• Godnatt

Jag söker tips på rensning av kroppen

Rensa? Hur rensar man ett organ och till vilken nytta egentligen?

Nädu, börja rör på dig istället från dag ett och slopa bilen. Jag rasade 5 kg på två månader efter att ha flyttat utomlands utan tillgång på bil. Och då hade jag redan en BMI på 21, d.v.s. svårare att tappa kg än för en överviktig.

Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • Godnatt
    Paradise skrev 2013-01-10 12:25:43 följande:
    Ett tips för att rensa kroppen är att dricka mkt vatten, lite mer än vanligt under rensningsdagarna och rödbetor har en positiv utrensande effekt på njuren. Det bästa är att knapra i sig råa rödbetor.
    Sen att träna så man svettas eller basta gör att man rensar ut toxiner och tungmetaller ur kroppen med och välja en mer hälsosam kost med massa frukt och grönsaker.

Oftast kan det fastna en massa toxiner i fettet i form av celluliter vilket är en form av inflammation där avslaggsprodukter, toxiner inte kunnat transporteras ut ur kroppen. Det bästa mot sånt är att undvika för mkt salt, socker och fett för sådant binder det samman (inte så insatt exakt hur men). Sen finns det säkert en massa andra metoder att rensa ut på, men det här är det lilla jag vet om iallafall.

och lycka till i rensandet! Glad
    Med tanke på att bly och kadmium har en halveringstid på sådär 20 år i en människokropp är jag nyfiken på vad det är för tungmetaller man kan rensa ut bara genom att svettas?
  • Godnatt
    Paradise skrev 2013-01-10 14:20:43 följande:
    Jag undrar varför det är så många som försöker hoppa på andra här...jag vet inte allt om det där försökte nämna det så alla förstod det och försöker bara hjälpa till. Vet du nåt mer så hjälp trådstartaren istället
    Hur hjälper det TS genom att komma med en massa mumbo jumbo?

Det bästa sättet för TS, och alla övriga för den delen, är att skaffa Naturskyddsföreningens app Grön Guide och läsa sig till hur man undviker att få i sig toxiner och tungmetaller från första början och hur man undviker att förgifta sitt barn med våtservetter innehållandes hormonstörande ämnen.
Svar på tråden Jag söker tips på rensning av kroppen