• längtan8402

Ni som har bebisar i 4 - 6 veckors åldern och flaskmatar, en fråga !!

Hur ofta vaknar era bebisar på natten och vill äta, ni som flaskmatar ?
    jag tycker det e så konstigt att han vaknar EXAKT efter tre timmar och gallskriker efter mat. han är som en klocka inställd på tre timmar.. undrar hur länge det ska va så ofta ?

har ju nämnligen läst tror jag att det ska gå längre o längre mellan målen på natten, att de inte behöver äta så ofta i allafall när de sover, men icke !!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-11 16:03
    Glömde skriva att han är fyra och en halv vecka

• Svar på tråden Ni som har bebisar i 4 - 6 veckors åldern och flaskmatar, en fråga !!
  • sallybuse

Han är ju inte så stor än. Så de kan ta ett par veckor till tills han sover hela natten.Han kräver väl mer mat.Vad vägde han?

• längtan8402

[quote=68320321][quote-nick]sallybuse skrev 2013-01-11 16:16:38 följande:[/quote-nick]Han är ju inte så stor än. Så de kan ta ett par veckor till tills han sover hela natten.Han kräver väl mer mat.Vad vägde han?/quote]

Han är lite knubbig o go, ligger över medel i viktkurvan, han väger 5500 gram.

• sallybuse

Vad ger du för ersättning då? Du kan ju prova att byta ut den.Så blir han kanske mättare.

• oliven10

Kommer ihåg när min son vah så liten så vaknade han oxå som en klocka.. var tredje timme

• Annzofie

Min dotter är född den 11/12 och äter dagtid var 3:e timme, ibland oftare. På kvällen äter hon vid 22 sen vid 01-04 lite olika sen vid 06.30 och vaknar för att gå upp vid 8.

• Freddy73

Mina barn åt var 3e timme tills de var 3 mån då började det gå 6 tim mellan kvällsmålet och nästa matning. När de var 4 mån så började de sova 8 Tim utan mat men dagtid äter de 4e timma (de är 5 mån nu).

• Litet My

Fullt normalt att de gör så, och många barn sover inte hela nätter (i våra mått) föränn bortåt året utan vaknar ändå.

(och du, vi med äldre barn minns fortfarande hur det var när barnen var 4-6 veckor) Cool

• Airhostess

När min son var 40 dagar gammal så sov han för första gången i 6 timmar i sträck på natten för att vid 2-3 månaders ålder börja sova 11-7 utan att vakna.

• Natulcien

Men han är ju bara 4,5 vecka! Nästan nyfödd.
    Då är det ju bra att han vaknar för att äta ca var tredje timme. Han behöver det.

Vår son vaknade nog också ungefär var tredje timme i samma ålder. Runt 8 veckor sov han 5-6 timmar, och sen ändrades det ganska fort, runt 10-12 veckor sov han 8 timmar, och när han var 3 månader så sov han 12 timmar utan uppvak. Fast det är ganska ovanligt.
    Och jag gav inte flaska, utan helammade.

Svar på tråden Ni som har bebisar i 4 - 6 veckors åldern och flaskmatar, en fråga !!