• lövet2

Skulle din granne ställa upp?

Klockan är 1 på natten. Ditt barn vaknade för en stund sedan med smärtor i nedre högra delen av buken. Feber 38,0 grader. Du misstänker blindtarmen och vågar inte chansa, utan du vill ta barnet till akuten. Problemet är bara att du inte kan köra själv. Taxi är inget alternativ (pga strejk, överbelastning, pengabrist eller whatever). Vad göra? Jo, enligt välinformerade källor på FL, så är det bara att ringa på hos grannen för att få skjuts. Stämmer det för dig? Skulle din granne ställa upp?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle din granne ställa upp?
  • Lufsan

Jag skulle i alla fall pröva om jag inte hade några andra alternativ! Eller vad skulle man annars göra?

Sen är det ytterst otroligt att det inte skulle gå för mig att få tag på en taxi i stockholmsinnerstad.  

En dag i sänder.
  • Den och den

Nja... kanske

Grannen på ena sidan, mycket tveksamt!
    Grannen på andra sidan... jo, det är väl inte omöjligt. Men det finns andra i närheten jag hade frågat istället. Jag har tack och lov den möjligheten.  

• LiamsMamma

Min ena granne är en gammal gubbe på 90år som knappt kan gå och den andra en afrikansk kvinna som pratar varken engelska eller svenska. Vette 17 om mina grannar skulle vara så mkt till hjälp..

• Danitra

Jo med ganska stor säkerhet. Om inte så svärfar, eller syster eller klasskamrat. Skulle få tag på någon som kunde vara på plats inom några minuter.

• Dina08

Grannen är en slusk(haschare) utan bil,så nej. Taxi blir bra.

Svar på tråden Skulle din granne ställa upp?