• Anonym (Försöker)

Vi som är i början av svårigheterna

Hej!

Tänkte starta en tråd för att se om det finns fler i början av svårigheterna.

Vi har försökt i 12 månader nu. Vi får väl påbörja en utredning nu. Jag har ingen jättekoll på alla dessa metoder och behandlingar...

Fler som är på samma ställe?

• Svar på tråden Vi som är i början av svårigheterna
  • Thotis90

Vi, tyvärr! Vi har försökt i 11 månader. Mensen var beräknad igår, men den har inte synts till. Jag har inte testat heller och planerar inte att göra.

• Anonym

Från en som har kämpat i många år: ni kan vara i slutet av svårigheterna också, det där vet man aldrig!

• Anonym
    Thotis90 skrev 2012-12-15 11:30:31 följande:
    Vi, tyvärr! Vi har försökt i 11 månader. Mensen var beräknad igår, men den har inte synts till. Jag har inte testat heller och planerar inte att göra.
    Varför inte det?
  • Thotis90
    Anonym skrev 2012-12-15 13:33:53 följande:
    Varför inte det?
    Jag har försökt att vara positiv det senaste året, men mensen har kommer varje gång... Varför skulle jag ha blivit gravid nu? 
  • Anonym (Bakterien)

Hej!

Hoppar in här. Om det är ok?

Jag och min sambo har försökt i 16 månader nu. Han har 2 barn sedan förut som blivit till på första försöket, så vi vet att det är hos mig det felar. Eftersom jag är 21 så får jag ingen hjälp av kvinnokliniken på sjukhuset då man måste vara 23 innan utredning så vi har sökt oss privat, till Ludmila Ondrasek i Sundsvall.

Ludmila har undersökt mig med vaginalt ultraljud och enligt henne så ser min livmoder helt perfekt ut.
    Dock upptäckte hon en bakterie i mitt underliv som är väldigt vanligt bland kvinnor. Bakterien kommer i regel från rumpan, och det är inte helt otroligt då jag använde stringtrosor när jag var yngre. Dessa bakterier är INTE bra om man vill bli gravid. De är inte gynsamm alls för miljön i underlivet och vad jag har förstått faktiskt dödar både spermier och ägg.

Nu ska vi lämna in spermaprov i januari, och sedan ska vi få en hel del salvor och mediciner för att ta ihjäl dessa elaka bakterier. 

Symtom är illaluktande flytningar, upprepade svampinfektioner och en irriterad känsla. Det behöver inte heller kännas någonting. Så om ni kan, ta kontakt med Ludmila Ondrasek i sundsvall om ni inte får hjälp för att ni är "för unga". Hon hjälper alla.

Kram    

• Thotis90

Det blev inget plus den här gången heller... Jag fick mens i måndags på BIM+3. Jag har konstaterat att jag har en lutealfas på 15 dagar iaf De gånger som jag har använt ÄL-tester så har jag fått mens 15 dagar efter positivt utslag. Det känns bra då jag vid kommande ägglossningar kan räkna ut när nästa mens kommer.

Jag har börjat med bidrottninggelé medan karln äter zink + folsyra. 

• Anonym (Bakterien)
    Thotis90 skrev 2012-12-19 19:16:22 följande:
    Det blev inget plus den här gången heller... Jag fick mens i måndags på BIM+3. Jag har konstaterat att jag har en lutealfas på 15 dagar iaf De gånger som jag har använt ÄL-tester så har jag fått mens 15 dagar efter positivt utslag. Det känns bra då jag vid kommande ägglossningar kan räkna ut när nästa mens kommer.

Jag har börjat med bidrottninggelé medan karln äter zink + folsyra. 

Tråkigt :(

Hoppas det tar sig nästa gång... Och du kan väl uppdatera här om hur det går med Bdg:n? :)  
  • Anonym
    Anonym (Bakterien) skrev 2012-12-19 18:53:55 följande:
    Hej!

Hoppar in här. Om det är ok?

Jag och min sambo har försökt i 16 månader nu. Han har 2 barn sedan förut som blivit till på första försöket, så vi vet att det är hos mig det felar. Eftersom jag är 21 så får jag ingen hjälp av kvinnokliniken på sjukhuset då man måste vara 23 innan utredning så vi har sökt oss privat, till Ludmila Ondrasek i Sundsvall.

Ludmila har undersökt mig med vaginalt ultraljud och enligt henne så ser min livmoder helt perfekt ut.
    Dock upptäckte hon en bakterie i mitt underliv som är väldigt vanligt bland kvinnor. Bakterien kommer i regel från rumpan, och det är inte helt otroligt då jag använde stringtrosor när jag var yngre. Dessa bakterier är INTE bra om man vill bli gravid. De är inte gynsamm alls för miljön i underlivet och vad jag har förstått faktiskt dödar både spermier och ägg.

Nu ska vi lämna in spermaprov i januari, och sedan ska vi få en hel del salvor och mediciner för att ta ihjäl dessa elaka bakterier. 

Symtom är illaluktande flytningar, upprepade svampinfektioner och en irriterad känsla. Det behöver inte heller kännas någonting. Så om ni kan, ta kontakt med Ludmila Ondrasek i sundsvall om ni inte får hjälp för att ni är "för unga". Hon hjälper alla.

Kram    

Hej, kan du inte skriva vilka medel ni fick förskrivna och hur ni skulle äta dem. Vet att flera har frågat efter det i andra trådar och vill prova. Jag är också intresserad av att höra vad denna "kur" består av. Tror jag också kan lida av detta. Har svamp av och till konstant. Hopas det hjälper er!
  • Thotis90
    Anonym (Bakterien) skrev 2012-12-19 20:24:03 följande:

Tråkigt :(

Hoppas det tar sig nästa gång... Och du kan väl uppdatera här om hur det går med Bdg:n? :)  
    Det skall jag göra Jag är bara på dag 4 idag, men jag lovar att uppdatera om några dagar. 
  • Langtaefterdig

Hej!

Såg inte detta inlägg när jag själv la in ett.

Jag och min sambo har precis börjat utredning efter 10 månaders försök. Vi utreds på oxbackskliniken (privat klinik). Rekommenderar varmt!! Än så länge har jag bara tagit blodprov men ska tillbaka i januari för provsvaren och eventuell behandling.

• Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2012-12-19 21:23:43 följande:
    Hej, kan du inte skriva vilka medel ni fick förskrivna och hur ni skulle äta dem. Vet att flera har frågat efter det i andra trådar och vill prova. Jag är också intresserad av att höra vad denna "kur" består av. Tror jag också kan lida av detta. Har svamp av och till konstant. Hopas det hjälper er!
    Jag undrar också!

Det dyker ofta upp anonyma som lovordar Ludmila Ondrasek i den här typen av trådar. Sedan kommer de inte ihåg vilken behandling de fick, "det var typ nån salva och nått som mannen skulle ta..."

Mycket underligt, för annars brukar vi som kämpar med barnlöshet kunna redogöra exakt för vilka mediciner vi tar, hur och vilken dos.

• Kia761 2

Flagyl, doxyferm, dalacil, canesten, ovesterin, lactal och partnervård.
    Exakta doserna kommer jag inte ihåg men det anges självklart i det recept som hon skriver ut.
    Jag är gravid i vecka 37+5 efter att fått behandling för 1,5 år sedan och kämpat i nästan 3 år.

• Östling

Hej.
    Jag tänkte att jag också kunde hoppa in här, har inte hänt någonting på ca 1 år tyvärr, börjar tappa hoppet:(
    Men så är min mens sen 3 dagar nu, men vågar inte riktigt testa och se om det är något eller om jag bara inbillar mig som alla andra gångerna (hänt 3 ggr nu) Vet inte om det kan vara så att min äl är lite oregelbunden men händer det inget snart så kommer vi väl få gå på en utredning också..

• Anonym
    Kia761 2 skrev 2013-01-05 12:38:24 följande:
    Flagyl, doxyferm, dalacil, canesten, ovesterin, lactal och partnervård.
    Exakta doserna kommer jag inte ihåg men det anges självklart i det recept som hon skriver ut.
    Jag är gravid i vecka 37+5 efter att fått behandling för 1,5 år sedan och kämpat i nästan 3 år.
    En fråga; tror du det var behandlingen som hjälpte eller var den bara en grej "i raden av andra"?? Är jättenyfiken på svar. Tycker det är långt till Sundsvall men är det ett säkert halmstrå så kan det ju vara värt besväret att åka dit...
  • Kia761 2

Det är den enda behandling vi gjort och jag har haft uppenbara problem med bakteriell vaginos under lång tid. Jag har inte ens nu under graviditeten haft något problem med varken klåda eller svamp.
    Det är svårt att säga om det är enkom pga av behandlingen eller kanske rent av en placeboeffekt. Oavsett så har det gett en positiv effekt. Det finns vad jag sett folk som griper efter bra mycket mer halmstrån än vad det här besöket var, i sin kamp för att bli gravida så i sammanhanget tycker jag en resa till Sundsvall är en fis rymden om du ursäktar uttrycket.

Svar på tråden Vi som är i början av svårigheterna