

Någon mer som ska på Storkens föräldrautbildning på onsdag? Glad

• Retromorsan
    TessTessan skrev 2013-07-02 19:21:41 följande:
    Hur är det med alla här inne???
    Har ni några krämpor än å hur länge tänker ni jobba???

Me mig å bebben är det bara bra. Har börjat känna av foglossningen mer å mer nu när magen växer på sig å blir tyngre hela tiden. Sen känner jag av sammandragningar till å från. Men mitt mål är att jobba augusti ut iallafall, men håller på att söka gravidpenning nu å hoppas få igenom det.
    Jag kommer att gå hem v. 31 (har BF 3/10). Har skickat in ansökan om graviditetspenning och väntar spänt på svaret. Jobbar på en förskola med barn i åldrarna 1-5 år och det är inte en chans att jag skulle kunna jobba fram till BF. Min kropp är slut efter en arbetsdag redan nu... Så med (förhoppningsvis) eller utan GP går jag hem och det känns skönt!
  • Retromorsan
    SmultronSöt skrev 2013-09-12 10:52:59 följande:
    TessTessan, du menar mig eller? Solig Jag är i vecka 34+1. 

Linnelins bebis ligger rätt med huvudet nedåt (vad skönt!) Flört

Känns också lite overkligt att blir det KS så kommer våran bebis förmodligen plockas ut redan om 3-4 veckor Förvånad Tänkte mig ju att jag skulle ha ett par veckor till att ordna med saker och ting....  Men det kan ju fortfarande bli så att den vänder sig rätt  eller att den går att vända, *hoppas*....

Känns skönt att jag har vart ute i förhållandevis god tid och fixat med saker och ting i alla fall! 
    Jag är i v 38 (37+0) och va på ett vändningsförsök förra veckan där det konstaterades att bebisen satt fast. Det verkar vara väldigt olika bud huruvida man kan/får/bör föda barn i säte. I Linköping där jag bor, vill man att barnet föds vaginalt i så stor utsträckning som det bara går även om barnet ligger i sätesbjudning. Jag har varit på bäckenmätning och läkarna påstår att man med mina mått mycket väl kan föda barn även i säte. Så, sätesbjudning behöver inte medföra kejsarsnitt...  
  • Retromorsan

Nu blir jag ännu mer nervös över att läkarna på US i Linköping så gärna vill att man föder vaginalt i säte. Hoppas innerligt att de vet vad det pratar om och att det inte är någon himla statusgrej att dom vill visa att dom minsann kan för att det är ett universitetssjukhus... Ni andra som har bebisar i sätesbjudning, erbjuds ni inte ens bäckenmätning för att se om ni har fysisk möjlighet att föda "normalt" i säte?

Svar på tråden bf oktober 2013???