Inlägg från: Kissekatten |Visa alla inlägg
  • Kissekatten

bf oktober 2013???

Jag är beräknad till 15 oktober. Så jag gick in i vecka 18 idag! Första barnet och är totalt livrädd för detta! Min hjärna exploderar av all info och baby saker! Bara som en sån grej att skaffa vagn.. Finns ju en miljon olika! Hjälp!

• Kissekatten

Ja jag vill oxå kunna var ute och gå mycket, har hund med men har hört att fasta stora hjul är bättre av en kompis o sen att svängbara små av en! :)
    Får väl försöka provköra lite i butiken! Men som sagt blir förvirrad av allt!
    Emmaljunga eller brio känns givet iallafall.
    Någon som helt enkelt kan tipsa om en bra vagn som INTE kostar upp mot tio tusen!!? Höll på att ramla av stolen när jag såg priserna. Ännu ett bevis på hur dåligt insatt jag är i den här svängen :) trodde en vagn låg på kanske MAX tre tusen!

• Kissekatten

Tack för tipset biancastar!
    Ska kolla upp både sidan o vagnen! Alla tips mottages! Är som sagt väldigt ny på den här marknaden! :)
    Synd att du mår som du gör, det blir ju upp och nervända världen när man får reda på att man är gravid o samtidigt äter mediciner.
    Åt själv en slags antibiotika för akne så nu ser jag hemsk ut i ansiktet.
    Men ångest låter skit jobbigt.
    Precis som de inte finns tillräckligt att tänka på med allt vad gravid heter.
    Jag har haft en tuff period nu i om jag ska få gå igenom detta själv eller med min
    Sambo. Vi har haft det väldigt tufft o det sätter sina spår i huvudet.. Bråk och stress kan inte vara bra för knodden i magen.
    Vi har knappt pratat om hur detta ska gå elr att jag är gravid över huvudtaget.
    Har blivit lite bättre nu senaste veckan o jag försöker verkligen hitta någon slags balans i allt.. Det var knte riktigt så här jag hade tänkt mej att min graviditet skulle börja.
    Hoppas på framsteg annars har jag nog en framtid som ensamstående mamma att vänta mej.
    Livet är inte lätt alltid men nångång hade de varit skönt med lite medvind och att få känna sej som alla andra.

• Kissekatten

Okej tack!
    Är ju "bara" i vecka 18 än men lika bra att börja sätta undan pengar märker jag! :)
    Beställde ni vagn på nätet elr köpte ni i butik?

• Kissekatten

Men om man bor i halvt "stan" och både går asfalt och skogsvägar vilket av alternativen svänghjul eller fasta hjul är bäst tror ni?

• Kissekatten

Ska på ultraljud nästa vecka men kan inte bestämma mej om jag vill veta könet eller inte! Min sambo säger att jag får bestämma det!
    Vill man spara på den tills förlossning eller är det bättre för både mej o inköp av kläder tex innan?
    Hatar att jag inte kan bestämma mej!!!! :)

• Kissekatten

Jag är sjukskriven för sammandragningar och foglossning, jag hade aldrig klarat av att jobba!
    Någon mer som börjat få halsbränna?

• Kissekatten

LinnElin:
    Jag jobbar i verkstad/industrijobb,
    Men jag tycker du ska ringa din bm o få tid hos en läkare, dom förstår säkert din situation och kan hjälpa dej!
    Du kan ju inte ha det så på jobbet. Vilken vecka är du i?
    Jag börjar känna stress nu över att den stora dagen närmar sej med stormsteg! :)

• Kissekatten

BF 16 oktober här! Kul o läsa om er alla!
    Jag har Börjat sova så oroligt och är extremt lättväckt! Törsten kommer oxå nattetid.. O eftersom törsten är framme så blir ju det ca 3-6 toalett besök per natt! Fast toalett besöken har varit frekventa ett bra tag, säkert sen v22-23!
    Känns som jag har världens minsta blåsa! :/

• Kissekatten

Bf på onsdag!

Nån som hört om något man kan göra själv för att få igång förlossningen? :D

Min barnmorska sa att se var samma som en hinnsvepning.. Kan det verkligen stämma?

Känns som hon yrar!?

• Kissekatten
    Kissekatten skrev 2013-10-13 21:01:45 följande:

Bf på onsdag!

Nån som hört om något man kan göra själv för att få igång förlossningen? :D

Min barnmorska sa att se var samma som en hinnsvepning.. Kan det verkligen stämma?

Känns som hon yrar!?

Se=sex
  • Kissekatten

Jag är 4 dagar över tiden o blir galen!

Kan inte tänka mej att få TVÅ VECKOR över.

Min bebis visar inga som helst tecken på att vilja komma ut!

Denna eviga väntan.. :/

Svar på tråden bf oktober 2013???