• TrendyFarsa

tänker stämma brallorna av "pappan"!!

Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:13:52 följande:

Jag vill ha min halva av barnet. Inte hans och har inga ambitioner om att ta hand om hans halva gratis.
    Så du vill inte ha hand om barnet 100% av tiden? Du ser hellre att DITT barn är 50% av tiden med en person som inte ens vill ha med varken dig eller barnet att göra?

Det är bättre att han som inte vill ha barnet tvingas ha det så du får egentid. Hur kommer barnet att må när barnet tvingas vara hos en som inte vill ha barnet där?

Men du skiter i ditt barn och dess känslor för du vill ha cash!

Du verkar vara en riktigt vidrig människa och en usel förälder, och sen en sak till:

- Se inte på så mycket amerikanska serier, du kan inte stämma någon som gjort som ditt ex, ok? Som många sagt, det här är inte USA.

(sen att det i vissa fall borde gå, det är en annan sak)
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • TrendyFarsa
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:29:12 följande:

Haha, en olycklig liknelse. Mitt barn är givetvis min älskling :)
    Eller så sa du vad du verkligen tycker.

Skit!
  • TrendyFarsa
    Anonym (TS) skrev 2013-01-13 17:27:35 följande:

Ett barn är båda föräldrarnas ansvar lika mycket. 50% var så att säga. Det är väl ändå grundförutsättningen. Det är hans sak att bevisa att vi haft någon annan privat överenskommelse. Och hans sak att bevisa att den överenskommelsen skulle varit att han endast donerade sperma.
    Nej och nej och nej och nej.

Korkad och Primitiv OCH utan de mest primära kunskaper i juridik.

HAN behöver inte bevisa ett skit, ok?
    Du kanske TYCKER det men det har inget med verkligheten att göra.
  • TrendyFarsa
    Jättekul skrev 2013-01-13 17:39:21 följande:
    "Jag saknar den begåvning som krävs för att förstå skillnaden". Hahahaha vilket grovt påhopp och anklagelse.

Detta är verkligeheten. TS har insett att hon behöver avlastning. Pappan vill inte. TS stämmer pappan på ett engångsbelopp för avtalsbrott. TS kan ordna barnvakt för pengarna. VAd är problemet?

TS ORKAR inte. Hon behöver hjälp. 
    TS har insett att hon behöver avlastning och vill ge bort sitt barn till någon som inte vill ha varken med henne eller barnet att göra. Det tycker du är gott föräldrarskap. Ok.
    Hon försäger sig och kallar sitt barn för "skit". Det tycker du är gott föräldrarskap. Ok

Men du tror fortfarande alltså att det i Sverige går att stämma för "avtalsbrott" i det här fallet? På allvar?
    Vilket avtal tänker du på då?

Du vet om att det inte är ett brott att göra någon gravid och sedan skita i att ta ansvar va? (om än jävligt förkastligt)

TS har rätt till underhåll och inte ett piss mer för skiten (som hon själv kallar sitt barn) från han som tömde och glömde. Vad är det som du inte fattar?

Men som sagt, du har inte den begåvning som krävs för att se skillnaden mellan det som är juridiskt och moraliskt korrekt.
  • TrendyFarsa
    Jättekul skrev 2013-01-13 17:46:58 följande:
    ..//

Ur en psykologisk aspekt vill jag göra er uppmärksamma på ensamstående mammors psykiska ohälsa. Som har tagit allt ansvar och inte fått någon som helst hjälp och från pappan. Samt har kanske inga övriga släktingar.

Den psykiska ohälsan växer bland ensamma kvinnor med barn. Som får ta allt ansvar själva. 
    Ja, och detta är åt HELVETTE!!! Ingen ska tro att jag anser något annat och är man två om att göra barn och inte sedan kan leva tillsammans så ska båda ta sitt ansvar för barnet!!

Men att tro, som TS att lösningen är att "Stämma" exet och tvinga barnet att vara hos någon som inte vill veta av barnet är ju sanslöst dumt tänkt.

Att sedan (några ) puckon sitter och hejar på TS på sin nya väg mot undergången, det är ju bara skrämmande.
  • TrendyFarsa
    Jättekul skrev 2013-01-13 17:51:59 följande:
    Har ingen lust att besvara en människa som hela tiden upprepar ett mantra. Jag ska dock göra ett undantag för dig fast det går att läsa här bland inläggen.

1. TS vill ha pengar för att kunna köpa sig en barnvakt. Alternativt att pappan tar barnet. BArnet kommer inte att fara illa hos pappan. Om TS visste att det var hin onde själv så skulle hon naturligtvis inte be honom.
    2. Hon kallar inte sitt barn för skit vilket ansågs vara saker runt omkring.
    3. Detta har hon förklarat dvs att hon älskar sitt barn. Trots det så ska flera inlägg rikta in sig på just ordet "skit". Fantastiskt intelligent av vuxna människor kan tyckas.
    4. Ja, jag tror att TS har en stor chans att vinna detta mål. Littorins x gjorde detsamma. Dock hann det aldrig bli en rättegång innan han öppnade plånboken. Varför öppnade han plånboken? Jo, han var chanslös i en rättegång. TS har rätt till ett skitunderhåll på 1273 kronor. 
    1. Då får TS gå och be om underhåll som alla andra. Att stämma för "Avtalsbrott" går inte. Ok? DET är de pengar TS kan få och inte något mer.
    2. Jo det gjorde hon, läs själv. Det brukar vara så när man yttrar sig i affekt, det man egentligen tänker kommer ut.
    3. Jo, hon "menade inte att", hon "älskar ju sitt" det brukar heta så när sanningen kommer fram, då försöker man släta över.
    4.Precis, du TROR! Men du har inte ens de mest elementära juridiska kunskaper, utan du TROR. Littorinaffären är något helt annat snälla du.

Men återigen, du har inte dessa kunskaper. Men du TROR ju, och det är ju bra.
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 12:41:38 följande:
    Efter att ha läst denna tråd var jag tvungen att diskutera med en nära släkting som arbetar som domare i HD..Han skrattade gott kan jag säga och svaret jag fick var: det kommer INTE gå att tvinga pappan att ha umgänge med sitt barn och underhåll/skadestånd kommer aldrig gå igenom, då du som oder hade även du ett val att skaffa barn. Att du var naiv och trodde på guld och gröna skogar är ditt problem. Ett barn håller längre än kärleken. Samt att om alla dumpade kvinnor som lever utan en far till sina barn hade fått skadestånd för att de sköter "hela barnet" hade det stått i media.. Det kommer som sagt inte gå ts att få ut något av det hela, utan som han sa, det enda är att du kommer förlora i rätten och betala en massa onödiga summor pengar som du istället kunnat lägga på ditt barn.

Man kan inte stämma någon i sverige för att denne "lovat" en gång att dela bördan med dig. Har ni ett skriftligt avtal om att han skulle göra allt detta innan du fick barn? Det enda du kan få är underhåll för barnet, men tvinga pappan att ha umgänge kan du glömma. Min släkting vet nog vad han talar om efter 30år i HD.. 
    Men det här har vi i nu 50 sidor försökt förklara för TS och några andra små människor som "tycker" annorlunda, men det går liksom... inte in.

TS vill stämma för något som inte går att stämma för. 
  • TrendyFarsa
    Anonym (TS) skrev 2013-01-17 14:27:10 följande:

Det beror på vad man lägger för innebörd i ordet älska. Menar man de varma känslor som ofta förknippas med kärlek. Eller menar man de ömma handlingarna förknippade med kärlek. Det säger sig självt att man inte kan avtala fram ett löfte om evig kärlek. Dels eftersom ett löfte om evig kärlek det per definition är omöjligt om man refererar till känslor eftersom man inte alltid styr över sina egna känslor. Dels eftersom ett löfte om evig kärlek är en alldeles för luddig term om man refererar till handlingar eftersom innebörden av kärleksfulla handlingar skiljer sig åt mellan olika individer. Däremot tycker jag att man mycket väl kan avtala fram ett juridiskt bindande kontrakt om att lova leva tillsammans med någon resten av ens liv, att laga en middag till denne någon varje kväll, att åka på årlig semester all evighet, exempel. Varför skulle man inte kunna det?
    Därför att lagstiftaren beslutat om detta. Det finns länder där detta finns som lagar som de du efterlyser, där det bland annat är straffbart att vara otrogen. Afghanistan, Pakistan, Somalia är exempel på sådana länder.

Vi förstår att du är j-igt besviken och det har du all rätt att vara. Dom flesta här håller nog med om att det du råkat ut för är jobbigt känslomässigt, men nu får du ta och ge dig.
  • TrendyFarsa
    Dantes matte skrev 2013-01-17 15:28:47 följande:
    TrendyFarsa - hon har inte sagt att det är känslomässigt jobbigt. Han säger att det är ett avtalsbrott, och det är det också. Sen om det inte går att bevisa eller om rätten tycker att de inte haft ett avtal är en annan sak.

OM man läser vad TS skriver så skulle jag säga att det är på grund av det känslomässiga och den bitterhet TS känner (med all rätt) som gör att TS kommit på ideén att "stämma brallorna av".

Och det är just TS' "lösning" som nu diskuterats i 50 sidor. En lösning som alltså inte fungerar. 
  • TrendyFarsa
    Dantes matte skrev 2013-01-17 15:36:35 följande:
    Vad jag vet så har det aldrig testats i rätten?
    Hur vet man då att det inte fungerar?
    OM nu rätten anser att ett avtal har ingåtts där pappan förbundit sig att ta hand om "sin del av barnet", hur ska dom då ställa sig till skadeståndsfrågan måntro?

Det kanske det inte har, och TS kan givetvis driva detta om hon vill.

Men det kommer sluta med att TS får betala alla rätttegångskostnader OM detta skulle gå vidare till rättegång.
    Det kommer det inte att göra eftersom det inte finns något avtal.

Det finns inget avtal.
    Det finns inget avtal

Ok? 
  • TrendyFarsa
    Dantes matte skrev 2013-01-17 15:49:47 följande:
    Men säg nu att pga av tex videon som TS har, att det i rätten anses att ett avtal har ingåtts. Vad händer då? Om ett avtal har ingåtts kan man ju också göra ett avtalsbrott.
    En åklagare tittar på detta, kommer fram till att TS ex lovat och inte levererat och dragit.

TS ex har ljugit/ändrat sig och dragit, men det är inte ett lagbott att vara en gris så åklagaren komer efter ca 12 sekunders betänketid lägga ner detta med "Inget brott är begånget".

Ok? 
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 15:51:23 följande:
    Om nu ts har en video inspelad där pappan säger allt detta så kan jag meddela att de är faktiskt olagligt att spela in andra utan medtycke! Så den enda som kommer förlora på videon är ts!
    Å herregud. ÄNNU EN person (var kommer ni ifrån?) som inte har en susning om juridik och som postar tvärsäkert saker som inte har någon sanningshalt.
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 15:51:23 följande:
    Om nu ts har en video inspelad där pappan säger allt detta så kan jag meddela att de är faktiskt olagligt att spela in andra utan medtycke! Så den enda som kommer förlora på videon är ts!
    Anonym skrev 2013-01-17 16:00:14 följande:
    Ursäkta om jag inte råkar vara lika perfekt som du? Om nu inte ts är med i videon så kan alltså pappan anmäla henne, bättre eller herr perfekt?
    Du skriver själv, tvärsäkert med armarna i kors.

"så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt".
    Här hävdar du saker som inte stämmer. Läs vad du själv skriver! Problemet med detta är att TS kanske tar din okunskap som sanning. Ser du problemet med att du postar lögner och okunskap som sanning?

Om det finns en video från en vigsel så räknas det knappast som något som är smygfilmat. Pappan kan alltså inte anmäla.

Som sagt var kommer ni ifrån?
    *skämskudde*
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 16:06:55 följande:
    Vadå med armarna i kors vad vet du om det? Jag skulle SJÄLV göra en anmälan för några år sedan där jag spelat in och fick till svar att personen i fråga lika gärna kunde anmäla mig om jag inte hade samtycke till inspelningen!!
    Du skriver

"så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt". 

Så uttalar sig bara folk som VET. I det här fallet gissade du bara men ville få det att framstå som en sanning. 

Vem gav dig det svaret? Var det någon som, precis som du, "kan meddela att det är faktiskt olagligt?"
    För det var inte från en Polis eller åklagare som du fick det beskedet.

Var det kanske någon "Anonym" på FL som sa det? 
    Ett tips, lyssna inte på dom. 
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 16:16:51 följande:
    Du skriver "du sitter med armarna i kors" har du dubbel moral eller? Så yttrar sig väl bara folk som VET?

Du skriver "för det var inte från en polis eller åklagare som du fick det beskedet" Så´skriver bara en som VET återigen dubbelmoral!!

Ett tips ta reda på fakta INNAN du öppnar munnen!!

Jag fick inte ha de som bevis enligt min åklagare! Enda "beviset" dem tog med och hade (som hon ordagrant sa) "ligger personen i fatet" var att hon gick efter kniven!

Trots detta lades målet ner då dem inte kunde bevisa att hon gjorde självförsvar! 
    Jag fick nog lite huvudvärk av det inlägget.

Om en åklagare beslutat att du inte kan använda en film som bevis i en rättegång så är det så.

Men hävda inte "så kan jag meddela att det är faktiskt olagligt". som du gjorde, för då kan det framstå som att du VET och inte att du bara gissar, ok? 
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 16:18:45 följande:
    Hur vet du vad jag har för kompetens? 
    Du är säkert kompetent på många saker, men juridik är inte en av dessa. Det har vi förstått.
  • TrendyFarsa
    Anonym skrev 2013-01-17 16:26:00 följande:
    Ja eller så är jag inte kompetent alls vad vet du? Skriv inte vad jag är och inte är innan du vet är du snäll!
    Är du arg nu för att du avslöjades, för att dina juridiska "råd" var lika falska som en horas leende?

Du är ju Anonym, släpp detta nu och gå vidare för ingen tar dig på allvar, och troligen inte heller TS och det är det viktigaste. 
  • TrendyFarsa
    belz skrev 2013-01-17 17:05:09 följande:
    Wow. Det där med att sätta ovilliga fäder på pottan är tydligen känsligt för många. Eller hur är det TrendyFarsa? :)

En här i tråden har redan konstaterat att det skulle vara intressant att se vad som händer med anmälan/stämningen. Många har dessförinnan redan givit sin dom... utifrån sin (tydligen) funna rättspraxis. Jag sitter med spänning och väntar på besked.

Jag tycker att det är intressant att moraliskt rätt och juridiskt rätt kan skilja sig så mycket åt. På ett stadie kan jag förstå, kriminalitet är till exempel någonting som samhället förlorar på och därmed kan jag tänka mig att det juridiskt sätt även bör anses vara juridiskt fällbart, samtidigt som det finns de människor som inte berörs av det moraliskt alls.
     Tjänar samhället på faderslösa barn eller ensamstående föräldrar? Vad jag vet så går samhället in och betalar underhållet åt den frånvarande föräldern om denne inte har någon inkomst, och gör på så sätt denne även skyldig att betala tillbaka pengarna när föräldern skaffat en inkomst igen. Får föräldern ingen inkomst så kan den ju aldrig betala åter de där pengarna. Vad finns det att tjäna på barn som blivit utan en förälder? Försäljning av antidepressiva? Annan försäljning?
    Fattar inte, skulle jag vara motståndare till att "sätta ovilliga fäder på pottan"?

För hundrade gången, inget brott är begånget? Inget avtal finns, inget avtal kan existera som har juridisk bärighet. Ok? 
  • TrendyFarsa
    belz skrev 2013-01-18 16:34:44 följande:
    Näe har aldrig skrivit någonting om att du skulle vara motståndare. Tyckte bara du känns passionerad om ämnet. That's all.

(nä, det var inte allt. jag blev imponerad av hur du lyckades provocera "Anonym".:))
    Mnja, inte speciellt passionerad om detta specifika ämne. Men det som gör mig upprörd är att TS, när hon håller på att ruinera sig genom att stämma för något som inte går att stämma för, blir påhejad av personer som inte har den minsta juridiska kunskap.

"Då kan jag meddela dig att..." skriver anonym, som om det som denna person skriver vore sant. 

Men det handlar mera om att jag hyser ett generellt förakt mot människor som inte vet vad dom pratar om men som uttalar sig som OM dom faktiskt hade kunskaper. 
Svar på tråden tänker stämma brallorna av "pappan"!!