Seglaren1 skrev 2013-01-17 11:51:47 följande:
Jag bor bara någon kilometer från det här stallet så går förbi där också.. Hästarna är ganska magra, hovarna på ena hästen ser inte bra ut.
Min sambo har också reagerat på detta så jag är ju inte ensam om det...
Jag vill ju absolut inte göra en anmälan men jag vill inte att djuren har det dåligt heller!
Är du osäker, så kontakta dem och rådfråga, förklara vad du sett / ser och så får de själva ta stälning till hur de skall göra
(Länsstyrelsen alltså)
Angels skrev 2013-01-16 23:12:29 följande:
Ja, vem sjutton orkar hålla på och anmäla hit och dit, gång på gång. Mina vänner har även fått sina djur utsläppta, marker förstörda, saker stulna. Jag menar, kom igen, vem har tid och lust att jävlas så med andra?
Ronja 551 skrev 2013-01-16 23:12:38 följande:
Precis! Man önskar att djurskyddet fick jobba där djur verkligen lider. Stora uppfödningar eller fall där det faktiskt är på riktigt. Men ibland är de petiga som satan! Fick åtgärd på en stalldörr. 5 cm skulle den breddas. Hade ponny där så inte va de nån fara, men dörrmåtten skulle vara samma. Oavsett shettis eller shire.:/ jaja de var ju bara bredda dörren...
Tyvärr så är det ganska många som inte har bättre för sig, med tanke på alla de som faktiskt anmäls bara pga ren djävulsskap.
Jag blev tillsagt om en "livsfarlig" elkabel som hängde oskyddat på stallväggen, tamparna hängde oskyddade, o detta var förenat med livsfara och brandrisk minsann! Jo, han var så bestämd och som det verkade, nöjd, när han ÄNTLIGEN hittade någonting som kunde ge skäl till att han fått åka ut hit...
He he he, han var inte lika nöjd när jag pekade på andra änden av kabeln, en meter längre bort, som även den hängde löst med blottade kabeltampar..., ingen del var ju inkopplad
-Kan säga att han såg ut att skämmas ordentligt efter den fina föreläsningen jag fått precis innan