Inlägg från: hannis |Visa alla inlägg
  • hannis

Hur får man igång amning så att det räcker?

Håller med övriga. Amma, amma, amma, drick mycket och ge INTE ersättning. Din mjölkproduktion får ju aldrig chansen att ställa in sig när du ger bebisen ersättning.

• hannis

Ja det är ju knasigt eftersom hon då blir för mätt för att amma så ofta som hon måste för att öka mjölkmängden. Vad väger hon nu och vad vägde hon vid födseln?

• hannis

Men blir hon inte mätt så byt bröst igen. Brösten blir aldrig tomma. Ät mer, drick mer och vila. Amma så fort hon visar minsta tecken på att vilja suga. Det är enda sättet att öka produktionen så att det räcker. Så länge du ger ersättning kommer det fortsätta så här. :-/

• hannis

MinFinaMinna:

TS vill ju amma. Annars hade hon väl inte skrivit som hon gör i TS. Dina råd är ju helt felaktiga om man vill få igång en fungerande amning.

• hannis
    MinFinaMinna skrev 2013-01-20 09:27:34 följande:
    Hannis; Jag menar bara att folk har en negativ inställning till ersättning. Och jag menade bara att TS skulle lyssna på sig själv och inte alla andra om hon nu vill ge ersättning. Men givetvis är era råd bra om hon bara vill helamma. Men jag tycker inte man ska skämmas om man inte pallar med allt maraton ammande. Det passar inte alla och därför är det bra att det finns ersättning.
    Jag själv hade aldrig haft tålamod att sitta och maraton amma i streck i så många månader. jag hade blivit knäpp i huvudet. Därför delammar jag.
    Dina råd är säkert bra men inte till en mamma som efterfrågar råd om hur man får igång en helamning. Hon har ju redan misslyckats med amningen 3 gånger och vill lyckas denna gången. 
Svar på tråden Hur får man igång amning så att det räcker?