Inlägg från: Ronja 551 |Visa alla inlägg
  • Ronja 551

Hästarna mår inte bra!

Är länsstyrelsen man ska ringa. De har hand om djurskyddet. De gör då en allmän kontroll. Jag har fått kontroll flera gånger på mina djur. Är de inga brister så lämnar de en i fred o de blir inga påföljder. Iaf tills nästa gång någon anmäler...

• Ronja 551
    Isnogood skrev 2013-01-16 22:48:21 följande:
    Eller så får man hem brev där man får svara på anmälan.

Har blivit anmäld, just av människor som TRODDE att, men inte hade rätt.

-Tråkigt när oskyldiga drabbas, för det är obehagligt o få veta att man blivit anmäld, även om man vet av att man inte gjort fel, och även får det bekräftat efter kontroll, men obehaget finns där i alla fall...   

De ha då besökt mig vid bägge tillfällen jag blivit anmäld. I första anmälan stod de att hästarna varit utan mat o vatten i över två år. Jävligt seglivade hästar
  • Ronja 551
    Isnogood skrev 2013-01-16 23:00:27 följande:
    Kanske e sådana där frukter som inte finns..?

Ah, fick besök första gången, andra gången skickade de hem ett brev.

(Intressanta för mig är att båda anmälningarna kommit när exmaken varit "sur" på mig...)    

Ja! Måste va nån kaktusfrukt som klarar flera år utan vatten! ja bor i en liten håla i Norrland o här tro ja tamejfan de e em sport att anmäla grannar med hästar. Anonymt såklart....
  • Ronja 551

Precis! Man önskar att djurskyddet fick jobba där djur verkligen lider. Stora uppfödningar eller fall där det faktiskt är på riktigt. Men ibland är de petiga som satan! Fick åtgärd på en stalldörr. 5 cm skulle den breddas. Hade ponny där så inte va de nån fara, men dörrmåtten skulle vara samma. Oavsett shettis eller shire.:/ jaja de var ju bara bredda dörren...

Isnogood skrev 2013-01-16 23:08:34 följande:
    ALLTID anonymt av någon "konstig" anledning...

Själv, tror jag att det allra oftast handlar om ren avundsjuka.

I alla fall när det kommer in "anonyma" anmälningar om djur som faktiskt inte far illa på något sätt.

-Tråkigt bara när människor ödslar deras tid och energi som de annars kunde lägga på verkliga probem o djur som faktiskt far illa.    

Svar på tråden Hästarna mår inte bra!