Hur ska jag hitta min pappa?(Faderlös)
Hej!
Jag bor tillsammans med min mamma som är ensamstående, har inga syskon eller någon annan "låtsas pappa".
Min pappa vet inte om jag finns, jag vet inte vem han är. Inte heller min mamma. Vi har knapphändiga uppgifter, var han heter i förnamn, vilket år han är född och vilken stad han bodde i för 17 årsedan(ingen jättestor stad).
Jag har haft kontakt med socialen, skatteverket mm. Ingen verkar riktigt vilja "ta ansvar" och hjälpa mig att hitta MIN PAPPA.
Jag har sökt en hel del själv, lyckats hitta 19 personer som stämmer in på de uppgifter jag har. Dessa personerna bor där idag, vilket de kanske inte gjort för förut, eller så har han flyttat.
Min bästa väns mamma har folkbokföringen 1995, där finns det FEM personer som stämmer in. Saken är ju den att jag inte kan göra allting själv. Jag har inte heller den rätten att göra det.
Ringde igår till Familjerätten för första gången, blev hänvisad till deras chef. Ringde för någon timme sedan och hon var inte mycket till hjälp. Saken är den att det har gjorts en faderskapsutredning för många många årsedan, men den lades ner.
Lätt är det inte, men det går! Har ni tips på vad jag kan göra, eller vem jag mer skulle kunna kontakta? Tack på förhand.
(Kan tillägga att jag bor i Göteborgs-området)