Inlägg från: Hannah77 |Visa alla inlägg
  • Hannah77

bf oktober 2013???

Jag är helt ny på sidan och även i babyvärlden!

Jag har BF 28 oktober. Jag har varit på KUB för några veckor sen och allt såg jättebra ut. Nu längtar jag bara till RUL så man har en chans att få reda på könet också. Jag ska på RUL den 30 maj. Det är inte långt dit, men dagarna kryper ju fram...

BF 28 oktober!
  • Hannah77
    Kissekatten skrev 2013-05-16 10:47:07 följande:
    Jag är beräknad till 15 oktober. Så jag gick in i vecka 18 idag! Första barnet och är totalt livrädd för detta! Min hjärna exploderar av all info och baby saker! Bara som en sån grej att skaffa vagn.. Finns ju en miljon olika! Hjälp!

Jag känner likadant, det är ju så mycket nytt att tänka på! Vi har precis köpt barnvagn och vad jag kände var viktigast var hjulen. Att det är svängbara hjul fram och att de inte är så små. Jag vill kunna gå ut och promenera mycket med hund och barnvagn. Lycka till med vagnköp! :)
    BF 28 oktober!
  • Hannah77
    LivetSomSofia skrev 2013-05-16 13:37:26 följande:
    Hannah77 Vad blev de för vagn? /barnvagnsnörd :)

Det blev en bugaboo donkey. Längtar tills jag får börja använda den.
    BF 28 oktober!
  • Hannah77

Fördelen med vår vagn är att den har svängbara hjul, men de kan låsas så att de är fasta. Så det är ett bra tips, att kolla efter en vagn som man kan låsa framhjulen på. :)

BF 28 oktober!
  • Hannah77

Nu känns det som att man är en bit på vägen! :) Jag har börjat känna rörelser för ett par veckor sen. Men när börjar det kännas på utsidan så att pappa får känna den lilla röra sig?

Förra veckan var vi på RUL. Jättespännande! Däremot var det väldigt svårt att se om det var en liten pojke eller flicka där inne, då bebis låg med benen rakt upp och i kors. Till slut så sa barnmorskan att det såg ut som att det är en flicka. Så nu går vi på att det är en flicka vi ska få. Det är också vad alla gissat att det är.. 

Och idag var jag hos barnmorskan på vanlig undersökning/information. Fick lyssna på hjärtljud och höra att det var helt normalt också. Vilken lättnad att få se och veta att allt ser ut som det ska!

Nu börjar funderingarna bara på vilket BB man ska föda på...      

BF 28 oktober!
  • Hannah77

Jo jag har ju några att välja på, men valet står mellan SÖS och Södra BB. Det är de som jag har närmast. Det är ju första barnet så jag har inget att jämföra med, får gå på magkänslan. :)

BF 28 oktober!
  • Hannah77

Vi har köpt en "stor" sak i månaden hittills, för att sprida ut kostnaderna. Det är ju så jäkla dyrt med allt man behöver. Vi har hittills köpt vagn, babyskydd, vagga och garderob till barnrummet. Och så en massa kläder. Det är så svårt att låta bli att köpa kläder. Men nu börjar jag tänka att bebisen inte kommer hinna använda allt, de växer ju så fort...

BF 28 oktober!
  • Hannah77

Är i vecka 26 nu och har gått upp 5 kg. Det har som tur är bara satt sig på magen. Jag har inte direkt några krämpor, lite halsbränna ibland bara. Nästa vecka ska vi på semester till Turkiet, ska bli så skönt att bara ligga i plurret och ta det lugnt! Får se hur värmen påverkar bara, häromdagen var det 42 grader i skuggan kl fem på eftermiddagen..

BF 28 oktober!
  • Hannah77
    SmultronSöt skrev 2013-08-12 17:43:46 följande:
    WOHOO vad spännande, nu börjar det snart  bli dags  typ 9 veckor kvar bara! Jag går in i vecka 31 i övermorgon. Men jag känner mig redo! Stora måste-ha-saker är klara; Vagn, babyskydd, skötbord, spjälsäng... och lite annat smått också.  Ska till BM i morgon och mäta magen en extra gång. Har den inte växt sedan sist jag var där för två veckor sedan så blir det ett extra UL. (Min sf-kurva hade dalat rejält när jag var där sist, från att ligga närmast översta kurvan till att ligga jäkligt nära den understa så därför en extra mätning).  Jag är inte orolig för det, bebben sparkar och lever rullan så den mår säkert prima!  Hur går det med era magar, växer de?  Idag skrev jag ut papper på jobbet för när jag vill gå på föräldraledighet, ni som inte lider av några problem kopplade till graviditeten, hur långt innan beräknad BF kommer ni att jobba? Jag tror att jag kommer att gå den fredag den 14:e och är beräknad t den 22:a. Heltid hela vägen fram.  Börjar ni tänka på hur förlossningen kommer att bli? Jag gör det men jag är inte rädd eller orolig utan det går säkert jättebra :) Funderar lite på olika smärtstillande som finns, vad man vill ha osv. Än så länge tror jag att jag känner mig nöjd med lustgas, men om jag behöver mer väl där så kommer jag vara öppen för allt de kan hjälpa mig med  Så spännande, första barnet för mig!  Och en sak till! NAMN! Har ni börjat fundera? Ni som har partners, kommer ni överens? STOR kram till alla oktobermammor!  

Ja visst är det spännande! Själv går jag in i vecka 31 på måndag. Det jag har i tankarna nu är hur och när man ska ansöka om föräldrapenning. Och vad som ska vara med i BB-väskan.. Ledighetsansökan lämnade jag in på jobbet häromdagen. Jag passar på att vara ledig tre veckor innan BF. Jag tänker som så att jag vill ha egentid och känna mig ledig och utvilad när bebis kommer. Jag vill kunna koppla bort jobbstressen helt innan. Det kan ju ta nån vecka bara det.. :) Jag går då på ledighet den 7:e oktober och är beräknad till den 28:e. Skulle säkert kunna jobba ända in i kaklet, men känner inte viljan till det. Magen växer som den ska och bebis lever om hela tiden. Förlossningen har jag också börjat tänka på mer och mer, det är ju ganska oundvikligt. Hoppas verkligen jag klarar mig med bara lustgas, men blir det alldeles för jobbigt så blir det ryggmärgsbedövning. Namn har vi haft bestämt nästan ända från början. Det blir ett släktnamn, min sambos farmors namn. Det var han som föreslog det och jag hade inget emot det. Hade det vart en pojke så hade vi namn då med, jag hade kommit på det och min sambo gillade det namnet med. Så vi har verkligen vart överens hela tiden. :) Lycka till med mage och bebis!
    BF 28 oktober!
  • Hannah77

Nu har vi nästan allt klart hemma, med vagn, babyskydd, säng osv. Har köpt kanske lite väl mycket kläder, frågan är om hon ens kommer hinna använda alla.. :) Vi ska bara möblera lilla rummet klart och så är det lite småfix kvar.

Vi har börjat prata om ledigheten, och kommer nog dela upp den i slutet. Jag ska vara ledig från oktober i år fram till och över sommaren nästa år. Därefter börja jobba några dagar i veckan och föräldraledig några dagar. Då går sambo på föräldraledighet de dagar i veckan som jag jobbar. Då får vi båda chans att vara hemma med lilla bebis under samma period. Det är så himla svårt att veta nu dock och se hur dagarna kommer räcka till...

Inga krämpor än, bara en hemsk halsbränna! Vaknade häromnatten av att magsyra kommit upp i munnen, höll på att få panik! Fy vad äckligt det var.. Så nu tar jag tabletter innan jag går och lägger mig om kvällarna.     

BF 28 oktober!
  • Hannah77

Är det förresten någon som packat BB-väskan än? Jag har gjort en lista iallafall på vad jag ska ta med, men det känns som att det blev lite mycket och som att jag kommer komma med en hel resväska... Förvånad

BF 28 oktober!
Svar på tråden bf oktober 2013???